Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نقش ویژه ویکی پدیا در سئو سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı نقش ویژه ویکی پدیا در سئو سایت
نویسنده موضوع amirreza.wd
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan amirreza.wd

amirreza.wd

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 17, 2016
ارسالی‌ها
31
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

نقش ویژه ویکی پدیا در سئو سایت : ویکیپدیا نه تنها تأثیر عمده ای بر رتبه بندی نتایج جستجو دارد بلکه همبستگی ها نیز برای این مطالعه محاسبه شده است. پروژه منبع یابی جمعیت (crowdsourcing) ، از یک سطح بسیار بالا از اعتماد و رتبه های بالا برای بسیاری از کلمات کلیدی (به خصوص “کلمات کلیدی اطلاعاتی” 17) برخوردار است. برای تعمیم، می توان گفت که ویکیپدیا به طور معمول درجایگاه دوم رتبه بندی می شود 18 . – برای مثال، پشت سر نام تجاری مربوطه و یا URL های خاص برای خود عبارت جستجو.
پس از اینکه شما طراحی سایت تان را انجام دادید تنها موردی که باعث گسترش کسب و کار شما در دنیای اینترنت خواهد شد سئو سایت و وب برندینگ در دنیای اینترنت است ،
با این حال، اگر هیچ برند قابل توجهی که با پرس و جوی جستجو مطابقت داشته باشد، وجود ندارد، ویکیپدیا اغلب به طور مستقیم در جایگاه نخست رتبه بندی سایت می شود. این اغلب موردی است که در بالا بعنوان ” کلیدواژه های اطلاعاتی ” از آن نام برده شد.

نتایج ویکیپدیا ، همبستگی را تحت تاثیر قرار می دهد
میزان واقعی تاثیر ویکیپدیا توسط همبستگی های زیر برجسته شده است که علاوه بر همبستگی های موجود اساسا به طور خاصی برای ویکیپدیا ، محاسبه شده است.


همبستگی ویکیپدیا در سئو
این نمودار ، نتیجه نسبتا کم اهمیتی – که ویژگی “URL ویکیپدیا” و یا ” URL-EN ویکیپدیا” در واقع ، به نظر می رسد یک فاکتور رتبه بندی باشد – را نشان می دهد.

17 کلید واژه هایی که توسط کاربران جوینده ی اطلاعات در گوگل جستجو شده اند ، بعنوان مثال : Definition (تعریف)
18 با در نظر گرفتن حجم جستجوی یک کلمه کلیدی هر سایت و به همین نحو فرکانس پرس و جو.
دو رابطه دیگر از مفهوم اصلی برای تحلیل کردن همبستگی بین دامنه های سطح بالا (TLD ها) و رتبه بندی نتایج جستجو ناشی می شوند ، که، به ویژه در مورد “TLD.org” به شدت از سوی عوامل مداخله گر دیگر تحت تاثیر قرار گرفت و به این ترتیب هیچ نتیجه معنا داری نمی شد از آن استنباط کرد.
در همان زمان، همبستگیهای خاص برای “TLD.org”، با در نظر گرفتن یا نگرفتن ویکیپدیا ، توسط یک فاکتور مزاحم بزرگتر به نام ویکیپدیا تحت تاثیر قرارگرفتند ، که اگر به موارد اضافه شود، همبستگی فاکتور “TLD.org” با رتبه های خوب نسبت به وقتی که این مورد در فاکتورها لحاظ نشده ، خیلی بهتر ایجاد می شود.
حد نفوذ ویکیپدیا در نتایج جستجو سایت ها می تواند از همبستگی دقیق زیر برای ویژگی ” URL ویکیپدیا ” بدست آمده باشد. باز هم تاکید میکنم که پس از طراحی سایت همیشه سئو سایت است که مارا به سمت برندینگ سوق میدهد حضور در ویکی پدیا هم برای هر سئو سایتی یکی از نیاز ها است .

