Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خبرها و عکسهای اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر 94

  • نویسنده موضوع صدف
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات هنر هفتم
Konu Başlığı خبرها و عکسهای اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم فجر 94
نویسنده موضوع صدف
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan صدف

صدف

مدیر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Sep 22, 2013
ارسالی‌ها
261
پسندها
502
امتیازها
63
محل سکونت
کرج
تخصص
شنا - پلان و نقشه کشی
دل نوشته
بیاین با هم روراست باشیم حتی در دنیای مجازی
بهترین اخلاقم
میگن با معرفت و مهربون
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :



مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بخش بین الملل 94 در حال برگزاری است . عکس های این مراسم را برای شما آماده نموده ایم که برگزیده ای از عکس های بازیگران ایرانی و خارجی زن و مرد و عوامل فیلم ها می باشد .

راسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فجر که نخستین سال جداسازی بخش ملی و بین‌المللی است با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رضا رضاداد دبیر جشنواره، و مهمان داخلی و خارجی عصر امروز در تالار وحدت برگزار شد.






بنا بر این گزارش پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، پخش کلیپی از قطعات شرکت کننده در جشنواره، گروه موسیقی سنتی برای اجرای قطعه علی (ع) به صحنه آمد پس از اجرای گروه موسیقی حمیدرضا دشتی مجری برنامه پس از بیان مقدمه ای از علیرضا رضاداد دعوت به سخنرانی کرد.

رضاداد پس از خوش آمد گویی به حاضران مراسم بیان کرد: سالروز ولادت حضرت علی (ع) را تبریک می‌گویم یک نویسنده مشهور مسیحی در وصف حضرت علی (ع) گفته است برای درک فضایل آن حضرت لازم نیست مسلمان باشی کسی نیست که به سلامت و سعادت بشر بی اندیشد و از اندیشه های آن حضرت تأثیر نگرفته باشد.

وی افزود: پرونده اولین جشنواره مستقل بین‌المللی در سال 94 بسته شد خدا را شاکریم که توانستیم در این راه گام برداریم.

رضاداد تاکید کرد: شناخت آثار فیلم سازان خارجی یکی از دستاوردهای این جشنواره بود و نشان داد که نمایش 196 اثر داخلی و خارجی و شناخت آثار سینمای جهان می‌تواند منجر به یک جشنواره معتبر در سال‌های آینده باشد.





رضاداد با بیان این که پیوند بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها هر روز وسیع‌تر می‌شود گفت: سینما می‌تواند این پیوند را محکم نگه دارد اگر چه تعدادی از فیلم‌ها به عنوان آثار منتخب از بین آن همه آثار خوب برگزیده خواهند شد اما فراموش نکنید که فستیوال فجر می‌تواند به طور مستقل خوب برگزار شود.

رضاداد با تشکر از مهمانان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به سخنرانی کرد. جنتی پس از تبریک ولادت حضرت علی (ع) و خیر مقدم به سینماگران و مهمانان خارجی گفت: شما در کشوری مهمان هستید که مهد فرهنگ و هنر هزاران ساله است ما بر این باوریم که تعالی دانش و هنر جز با تعامل فکر و اندیشه ملت‌ها با همدیگر امکان پذیر نیست و سینمای ایران با اثر غیر قابل انکار خود به نزدیکی فرهنگ‌های دیگر کمک می‌کند.

وی افزود: ویژگی بارز سینمای ایران این است که از حقایق بشر و جهان یافته‌هایی را به صورت اثر ارائه می‌دهد و از همین رو توانسته است جایگاه جهانی داشته باشد و در سطح جهانی مخاطب پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که جشنواره فجر ایران در تلاش است از دریچه هنر هفتم به گرفتاری‌ها و مسائل بشر امروز بپردازد، گفت: در جهانی که علی رغم همه پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها مسئله تروریست مطرح است و سینمای ایران درد آشنا این موضوع است باید بگویم که جشنواره فجر را وسیله ای برای ایجاد ارتباط تنگاتنگ با جهان می‌دانم که با توجه به مسائلی مثل مسائل هسته ای به عنوان پدیده بپردازد.





