Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کاشت مو به روش fit

اطلاعات موضوع

Kategori Adı جراحی پلاستیک و ترمیمی زیبایی
Konu Başlığı کاشت مو به روش fit
نویسنده موضوع clinicrazi
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan دکتر نقیب افشار

clinicrazi

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 3, 2016
ارسالی‌ها
4
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

یکی از بهترین روشهای کاشت موی طبیعی ، کاشت مو به روش FIT می باشد که امروزه در کلینیک کاشت مو متقاضیان زیادی را به دنبال دارد و تفاوتش با کاشت مو به روش FUT فقط در نحوه برداشت فولیکول از نواحی دهنده می باشد و مابقی مراحل کاشت همانند روش FUT است.
در این روش با بی حسی موضعی و شرایط کاملا استریل فولیکول های مو به طور مجزا با ابزار خاصی که کمتر از یک میلی متر قطر دارد برداشت شده و در نواحی بدون مو کاشته می شود .

با توجه به توضیحات فوق ممکن است این سوال در ذهن شما بوجود آید که کدام روش
کاشت مو بهتر است FIT یا FUT؟
لازم به ذکر است که که هر دو روش جزو بهترین
روش های کاشت مو محسوب می شوند و هر کدام معایب و محاسن خاص خودشان را دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می نمایم .
مزایایی روش FIT نسبت به FUT
• در روش FITچون برداشت ها به صورت پراکنده است لذا نیازی نیست
دکتر کاشت مو پوست را بخیه بزند و زخمهای ناشی از برداشت فولیکول مو در طول یک هفته ترمیم می شود و اسکار بخیه موجود در روش FUT وجود نخواهد داشت.
• در روشFIT چون برداشتها به صورت پراکنده و از نقاط مختلف سر انجام می شود لذا طی جلسات متعدد می توان تعداد بیشتری گرافت برداشت.
• در روشFIT علاوه بر فولیکول های سر می توان از نواحی مختلف بدن ( سینه ، پشت ، دست و پا ) نیز فولیکول برداشت و در نواحی کم مو کاشت که اصطلاحا به آن ( Body Hair Transplantation BHT (می گویند .

معایب روش FIT نسبت به FUT
• درروشFIT با توجه به در آوردن فولیکول موها بدون جراحی صورت میگیرد و به هنگام خارج کردن گرافت ها ریشه موها قابل روئیت نیست احتمال آسیب دیدگی پیاز موها وجود دارد و حدود 40% از گرافت های کاشته شده رشد نخواهند کرد در حالی که در روش FUT نزدیک به 100% گرافتها رشد خواهند کرد .
• در روش FIT کل موهای سر می بایست کوتاه بشود در حالی که در روش FUT فقط موهای ناحیه کاشت کوتاه می گردد .
• طولانی بودن مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT که درFUT این مدت 7- 5 ساعت و در حالی که در روش FIT این مدت بین 10-7 ساعت بطول می انجامد .

برای ایجاد خط موی طبیعی Natural Hair Line بهتر است از روش FUT استفاده شود و روش FIT برای اشخاص با شرایط زیر انجام می شود :
• افرادی که قبلا یک یا چند بار با روش FUT کاشت مو انجام داده اند و اکنون برای پر پشت تر نمودن نواحی کاشته شده مراجعه نموده اند .
• اشخاصی که بانک موی آنها ( نواحی دهنده ) ضعیف بوده و یا امکان کاشت مو به روشFUT بیش از یک بار وجود ندارد در مراحل بعدی علاوه بر سر از فولیکول های موی نواحی سینه ، پشت ، دست و پا نیزاستفاده می کنیم .(BHT)
• اشخاصی که به هر دلیلی تمایل به انجام روش FUT ندارند.
• اشخاصی که مایلند با استفاده از روش ترکیبی (FUT+FIT) نتیجه بهتری ازکاشت موی خود بگیرند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting

دکتر نقیب افشار

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 12, 2021
ارسالی‌ها
52
پسندها
4
امتیازها
8
وب سایت
mehrzadclinic.com
تخصص
دکترای حرفه ای

اعتبار :

در حال حاضر در ایران کاشت مو FIT بهترین روش است.
کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو در ایران است. روشی کم‌تهاجمی و موثر که می‌تواند بدون دردسر به شما سری پرمو هدیه بدهد. امروز قصد داریم بت کمک پزشک متخصص کلینیک ساعی نگاهی کاربردی و دقیق به این روش کاشت مو داشته باشیم.
نتیجه‌ی کاشت مو به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. تعداد گرافت‌های قابل پیوند در یک جلسه‌ی کاشت مو با روش FIT بیش از ۲۰۰۰ گرافت است که نسبت به روش‌های FUT و ترکیبی کمتر است.

همانطور که اشاره شده دوره‌ی نقاهت بعد از کاشت مو بین ۲ تا ۱۴ روز زمان می‌برد و پس از آن نشانه‌های عمل کاشت مو مثل قرمزی، کبودی و لخته‌های خون محو می‌شوند.
در مقاله زیر اطلاعات کافی در خصوص این نوع کاشت مو نوشته ام مطالعه بفرمایید.

کاشت مو fit چیست و چه کاربردی دارد؟

 
بالا پایین