میانگین رتبه بندی – URL ویکیپدیا

این نمودار نشان می دهد که آدرس های ویکیپدیا تمایل دارند که در google.com رتبه بالایی داشته باشند. آنها به طور کلی رتبه اول ، در اغلب موارد رتبه دوم و به ندرت رتبه سوم را بدست می آورند. داده ها همچنین دسته بندی جزئی در رتبه های 17 و 27 را نشان می دهند. این دسته بندی غیر متعارف داده ها از نتایج ویکیپدیا ، تا همین اواخر حتی برجسته تر از این بود. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که پس از طراحی سایت شما باید به دنبال وب برندنیگ حتی در ویکی پدیا هم باشید.

رتبه 17 و 27 برای نتایج ویکیپدیا “محفوظ می باشد

پیشتر ، نمودارهای خط برای فاکتورهای خاص ارائه شده در این مطالعه، در بسیاری از موارد دسته بندی های قابل توجهی را در رتبه های 17 و 27 نشان داد. این جایی است که نتایج ویکیپدیا برای مدت طولانی با توزیع بسیار بالا رتبه بندی شد.19 این ترتیب به شدت برجسته شد که نشان می داد پیاده سازی در الگوریتم بصورت عمدی بوده است.
با این حال، پس از بودن در این جایگاه برای یک مدت طولانی، این توزیع به طور قابل توجهی در هفته بیست و دوم تقویم به دلیل ، به روز رسانی پنگوئن 2.0 تغییر کرده است حتی اگر به طور کامل دگرگون نشده باشد. با این وجود، سهم کلمات کلیدی که این توزیع اعمال می کند به طور قابل توجهی در پایگاه داده Searchmetrics کاهش یافته است. این نشان می دهد که اکنون گوگل در حال کاربر روی الگوریتم آن می باشد.
این امر این واقعیت را بیان می کند که داده های مورد استفاده در این مطالعه،دوباره به منظور محاسبه آخرین تحولات گرداوری شده اند. در نتیجه ، نمودارهای این گزارش بر اساس مجموعه داده های جاری هستند.
این قابل توجه است که از بیست و دوم تقویم ، نتایج سایت ویکیپدیا – با چند مورد استثنا – تمایل دارند در جایگاه های نخست ، دوم ، سوم و یا در موقعیت هفدهم یا بیست و هفتم رتبه بندی شوند. قبل از به روز رسانی پنگوئن (Penguin update)، وضعیت متفاوت بود. تا پیش از هفته بیست و دوم تقویم ، هنوز ترکیبی از رتبه 1 تا 3 ، 17 و 27 برای همان کلمه کلیدی در رابطه با ویکیپدیا وجود داشت.

با این حال ، این مورد اکنون غیر محتمل است. ضمنا به نظر می رسد گوگل محرک نتایج ویکیپدیا باشد که بیشتر از پایین به جلو رتبه بندی می شوند. و به عنوان یک نتیجه ، اغلب چندین آدرس (URL) سایت ویکیپدیا که در جایگاه های نخست رتبه بندی شده اند وجود دارند که به طور موضوعی به پرس و جوی جستجو مرتبط هستند. در عین حال، موقعیت های 17 و 27 اغلب توسط مکمل های ویکیپدیا، مانند مجموعه ای از نقل قول ها ، ویکیگفتاورد گرفته شده اند. 21
سوالی که باقی می ماند این است که گوگل با چه هدفی آدرس های سایت ویکیپدیا را با چنین انسجام چشمگیری در بخش های SERPs رتبه بندی کرده است.

واقعیت این است که به منظور بهبود عملکرد آن، صرفه جویی در زمان پردازش و آزاد کردن سرور، گوگل SERPs خود را برای پرس و جوهای جستجوی پیشرفته ذخیره کرده است. یک توضیح احتمالی برای توزیع چشمگیر رتبه بندی وب سایت ها این خواهد بود که گوگل نتایج سایت ویکیپدیا را برای هدف های پنهان در رتبه های 17 یا 27 نگه می دارد تا وقتی که به طور مثال ، یک پرس و جوی جستجوی مرتبط سایت ها اما با مطابقت کم به وجود می آید ، آنها را در بالای نتایج جستجو قرار دهد. همانطور که قبلا ذکر شد، این دسته بندی به طور قابل توجهی در این میان کاهش یافته است.
 
بالا پایین