Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جدیدترین دارو برای درمان ام اس(ms)

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مغز و اعصاب
Konu Başlığı جدیدترین دارو برای درمان ام اس(ms)
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

این تحقیق كه در دانشكده دارو دانشگاه واشنگتن لوئیس انجام شده است، بدین علت با اهمیت است كه پزشكان معتقدند در این بیماری به علت مسیریابی غلط گلبول های سفید، سلول ها داخل مغز شده و به «میلین»، غشای دور سلولی كه نقش محافظتی دارد، آسیب می رسانند.
دیدگاه های جدید درباره چگونگی هدایت گلبول های سفید، این پیشرفت را برای محققان ممكن كرده است. آنان یك داروی ضد سرطان را از یك شركت دارویی دریافت كردند تا بتوانند این فرضیه خود را بیازمایند.
دكتر رابین كلین، متخصص ایمن شناسی در مورد نتایج این بررسی می گوید: نتایج بسیار چشمگیر بود، زیرا ما به این نتیجه رسیدیم كه این دارو می تواند تركیب موثری برای درمان MS باشد. سلول های آسیب دیده دیگر نمی توانستند به مغز دسترسی داشته باشند و موش هایی كه بالاترین میزان این دارو را دریافت كرده بودند، از این بیماری محافظت شدند. این داروی ضد سرطانی حال برای تبدیل شدن به دارو در فاز یك قرار دارد. كلین و همكارانش یك رشته شیمیایی در مغز یافتند كه گلبول های سفید مجبورند برای ورود به مغز از آن بالا بروند، گلبول های سفید كه از خون خارج می شوند، در طول رگ ها و بافت ها می مانند و سپس از پرده های مغز وارد مغز می شوند كه در آن جا ممكن است به موانعی اضافی برخورد كنند و به میلین های شعبات نورون ها آسیب بزنند.
وی می گوید: اثر ورود گلبول های سفید به مغز، به بافت ها بستگی دارد، در حالت عفونت ویروسی، سیستم عصبی وظیفه دارد بدن را از ویروس پاك كند؛ اما در بیماری های خودایمن نظیر MS این ورودی ها با آسیبها مرتبط است، لذا ما وظیفه داریم كه راهی برای دور ساختن گلبول های سفید از این ورودی ها بیابیم.
كلین می افزاید:
مسیر راهرو مانندی در قسمت رگه دار مغز با مویرگها وجود دارد كه خون را به سمت سیستم عصبی مركزی می برد. پله های این راهرو از مولكلولی كه CXCL۱۲ نامیده می شود، تشكیل شده كه وظیفه مكان یابی برای گلبول های سفید را بر عهده دارد و مانند پلكانی است كه سرعت آنان را كند می كند تا برای ورود به مغز ارزیابی، و تعیین كند كه آیا می توانند وارد مغز شوند. آزمایشگاه كلین قبلا یافته بود كه سلول های رگهای خونی كپی هایی را از این سلول در بافت خود دارند.
وی قبلا اثبات كرده بود كه این بیماری در انسان ها و موش ها باعث می شود CXCL۱۲ از بافتها به رگها كشیده، و مرحله ارزیابی در مغز حذف شود و گلبول های سفید وارد مغز شده و به آن آسیب برساند.
كلین امیدوار است با تركیب و توسعه CXCR۷ (داروی ضد سرطان) و تبدیل آن به CXCL۱۲ در بدن، جلوی پیشرفت بیماری را بگیرد كه این اتفاق در موش ها افتاده است. همچنین او معتقد است كه عوامل دیگری در كند یا تند كردن ورود سلول ها به مغز موثر است كه می تواند علت متفاوت بودن شدت، سختی، نحوه پیشرفت و علائم بیماری از یك بیماری به بیماری دیگر باشد.
 
بالا پایین