حضور رسانه‌ها لازم و ضروری است، ضمن تشکر از اصحاب رسانه داخلی ضروری است که برای پوشش خبر از رسانه های خارجی هم دعوت و برنامه حضور آن‌ها چیده شود.
-اگر می‌خواهیم جشنواره بین‌المللی فجر در دوره به جایگاه خود برسد باید برنامه‌هایی مثل زیرنویس برای فیلم‌های خارجی، اعلام برنامه نشست‌های منتقدان و حضور آن‌ها در این جشنواره و عوامل فیلم‌های خارجی برنامه ریزی و کنترل شود.

وی افزود: برخی از کاستی ناشی از زمان اندک برای برنامه ریزی جشنواره است که از دبیر جشنواره درخواست می‌کنم به طور جدی به برنامه ریزی جشنواره برای بهمن ماه اقدام کند.

وی ضمن تشکر از هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: از همه هنرمندان و سینماگران ایران که میزبان سینماگران خارجی بودند تشکر می‌کنم و از دبیر جشنواره و مسئولان برگزاری این فستیوال نیز تشکر می‌کنم سربلند و پیروز باشید.



جایزه بهترین فیلمنامه به «دنیای تو ساعت چند است؟» در جلوگاه شرق

جوایز بخش جلوه گاه شرق بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به برگزیدگان این بخش اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به مرآت اوریپف برای بازی در فیلم «معلم» به کارگردانی نصیر سعیداف اهدا شد.


سیمرغ بلورین بهترین بازیگر به بادما برای فیلم «نورجمعه» به کارگردانی بایانرول اهدا شد.

سیمرغ بلورین به همراه جایزه نقدی بهترین فیلمنامه به صفی یزدانیان برای فیلم در «دنیای تو ساعت چند است؟» اهدا شد.

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به لیو سانگ تات کارگردان فیلم «مردانی که دنیا را نجات می دهند» اهدا شد.

سیمرغ بلورین به همراه جایزه نقدی بهترین کارگردانی به الچین موسی اوغلو برای فیلم «نبات» اهدا شد.

سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین فیلم به فیلم «نور جمعه» به تهیه کنندگی باتو منگکه و کارگردانی بایانرول از چین اهدا شد.





جایزه ویژه پنج بانوی مسلمان به برگزیدگان جشنواره فجر





هیات داوران بخش ویژه جشنواره امسال شامل پنج بانوی مسلمان از کشورهای مختلف که مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی از ایران هم در میان آن ها بودند، جوایز ویژه خود را به شرح زیر اعلام کردند:

سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین استعداد جوان به علی ملاقلی‌پور برای کارگردانی «قندون جهیزیه» اهدا شد.

سیمرغ بلورین با رویکرد همگرایی ملل به میشل هازاناویچز برای ساخت فیلم «جستجو» اهدا شد.

جایزه ویژه مصطفی عقاد، بیرق طلایی جشنواره به صدیق شرنیاز کارگردان فیلم «ملکه کوهستان» از قرقیزستان اهدا شد.


هیات داوران بخش ویژه جشنواره امسال شامل پنج بانوی مسلمان از کشورهای مختلف که مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی از ایران هم در میان آن ها بودند، جوایز ویژه خود را به شرح زیر اعلام کردند:
سیمرغ بلورین و جایزه نقدی بهترین استعداد جوان به علی ملاقلی‌پور برای کارگردانی «قندون جهیزیه» اهدا شد.

سیمرغ بلورین با رویکرد همگرایی ملل به میشل هازاناویچز برای ساخت فیلم «جستجو» اهدا شد.

جایزه ویژه مصطفی عقاد، بیرق طلایی جشنواره به صدیق شرنیاز کارگردان فیلم «ملکه کوهستان» از قرقیزستان اهدا شد.





اهدای تندیس به ۲ فیلم هنر و تجربه

در بخش دیگری از مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره سی و سوم فیلم فجر، با حضور هوشنگ گلمکانی و شهرام مکری به عنوان نمایندگان گروه «هنر و تجربه»، تندیس هنر و تجربه بهترین فیلم را به پاسکال فران کارگردان فیلم «اهل پرواز» و هومن سیدی کارگردان فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» اهدا شد










 
بالا پایین