Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

بررسی تخصصی لیگو Elite 2؛ تعادل قیمت با کیفیت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر برند ها
Konu Başlığı بررسی تخصصی لیگو Elite 2؛ تعادل قیمت با کیفیت
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

گوشی لیگو الیت 2 یک فبلت 5.5 اینچی با پردازنده‌ای 8 هسته‌ای و 2 گیگابایت حافظه رم است که به عنوان یک محصول میان رده شناخته می‌شود، محصولی که در مقایسه با قیمتش از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار است.



محصولات مورد بحث


Leagoo Elite 2























در ادامه بررسی گوشی‌های هوشمند برند Leagoo، سراغ مدل Elite 2 می‌رویم؛ گوشی هوشمندی که یک رده از Elite 1 پرچم‌دار پایین‌تر است، اما با داشتن پردازنده قوی، نمایشگر بزرگ، مقدار حافظه رم مناسب و دوربین قابل قبول می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که به دنبال فبلتی با قیمت مناسب می‌گردند.

طراحی


لیگو الیت 2 با نمایشگر 5.5 اینچی‌اش گوشی بزرگی محسوب می‌شود، اما، برخلاف اکثر فبلت‌های موجود در بازار، بسیار خوب در دست می‌نشیند و ابعاد و اندازه بدنه آن دست شما را هنگام کار اذیت نمی‌کند.
الیت 2 بدنه و ساختاری کاملا پلاستیکی دارد، اما برای افزایش مقاومت بدنه نوارهایی فلزی در طرفین آن پیچ شده‌اند که به زیباتر شدنش کمک می‌کند. قاب سفید پشت دستگاه، که قابلیت باز شدن دارد، جنس صاف و نرمی دارد و جذب‌کننده اثر انگشت و چربی است، اما به‌دلیل رنگ روشنش این موضوع خیلی به چشم نمی‌آید.

پنل جلو دستگاه فاقد هرگونه دکمه فیزیکی است. بالای صفحه نمایش دوربین دوم، سنسورهای ضربان قلب، نور و حرکت و خروجی صدا قرار گرفته و زیر آن دکمه‌های لمسی خازنی قرار دارند. در طرف دیگر لوگوی Leagoo در میانه است، دوربین و فلش در بالا و خروجی اسپیکر در قسمت پایینی جای داده شده.
دکمه پاور را در سمت راست و دکمه کم و زیاد کردن صدا را در سمت چپ می‌توان دید که خوشبختانه استحکام مناسبی دارند. در لبه بالایی جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پورت miniUSB و در لبه زیرین میکروفون تعبیه شده است.
نمایشگر


نمایشگر 5.5 اینچی Elite 2 لیگو رزولوشن 1280 در 720 پیکسل دارد که تراکم آن را به رقم 267 پیکسل در هر اینچ می‌رساند. اگرچه کیفیت نمایشگر این دستگاه تقریبا نصف فبلت‌های رده‌بالا مثل گلکسی نوت 5 است، در نمایش تصاویر و نوشته‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و شما با خواندن متن‌های ریز و دیدن لبه تصاویر مشکلی نخواهید داشت.
در مشخصات سخت‌افزاری الیت 2 ذکر شده که نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود تا در برابر خط و خش آسیبی نبیند؛ درنتیجه خیالتان تا حد زیادی می‌تواند از این بابت راحت باشد.
زاویه دید نمایشگر دستگاه مناسب است و زیر نور آفتاب عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. از آنجا که الیت 2 به حسگر تنظیم نور خودکار مجهز است، در فضاها و موقعیت‌های مختلف مشکلی برای کار با آن نخواهید داشت. در این میان فقط باقی ماندن اثر انگشت ممکن است تنها نکته منفی باشد.

