Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چند نکته کلیدی در خصوص شارژ موبایل و تبلت

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش نرم افزار
Konu Başlığı چند نکته کلیدی در خصوص شارژ موبایل و تبلت
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :


راههای سالم ماندن باتری گوشی موبایل
همراه ما باشید تا چند نکته کلیدی در خصوص شارژ موبایل و تبلت را به شما بگوییم.
عمر باتری گجت های الکترونیکی همراه امروز، خصوصا گوشی های موبایل بسیار پایین است و فعلا هیچ راهی تا ارائه یک تکنولوژی جدید و انقلابی برای رفع این مشکل نیست اما همین میزان عمر باتری نیز در صورت عدم توجه به برخی نکات می تواند کمتر از روزهای اولیه استفاده از دستگاه باشد.
در این گزارش می خواهیم نکاتی را در مورد شارژ صحیح باتری گوشی ها به شما گوش زد کنیم که در سلامت باتری و عدم کاهش عمر و عملکرد آن بسیار تاثیر گذار است.
۱ – اول اینکه سعی کنید همیشه گوشی خود را در دمایی مناسب قرار دهید. همانطور که باید غذا را در محیطی با دمای متناسب گذاشت، از باتری گوشی هم می بایست به همین روش مراقبت کرد. وجه مشترک مواذ غذایی با باتری گوشی در این است که غذا اگر در سرما باشد بهتر حفظ می شود و سالم می ماند، در حقیقت باتری هم همین است، اگر در شرایط آب و هوایی سرد باشد عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. پس حتی الامکان سعی کنید از قرار دادن گوشی تان در معرض حرارت جلوگیری نمایید.
۲ – برای خیلی ها این تعبیر غلط جا افتاده است که حتما باید گوشی از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود، باز هم روی عبارت تعبیر غلط تاکید می کنم. بله این درست است که گفته می شود باتری های لیونی اغلب باید از ۵۰ درصد به بالا پر باشند تا شرایطی استاندارد را به کاربر ارائه دهند و چنانچه زیر ۵۰ درصد باشند شاید خیلی اعتباری به آن ها نباشد، اما این اصلا درست نیست که گوشی هر بار از ۰ به ۱۰۰ شارژ شود، این روش کاملا غلط است و به باتری آسیب می رساند.
۳ – برای باتری های گوشی، بهترین حالت این است که نگذارید زیر ۲۰ درصد شوند ودر طول روز آن ها را از بین ۴۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید.
۴ – متخصصین بر این باورند که یک گوشی را تنها باید یک بار در ماه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کرد و نه بیشتر. پس اگر تا به حال این کار را انجام می دادید، به خاطر سلامتی باتری گوشیتان هم که شده این عادت را از سر بیاندازید چون برایتان گران تمام می شود.
افزایش عمر باتری تبلت و گوشی موبایل
۵ – سوال دیگری که زیاد پرسیده می شود این است که آیا اینکه گوشی از شب تا صبح به شارژ است برای باتری ضرر دارد یا خیر. پاسخ بله است، البته که وقتی شارژ گوشی به ۱۰۰ می رسد و از آن زمان به بعد تا صبح چندین ساعت به شارژ است دچار مشکل می شود. اکنون خیلی از گوشی ها هستند که وقتی باتری گوشی تا ۱۰۰ پر می شود، عملیات شارژ متوقف می گردد اما به دارندگان آن دسته از گوشی هایی هم که چنین قابلیتی ندارند توصیه می کنیم که همیشه گوشی خود را تا پیش از رسیدن شب به شارژ متعادلی برسانند، طوریکه مطمئن باشند تا ساعتی که می خواهند صبح از خواب بیدار شوند گوشی روشن می ماند. در شارژ ماندن گوشی از شب تا صبح یک ریسک بزرگ است.
۶ – بگوییم اگر هم مجبور بودید گوشی را شب به شارژ بزنید و به هر دلیلی یادتان رفت آن را از شارژ دربیاورید، دست کم قاب یا پوشش محافظی را از روی گوشی خود جدا کنید چون خطر سوختن یا انفجار گوشی هم به آن اضافه می شود.
۷ – برای سالم ماندن باتری گوشی تان سعی کنید از شارژر اولیه گوشی خود که از ابتدا در جعبه بوده است استفاده کنید و اگر خراب شده یا آن را گم کرده اید برای خرید یکی مثل آن به نمایندگی برند گوشی خود مراجعه کنید. شارژرهای تقلبی یا با نام های غیر می توانند شدیدا سلامت باتری گوشی شما را به خطر بیاندازند، هر چند برخی شرکتهای طرف سوم شارژرهای تایید شده سازگار با گوشی ها را ارئه می دهند پس استفاده از آن ها مانعی ندارد.
۸ – در طول روز هم توصیه می شود نگذارید باتری گوشی تا ۱۰۰ پر شود و همیشه آن را گهگاه به شارژ بزنید تا کم کم شارژ شود. این تایید شده است که هیچ ایرادی ندارد اگر در طی روز گوشی خود را چندین بار پلاگ و آنپلاگ کنید.
۹- هیچ ایرادی ندارد اگر گوشی خود را به شارژ زده اید و در همان حال از آن برای ارسال پیام، تماشای ویدیو یا عکس گرفتن و غیره استفاده می کنید.
شاید فکر می کردید تا به حال گوشی خود را صحیح شارژ می کردید اما نکاتی که ما اشاره کردیم ممکن است معیارهای چندین و چند ساله تان را به هم ریخته باشد اما هیچ وقت هیچ چیز دیر نیست، امیدواریم از اکنون با کمک از موارد بالا بتوانید صاحبانی مسئول تر برای گوشی های خود باشید.
 
بالا پایین