Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خواص چای زالزالک + طرز تهیه

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı غذاهاي گياهي
Konu Başlığı خواص چای زالزالک + طرز تهیه
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی برخی از خواص دم کرده زالزالک است.[/h]
فرآوری: مریم مرادیان نیری - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
درخت زالزالک در برخی از شهرهای کشور ما مانند ایلام تا 8 متر ارتفاع دارد و میوه آن عموماً زردرنگ است. زالزالک دارای تانن، مازو، اسید تارتریک و اسید مالیک است و میوه تازه آن دارای روغن چرب، قندهای گلوکز، فروکتوز، مواد معدنی گوناگون مانند کلسیم و نیز ویتامین «C» است. زالزالک همچنین مقداری پکتین دارد.[h=2]خواص چای زالزالک[/h]* چای زالزالک آرام بخش است؛ بنابراین افرادی که از بی خوابی رنج می برند و یا دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.* مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند نیز مفید است و به بهبود خون رسانی به قلب کمک می کند.* این دم نوش خوش عطر، کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشارخون رنج می برند، مفید است.
مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند
* پژوهش ها بیانگر این است که چای زالزالک تقویت کننده مؤثری برای قلب است، از همین رو به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند.* تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی از دیگر خواص این میوه است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود.* این نوشیدنی در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر است و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون، به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند؛ در واقع میوه زالزالک بسیار قابض است.* مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند.* مصرف زالزالک موجب کاهش قند و فشار خون می شود.* زالزالک ضد اسکلروز است و مصرف آن برای تقویت معده بسیار مفید است.[h=2]خواص گل زالزالک[/h]گل زالزالک اندکی معطر است و قبل از آن که غنچه اش کاملاً باز شود، برای مصرف داروسازی، می چینند. این گل ضد تشنج است و حرکات نامنظم قلب را تنظیم می کند و داروی مفید و خاصی برای ضد تپش قلب و ضربان شدید آن است.[h=2]روش آماده سازی[/h]اگر چه در بسیاری از مناطق، چای زالزالک به صورت کیسه ای و آماده در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از میوه تازه همراه با طعم خوش، خواص بیشتری دارد؛ به این ترتیب که با افزودن یک تا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک به یک فنجان آب جوش، پس از 10 تا 15 دقیقه، این دم کرده گیاهی آماده مصرف است. از آنجا که گل و برگ های این میوه نیز خواص فراوانی دارد، افزودن یک قاشق برگ و گل خشک شده زالزالک به چای آن توصیه می شود.[h=2]مراقب باشید[/h]مصرف زیاد زالزالک سمی است و زنان نباید در دوران بارداری و شیردهی آن را مصرف کنند.
 
بالا پایین