Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مدل چادر های اسلامی

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طراحی مد و لباس
Konu Başlığı مدل چادر های اسلامی
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





اولین و معروف ترین چادر، چادر ساده هست که همه ی ما با آن آشنایی کامل داریم. چادری که از یک قواره پارچه یعنی 5/4 متر با عرض 115- 110 سانت به صورت دو تکه دوخته می‌شود ،که بعضی از خانمها برای اینکه این چادر راحت تر پوشیده شود به آن کش می دوزند .این چادر یکی از راحت ترین چادر هاست.


1-چادر معمولی.اولین و معروف ترین چادر، چادر ساده هست که همه ی ما با آن آشنایی کامل داریم. چادری که از یک قواره پارچه یعنی 5/4 متر با عرض 115- 110 سانت به صورت دو تکه دوخته می‌شود ،که بعضی از خانمها برای اینکه این چادر راحت تر پوشیده شود به آن کش می دوزند .این چادر یکی از راحت ترین چادر هاست.2-چادر ملیچادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد ،در بعضی مدل‌های آن، آستین از آرنج به پاییناست. آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود. جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفیبسته شود.این چادر به شما راحتی بیشتری میدهد و برای خانومهایی بچه دار و دانشجو توصیه میشود.با این چادر رانندگی بسیار راحتی هم دارید.3- چادر دانشجوییچادر دانشجویی کاملا شبیه به چادر ساده ‎ی ایرانست.با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که میتوانید بدون به هم زدن فرمچادر،به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهایی از قبیل حمل کیف و یا گرفتن دست کودک استفاده کنید.4-چادر کمری یا قاجاریچادر کمری یا قاجاری یکی از قدیمترین مدلهای چادر در ایران است که در دوران حکومت قاجاریه رواج داشته و به همین دلیل نام دیگر آنرا چادر قاجاری می نامند. که مانندپیراهن از سر پوشیده می‌شود از پشت یک‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. این چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد. به همین خاطر از سنگینی چادرگرفته می‌شود. قسمت بالایی که دسته‌های چادر است با کش روی سر ثابت شده و بلندی آن تا زانو می‌رسد. اگر شخص رو بگیرد، دو تکه بودن آن مشخص نمی‌شود.در مدلی از آن، قسمت بالا مثل یک مقنعه‌ی آستین‌دار است. مقدار پارچه‌ی این چادر به اندازه‌ی چادر ساده است.4-چادر شالدارچادرهای شال دار شبیه مانتو هستند که به آن شال دوخته شده اند و به وسیله‌ی زیپ مخفی بسته می‌شود. در دو نوع شال بلند و شال کوتاه وجود دارند. در مدل شالبلند بلندی شال تا مچ پا ادامه دارد و شال کوتاه بلندی شال تا ارنج دست می باشد.این چادر از محبوبیت خاصی در بین خانم های جوان بر خوردار است.5-چادر اماراتیچادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی می باشد.با این تفاوت که به دلیل داشتن آستین‎‎‏‎‏های 40 سانیمتری نسبت به دیگر مدلهای عربی ،اندامی تر است.جلوی این چادر به صورت باز طراحی شده و می توان آن را بنا به سلیقه های مختلف با زیپ و یا انواع دکمه بست.6-چادر لبنانیدر مدل اصلی آن اگر شخصی که چادر سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردندست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ 10 سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بستهمی‌شود. به این صورت که به لبه‌ی طرف راست کش به اندازه‌ی مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشتهمی‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید،زیرا به هیچ وجه باز نیست. برای تهیه‌ی این چادر به 5/3 متر پارچه با عرض 180 سانتی‌متر نیاز است.7-چادر جلابیب
در حال حاضر چادر جلابیب رواج بیشتری دارد. به علت قابلیت کامل حجاب و رفاه و راحتی خانم‌ها در این چادر، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این چادر که از اولین
ابتکارات طراحان داخلی و توسط خانم‌های ایرانی می‌باشد، چهارده ویژگی خاص دارد و گسترش و پذیرش این مدل به حدی بوده است که راه‌اندازی سایتی را به نام خوددر پی داشت. سایت جلابیب شامل اصلاعات کاملی درباره‌ی چادر جلابیب، آلبوم عکس‌ها، آدرس نمایندگی‌های فروش، اخبار، فروشگاه اینترنتی، نظرسنجی و …می‌باشد. طرح چادر جلابیب مورد پسند همگان بوده طوری‌که فراتر از مرزها ایران نیز خواهان دارد. شعار این چادر این است: «حجابم مرا حفظ کند، نه من حجابم را.» درکل دارای سی و یک طرح است و سه طرح آن با نام‌های مشکی، احرام و رنگی شناخته و معرفی شده است. این چادر برای اولین بار در چهاردهمین نمایشگاهبین‌المللی قرآن کریم رونمایی شد که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت. چهارده ویژگی آن عبارتند از: ۱- قابلیت تنظیم اندازه‌ی صورت ۲- دارای آستینمخفی، زیپ مخفی جهت وضو‌گیری ۳- دارای شبه مقنعه و مقنعه سرخود ۴- دارای آستین ساق دست و آستین زمستانی ۵- دارای زیپ مخفی در قسمتی از جلویچادر جهت وضو‌گیری، شیردهی و بستن ساک آغوش و دسترسی به کیف، تلفن همراه و جیب داخل چادر ۶- مکانی مجزا جهت دسترسی به تلفن همراه در بعضیطرح‌ها ۷- ظاهری شبیه به چادرهای معمولی ۸- دارای پوشیه و روگیر سر خود در بعضی مدل‌ها و امکان روگیری توسط شخص در همه‌ی مدل‌ها ۹- پوشش کامل بدوناستفاده از مقنعه، مانتو و ساق دست ۱۰- قابلیت استفاده‌ی کیف در زیر چادر ۱۱- گشادی چادر مناسب و بدون بدن‌نمایی با همان متراژ چادرهای معمولی و در برخیطرح‌ها کمی بیشتر ۱۲- جلویگری از سرقت کیف و تلفن همراه موود در زیر چادر ۱۳- دارای بندینک سرآستین جهت حفظ کامل پوشش مچ‌ها.




 
بالا پایین