Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کشف گیاه عاشق الماس

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı زیست شناسی
Konu Başlığı کشف گیاه عاشق الماس
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دسته بندی:
زیست شناسی




محققان یک گیاه خاردار شبه نخل را در غرب آفریقا شناسایی کرده اند که تنها در نزدیکی الماس رشد کرده و می تواند به بهترین دوست شکارچیان این سنگ ارزشمند تبدیل شود.


کشف گیاه عاشق الماسمحققان یک گیاه خاردار شبه نخل را در غرب آفریقا شناسایی کرده اند که تنها در نزدیکی الماس رشد کرده و می تواند به بهترین دوست شکارچیان این سنگ ارزشمند تبدیل شود.
گیاه Pandanus candelabrum به خاک های غنی از کیمبرلیت علاقه مند بوده که نوعی سنگ آذرین مرتبط باالماس است.این گیاه بویژه در لیبی موجود بوده و می تواند به ابزاری کلیدی برای جویندگان الماس تبدیل شود.پیش از این گیاهان دیگری شناسایی شده بودند که با عناصری مانند مس اشاره داشتند و از آنها به عنوان geobotany یاد می شود.اما بنظر می رسد که Pandanus candelabrum نخستین گونه گیاهی است که بر روی معادن بالقوه الماس می روید.الماس که در اعماق صدها کیلومتری زمین شکل می گیرد، توسط لوله های کیمبرلیت به سطح آورده می شود. لوله های کیمبرلیت، ستون های سنگ های آتشفشانی هستند که از فوران های باستانی شکل گرفته اند.دکتر استفان هاگرتی از دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی، نخستین فردی بود که گیاه مذکور را در نزدیکی این لوله های نادر شناسایی کرد.لوله های کیمبرلیت ممکن است نسبتا بزرگ باشند که نمونه کشف شده توسط دکتر هاگرتی از عرض 50 متر و طول 500 متر برخوردار بود؛ اما این لوله ها کمیاب بوده و تنها 10 درصد آنها دقیقا از الماس برخوردارند که از آن میان، تنها 10 درصد آنها دارای الماس خوب و باکیفیت هستند.
به نظر می رسد که این گیاه از منیزیوم، پتاسیم و فسفر موجود در خاک کیمبرلیت تغذیه می کند.از مزایای این گیاه می توان به مقرون بصرفه بودن آن در امر حفاری برای الماس اشاره کرد، زیرا مناطق کمتری در جست وجو برای این سنگ ارزشمند مورد کاوش قرار خواهند گرفت.این یافته ها در مجله Economic Geology منتشر شده است.



 
بالا پایین