Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا آسمان آبی و خورشید زردرنگ است؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش علم دانش ودانستنیها واطلاعات عمومی
Konu Başlığı چرا آسمان آبی و خورشید زردرنگ است؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





آیا واقعا آسمان آبی است؟ در آسمان نورهای فراوانی منتشر می‌شوند، اما چرا خورشید زرد رنگ است؟


آسمان به نظر ما آبی رنگ است، اما در حقیقت آسمان بی‌رنگ است و چشمان ما به دلیل مولکول‌های نور منتشر شده درون جو، فقط آن را با رنگ آبی تشخیص می‌دهد.
دلیل این پدیده معروف به انتشار نور است که رنگ آبی با طول موج کوتاه بیشتر از رنگ قرمز منتشر می‌شود، بنابراین چشم ما این نور بیشتر را بهتر تشخیص می‌دهد .
-----------------------------------------چرا خورشيد زرد است؟
نور خورشيد همه رنگ هاي رنگين كمان را دارد و نور آن به طور كلي سفيد است. منتها انرژي تابشي خورشید از بخش زرد- سبز طيف قابل مشاهده به ما مي رسد. چون كه جو زمین براي خورشيد مثل يك صافي عمل مي كند و فقط انرژی تابشی این بخش را عبور می دهد. در نتيجه خورشيد ممكن است زرد يا نارنجي به نظر برسد.
شما با استفاده از منشور كه نورها را جدا مي كند مي توانيد رنگ هاي نور خورشيد را مشاهده كنيد. نور قرمز كه به وسيله تابش با حداقل انرژي در فوتون (معيار نور بيني) و با بلندترين طول موج ها توليد مي شود، در طيف در رده هاي آخر قرار دارد. نور قرمز به تدريج به نور نارنجي تغيير مي كند. كه اين نور هم به نور زرد مي رسد. سپس زرد به سبز مي رسد و بعد به آبي تغيير پيدا مي كند. در بعضي از فهرست هاي رنگ هاي رنگين كمان، رنگ نيلي بعد از آبي قرار مي گيرد. آخرين رنگ، رنگ بنفش است كه با بيشترين انرژي درفوتون و كوتاه ترين طول موج ها به وسيله تابش توليد مي شود.
اين فهرست معنايش اين نيست كه خورشيد فقط شش يا هفت رنگ دارد. هر سايه اي كه بين رنگ ها وجود دارد يك رنگ است و طبيعت آنقدر رنگ توليد كرده كه بشر هنوز نتوانسته براي آنها نامي انتخاب كند.


 
بالا پایین