Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı شيريني و كيك
Konu Başlığı طرز تهیه نان خرمایی کرمانشاهی
نویسنده موضوع zahra71
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :



نان خرمایی کرمانشاهیآرد گندم 3 لیوان . ماست 2 قاشق غذاخوری . کره 220 گرم . بکینگ پودر 1 قاشق چایخوریگلاب 5 قاشق غذاخوری .
خرما 300 گرم . مغز گردو 150 گرم . زرده تخم مرغ برای تزیین شیرینی



طرز تهیه :
کره را روی حرارت بخار قرار دهید تا آب شود ( روش بن ماری ) ، بکینگ پودر و ماست را مخلوط کنید سپس به کره آب شده اضافه نمایید ، پس از مخلوط شدن مواد کم کم آرد را اضافه کنید و 3 دقیقه ورز دهید ( فقط تا حدی ورز دهید که خمیر یکدست شود ).
خمیر را داخل نایلون فریزر بگذارید و به مدت 2 ساعت کناری قرار دهید ؛ در این مدت خرما را بشویید و پوست و هسته خرما را جدا کنید سپس بهمراه مغز گردو و گلاب مخلوط و چرخ کنید ( در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق چایخوری پودر دارچین یا رازیانه اضافه کنید ).



پس از 2 ساعت که خمیر آماده شد تکه هایی از خمیر بردارید و کف دست تان پهن کنید سپس داخل آن مقداری از خرما چرخ شده بگذارید و از اطراف جمع کنید ( تمام شیرینی ها را به همین صورت اماده کنید ).
نان خرمایی ها را داخل سینی فر بچینید و روی آنها را با برس زرده تخم مرغ بمالید سپس سینی را داخل فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا روی نان خرمایی ها طلایی شود.




پس از آماده شدن نان خرمایی باید صبر کنید تا خوب سرد شوند سپس داخل ظرف قرار دهید ، این شیرینی ها بسیار ترد و شکننده میباشند و باید در زمان انتقال به ظرف خوب سرد شده باشند.
میتوانید بسته به سلیقه تان انواع مدل های این شیرینی خوشمزه را آماده کنید ، در صورت تمایل میتوانید پیش از قرار دادن نان خرمایی ها در فر یک گردو برای زیبایی بیشتر روی نان خرمایی ها قرار دهید و یا زرده تخم مرغ را با مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید و روی نان خرمایی ها بزنید تا رنگ طلایی تری داشته باشید.

منبع: ایران کوک | خرما و رطب
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مرسی عزیزم از کجا میدونستی من نان خرمایی دوست دارم

ممنون گلم بسیار عالی بود موفق باشید.
 
بالا پایین