نرم‌افزار


مدل Elite 2 لیگو، برخلاف سایر گوشی‌های سری الیت که از اندروید 5.1 بهره می‌برند، نسخه قدیمی‌تر 4.4.2 را روی خود دارد. با اینکه اندروید کیت‌کت یکی از پایدارترین نسخه‌های اندروید به شمار می‌آید، مشخصات الیت 2 در حدی است که بتواند بدون مشکل به لالیپاپ آپدیت شود و قطعا هیچ‌کس از این ارتقا ناراحت نخواهد شد!
گوشی‌های لیگو از رابط کاربری شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند که برای کاربران هوآوی بسیار آشناست، به این شکل که آیکون همه اپلیکیشن‌ها در صفحه خانه قرار دارد و چیزی به اسم App Drawer دیده نمی‌شود. ظاهر و رنگ‌ولعاب رابط کاربری الیت 2 بسیار مورد توجه نوجوانان و افرادی قرار می‌گیرد که رنگ‌های شاد و کارتونی می‌پسندند؛ ضمن اینکه امکان تعویض و نصب تم‌های مختلف نیز در اختیار شماست.

در میان اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده روی دستگاه مورد اضافه و به‌دردنخوری دیده نمی‌شود که امتیاز مثبتی برای لیگو محسوب می‌شود. در همین حال به سیستم عامل الیت 2 امکاناتی مثل Air Gesture و Smartouch افزوده شده است تا بدون لمس صفحه یا هنگام خاموش بودن آن قادر به کنترل و باز کردن سریع برنامه‌ها باشید. همچنین در روزهای سرد زمستان می‌توانید با فعال کردن گزینه Glove Mode در حالی که دستکش در دست دارید بدون هیچ مشکلی با گوشی کار کنید.
در الیت 2 همه‌چیز دم دست کاربر است و پیچیدگی زیادی وجود ندارد، به همین دلیل حتی افراد مسن و کم‌تجربه به‌راحتی کار کردن با آن را یاد می‌گیرند. پشتیبانی خوب از زبان فارسی ویژگی دیگری است که این دستگاه را برای کاربران ایرانی به انتخاب خوبی تبدیل می‌کند. با این حال زمان کار با منوهای دستگاه کمی احساس سنگینی ( نه گیر کردن) خواهید کرد و صفحات، آن‌طور که باید، سریع باز و بسته نمی‌شوند و حرکت نمی‌کنند. اگر کند بودن رابط کاربری اختصاصی لیگو شما را اذیت می‌کند، به‌سادگی امکان جانشین کردن رابط کاربری گوگل را با آن دارید که سرعت بیشتری دارد.
گالری تصاویر (9 تصویر )






سخت‌افزار


مجموعه سخت‌افزارهایی که در ساخت الیت 2 استفاده شده‌اند این دستگاه را در حد میان‌رده بسیار خوب بالا می‌برند. پردازنده 8 هسته‌ای MT6592 مدیاتک با فرکانس 1.4 گیگاهرتزی به همراه 2 گیگابایت حافظه رم قدرت پردازشی و سرعت بسیار مناسبی به این گوشی می‌دهد. از 2 گیگابایت حافظه رم موجود معمولا بیش از 1 گیگابایت آن آزاد است که در عملکرد دستگاه تاثیر بسیار مثبتی دارد. همچنین نزدیک به 12.5 گیگابایت از حافظه داخلی 16 گیگابایتی الیت 2 در دسترس کاربر قرار دارد که با نصب کارت microSD می‌توان 32 گیگابایت دیگر به آن افزود.
نتایج تست‌های سخت‌افزاری Basemark OS II ،GFX OpenGL و GeekBench 3
الیت 2 با داشتن نمایشگر بزرگ و پردازنده گرافیکی Mali-450 دستگاه خوبی برای بازی کردن و دیدن فیلم‌ است. گوشی لیگو چه از وظیفه اجرای بازی‌های سبک مثل Templaye Run 2 و Leo’s Fortune و چه بازی‌ سنگینی مثل Asphalt 8 سربلند بیرون آمد.
الیت 2 با پشتیبانی از OTG این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی توسط کابل مخصوصی که در جعبه آن قرار دارد، فلش مموری یا مورس و کیبورد کامپیوتر را به گوشی وصل کرده و از آنها استفاده کنید. ضمنا اگر عادت به ورزش کردن و فعالیت‌های روزانه دارید می‌توانید با کمک گرفتن از سنسور ضربان قلب که در مجاورت دوربین دوم قرار گرفته، تعداد ضربان‌های قلب خود را اندازه‌گیری و ثبت نمایید.
دوربین



