Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

میکروفرمت ها

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı میکروفرمت ها
نویسنده موضوع amirreza.wd
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan amirreza.wd

amirreza.wd

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 17, 2016
ارسالی‌ها
31
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

میکروفرمت ها در طراحی سایت: پیش از این که به معرفی و بررسی میکرو فرمت ها در طراحی سایت پردازیم ابتدا لازم است یک مقدمه ی کوتاه داشته باشیم. برای فهم بهتر میکروفرمت ها در ابتدا لازم است با نکات زیر آشنا شوید.

روش آنالیز گوگل و میکروفرمت ها
یکی از ویژگی های جدید گوگل که به تازگی از آن استفاده می شود ، Recipe View (نمایش دستورالعمل) می باشد. منزل که یکی از مدیران گوگل است ، در یکی از کنفرانس ها اینطور بیان نمود که : ما دنیایی را که در آن XML حکم رانی می کند ، دوست داریم. اما به طور کلی XML برای انسان قابل فهم نیست. برای محقق شدن این امر می بایست کد های html را طوری بنویسیم که برای گوگل نیز قابل فهم باشد. برای درک بهتر مفهوم میکروفرمت اگر بخواهیم یک مثال ساده بیان کنیم ، باید میکرو فیلم ها را مثال بزنیم. احتمالا این واژه برایتان آشنا باشد. میکرو فیلم ها بیشتر در موارد جاسوسی مورد استفاده قرار می گیرند. میکرو فیلم به معنای عکس برداری به صورت ذره بینی و نگاتیو می باشد و به علت کوچک بودن جابجایی آن راحت تر می شود. شاید در نگاه اول این مثال برایتان بی معنا باشد اما صبور باشید در این مطلب قصد داریم در مورد میکروفرمت ها که برای وب مانند میکرو فیلم هستند و شش سال نیز قدمت دارند صحبت کنیم.
با توجه به پشتیبانی گوگل از میکروفرمت ها ، باید شاهد افزایش اهمیت میکروفرت ها باشیم.
اهمیت میکروفرمت ها چیست؟
به طور ساده می توان گفت میکروفرمت ها بین جملات انسان و ماشین ارتباط بهتری بر قرار می کنند. اگر بخواهیم اطلاعات وب سایتمان را برای ماشین ها قابل فهم تر باشد ، بهتر است از فرمت xml استفاده کنیم. با انجام این کار ربات های مربوط به موتور های جستجو مانند گوگل بال اطلاعات وب سایت ما را راحت تر درک می کنند. از نمونه های این کار می توان به آدرس زیر اشاره کرد:

http://mihanagahi.com/sitemap.xml

اگر لینک بالا را در یک مرورگر باز کنید مشاهده خواهید کرد که دستور های آن را به راحتی قابل فهم نیستند.

کاربرد سایت مپ تنها برای ربات های موتور های جستجو یا همان زبان قابل درک برای ماشین ها می باشد. میکروفرمت ها زبان ماشین را برای ما قابل درک تر می کنند. پس اینطور نتیجه می گیریم که در آینده ای نزدیک با استفاده از میکروفرمت ها در طراحی وب سایت خود می توانیم ، با ترکیب میکروفرمت ها در کد نویسی هایمان نیاز به استفاده از فایل جداگانه sitemap.xml را از بین ببریم. یعنی بدون اضافه کردن یک فایل جداگانه html به عنوان نقشه سایت برای موتور های جستجو ، با ترکیب میکروفرمت ها در کد نویسی هایمان این کار را انجام بدهیم.
 
بالا پایین