Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان تهران
Konu Başlığı راه‌اندازی پرواز تهران-آستاراخان از 4 اسفند
نویسنده موضوع hiholiday
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hiholiday

hiholiday

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 27, 2016
ارسالی‌ها
12
پسندها
3
امتیازها
0

اعتبار :

[h=1][/h]
رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: از 4اسفند امسال طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هواپیمایی تابان، خطوط منظم هوایی تهران‌ - آستاراخان - تهران راه اندازی می شود.

وی با استناد به این تفاهم‌نامه گفت: شرکت تابان در ازای دریافت یارانه‌ حمل‌ونقل به میزان تقریبا 3میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان معادل ۲۵ درصد هزینه کل سفرهای انجام شده متعهد است از 4 اسفندماه سال جاری به مدت 6 ماه از مبدأ فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه بندر آستاراخان روسیه و برعکس، خدمات خطوط پروازی را به صورت منظم و بدون وقفه به تجار و بازرگانان ارائه دهد.

این پروازها هر هفته دو بار با هواپیماهای MD-۸۸ و با ظرفیت ۱۶۰ صندلی صورت می‌گیرد.

پیش از این هیچ پروازی به مقصد آستاراخان صورت نمی‌گرفت. اکنون تجار و صادرکنندگان می‌توانند به راحتی و با توجه به زمان‌بندی‌های انجام شده، کالاهای خود را با کشتی به بندر روسیه ارسال کنند و خود نیز با استفاده از خطوط هوایی عازم آستاراخان شوند.

طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان توسعه تجارت به امضا رسیده است زمان‌بندی پروازهای شرکت تابان در روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح از تهران به آستاراخان و ساعت ۱۴ (به وقت تهران) از آستاراخان به تهران است.

بلیت رفت و برگشت تهران آستاراخان بسته به4 کلاس پروازی بین 1 میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا 1 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

معاون بازرگانی شرکت تابان در مورد چگونگی بهره‌مند شدن از تخفیفات یارانه‌ای این پروازها نیز گفت: شرکت تابان موظف است بدون محدودیت و با احتساب تخفیفات، بلیت‌های پرواز را در اختیار تجار و بازرگانانی قرار دهد که از سازمان توسعه تجارت معرفی‌نامه دارند و در این سفرها هیچ محدودیت برای تعداد تجار وجود ندارد.

وی سودآور شدن خطوط پروازی به آستاراخان را به میزان استقبال بازرگانان دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون خطوط پرواز به روسیه به صورت منظم و دائمی به دلیل عدم توجیه اقتصادی برقرار نبوده است، حتی پرواز به مسکو و سن پترزبورگ نیز به صورت فصلی و در تابستان صورت می‌گرفت؛ اما اکنون با توجه به هدف‌گذاری برای افزایش صادرات به این کشور، پرواز به مقصد آستاراخان به راه افتاده که اگر تجار از آن به نحو احسن استفاده کنند، در اقدامات بعدی تعداد پروازها و میزان اعمال تخفیفات افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این سازمان در حالی سومین بسته یارانه حمل و نقل را به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی تهران آستاراخان تهران اختصاص داده است که در خرداد ماه سال جاری در نخستین اقدام، خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی به مقصد آستاراخان روسیه و اکتائو قزاقستان احداث شده بود. بسته دوم مشوق های غیرنقدی سازمان توسعه تجارت نیز صرف ایجاد خطوط منظم دریایی از بندر شهید رجایی به بندر صحار عمان شد که این خطوط از ۱۵ بهمن ماه شروع به کار کرد.
گردآوری از مطبوعات روز
اطلاعات بیشتر در HiHoliday.ir
 
بالا پایین