گوشی میان‌رده الیت 2 لیگو در پشت خود از دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه چراغ فلاش و در جلو از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به‌ترتیب قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 720 و 640 پیکسل دارند.

الیت 2 فاقد نرم‌افزار عکاسی پیشرفته است، درنتیجه امکانات و تنظیمات دستی آن محدود است، ولی همین سادگی باعث می‌شود عکاسی برای عموم کاربران راحت باشد. در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته‌شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید.









صدا


همان‌طور که در بخش طراحی گفتیم، خروجی اسپیکر تک‌کاناله گوشی در پشت دستگاه قرار گرفته که البته جای خوبی برای آن نیست، چون هنگام بازی کردن یا دیدن فیلم انگشتان دست شما کاملا روی آن را می‌پوشاند. به کیفیت و بلندی صدای پخش‌شده از این اسپیکر نمی‌توان نمره خیلی خوبی داد که البته انتظاری جز این هم نبود. با اینکه در جعبه الیت 2 یک ایرفون با چند سری مختلف قرار داده شده است، پیشنهاد می‌کنیم برای لذت بردن از موسیقی حتما هدفون باکیفیت‌تری به گوشی وصل کنید.
باتری


طبیعی است که گوشی بزرگ به باتری بزرگ نیاز دارد. ظرفیت باتری Elite 2 لیگو برابر 3200 میلی‌آمپر است که ظرفیت مناسبی برای یک فبلت است، اما از آنجا که این گوشی هوشمند از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، حدود 3.5 ساعت طول می‌کشد تا شارژ آن از 0 به 100 درصد برسد.
این دستگاه از نظر مصرف باتری نیز زیاد خوب عمل نمی‌کند. در آزمایشی که ما با پخش 1 ساعت فیلم Full HD در حداکثر روشنایی صفحه و صدا انجام دادیم، 27 درصد شارژ باتری کم شد؛ نتیجه‌ای نزدیک به دو برابر آنچه برای گلکسی نوت 4 به دست آمده بود.

جمع‌بندی


اگر به دنبال خرید فبلت خوش‌قیمتی هستید که از همه جهت بتواند انتظارات شما را در حد معقول برآورده کند، گوشی Elite 2 لیگو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اندازه بزرگ و کیفیت بالای نمایشگر در کنار عملکرد خوب پردازنده، این دستگاه را به وسیله‌ای مناسب برای دیدن فیلم و بازی کردن تبدیل کرده است.
ظاهر دستگاه اگرچه حس محصولی باکیفیت و رده‌بالا به شما نمی‌دهد، لیگو تمام سعی خود را کرده تا الیت 2 را خوش‌دست و محکم بسازد. رابط کاربری ساده و آیکون‌های بزرگ دستگاه در کنار پشتیبانی از زبان فارسی آن را برای افرادی مناسب ساخته است که در کار کردن با تلفن‌های هوشمند حرفه‌ای نیستند.
اگر عاشق گوش دادن به موسیقی و عکاسی حرفه‌ای هستید، لیگو الیت 2 انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد، با این حال کیفیت صدا و دوربین این گوشی برای کاربران عادی کاملا رضایت‌بخش است. درمجموع این گوشی میان‌رده از شرکت لیگو، با توجه به قیمتی که دارد، انتخاب خوبی برای خرید است.


مزایا



  • نمایشگر با کیفیت
  • عمکلرد خوب
  • قیمت مناسب


معایب



  • سیستم عامل قدیمی
  • طول عمر باتری ک
 
بالا پایین