Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

جنگل مصنوعی برای پاک کردن آلودگی هوا / عکس

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گياهان مصنوعي
Konu Başlığı جنگل مصنوعی برای پاک کردن آلودگی هوا \/ عکس
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

دانش > فناوری - اعضای گروه Influx Studio درختان مصنوعی پلاستیکی را در نقاط مختلف شهر بوستون نصب خواهند کرد که می‌توانند به کمک سایبان چترمانندشان انرژی خورشیدی و باد را مهار کرده و دی‌اکسید‌کربن هوا را جذب کنند.





محبوبه عمیدی: گرمایش جهانی می‌تواند خطرات متعددی را متوجه زمین و جانداران ساکن آن کند، به همین دلیل بشر تلاش می‌کند در کنار کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، منابع متعددی از انرژی‌های تجدیدپذیر را کشف و انرژی موجود در آنها را مهار کند. یکی از ایده‌های تازه که می‌تواند با استفاده از انرژی جنبشی باد و انرژی خورشیدی برای تولید جنگل مصنوعی و جذب آلودگی هوا به کار گرفته شود، به زودی در شهر بوستون به اجرا درخواهد آمد.
در حال حاضر استفاده از پنل‌های خورشیدی در بسیاری از کشورها معمول شده، اما مهار انرژی جنبشی باد و امواج اقیانوس‌ها نیز مورد توجه بوده است. از سوی دیگر روش‌های کنترل آلودگی هوا بهبود پیدا کرده‌اند و می‌توان با استفاده از داده‌های آنها شرایط .
را به دقت در شهرهای بزرگ سنجید






، اعضای گروه Influx Studio در یک ابتکار تازه به ساخت جنگل مصنوعی در شهر بوستون دست زده‌اند. آنها تلاش کرده‌اند با مهار انرژی‌های تجدیدپذیر، درخت‌های مصنوعی زیبایی را خلق کند که به کمک همان مکانیزم موجود در جنگل، دی‌اکسیدکربن هوا را جذب می‌کنند.







این درخت‌های مصنوعی به کمک فناوری ایجاد شده توسط یکی از اساتید دانشگاه کلمبیا با صرف انرژی تجدیدپذیر، دی‌اکسید‌کربن هوا را جذب خواهند کرد. در ساختار این درخت‌ها که Treepod نام دارند از رزین قلیایی استفاده شده که در مجاورت با هوا، دی‌اکسیدکربن آنرا جذب خواهد کرد. هوای پاک به محیط اطراف پراکنده می‌شود تا جای خود را هوای آلوده بدهد. در انتهای این فرایند کافی است رزین اشباع‌شده در مجاورت آب قرار بگیرد تا دی‌اکسیدکربن را به درون آن آزاد کند.
این درخت‌های مصنوعی را می‌توان از انواع پلاستیکهای بازیافت‌شده یا قابل‌بازیافت مانند پلی‌اتیلن‌ترفتالات (PET) که برای تولید انواع بطری‌ها به‌کار می‌رود، تولید کرد. ساختار اصلی هر درخت از یک پایه و سه بخش مجزا تشکیل شده که در نهایت تصویری شش‌ضلعی را از نمای بالا شکل خواهد داد. برای پاکسازی هوای هر منطقه به تعدادی از این درخت‌ها نیاز خواهد بود که در مجموع شبکه‌ای از درخت‌های مصنوعی برای تولید هوای پاک در بوستون را شکل خواهند داد.









ساختار خارجی این درخت‌های مصنوعی از درخت «خون اژدها» الهام گرفته شده که سایبانی چترمانند از شاخه‌ها و برگ‌هایش ایجاد می‌کند. این شکل می‌تواند بهترین گسترش را برای سلول‌های خورشیدی‌یی ایجاد کند که بخشی از انرژی مورد نیاز برای تصفیه هوا را فراهم خواهند کرد. بخشی از انرژی مورد نیاز نیز توسط انرژی باد تأمین خواهد شد.
این درخت‌ها حتی می‌توانند با استفاده از واقعیت افزوده اطلاعاتی در مورد فرایند حذف کربن از هوا یا اطلاعات عمومی دیگر را در اختیار ساکنان بوستون قرار دهند. جنگلی از این درخت‌های مصنوعی به زودی در نقاط مختلف بوستون نصب یا بهتر است بگوییم سبز، خواهد شد.




 
بالا پایین