Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونگی نصب و اجرای ایزوگام و پرایمر

اطلاعات موضوع

Kategori Adı عمران
Konu Başlığı چگونگی نصب و اجرای ایزوگام و پرایمر
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

مرحله ۱ – زیرسازی ایزوگام (تسطیح پرایمری)


پسماند زدایی:


قبل از هر کاری، سطح روی سقف را از هر گونه چربی، گرد وخاک و پسماندهاي اضافي تمیز نمایید. پليسه هايی که سيماني هستند يا بتن ها و سنگ ريزه ها را از روی سقف جمع آوري کنید و ازهرگونه لکه چرب يا روغنی و یا نفتی آن را پاک سازی نمایید. شستن و تمیز کردن بام با آب در صورت امکان آن فراهم نيز توصيه مي گردد. اما هنگامی که ايزوگام انجام می شود تمامي سطح بايد خشک شده باشد مخصوصا اگر قبلا از آستري درزگير يا پرايمر عايق استفاده کرده ايد.


زیرسازی و تسطیح:


يکي از مهم ترین نکات واترپروفينگ و ايزوگام بام ها، پر کردن و گرفتن ترک هاي احتمالي درشت است و اجرای زیرسازی و تسطیح با سيمان و ماسه (بتن) به ضخامت لااقل ۳ سانتی متر در ۱ لایه با شیب بندی ۲% و یا سیمان و


پوکه معدنی(۳۵% سیمان و ۶۵% پوکه سبک معدنی) به قطر حداکثر ۳ سانتی متر در ۳ مرحله (لایه) با شیب بندی ۲%، خمير ماستيک و آستري سطح به کمک لايه خمير پرايمر پيش از آغازعمليات عايق سازي است.


آستری پرایمر:


قبل از انجام عمل ايزوگام بام بايد تمامی سطح سقف به طور کاملا يکدست و نداشتن ناصافي و کاملا خشک شده باشد. براي يکدست شدن می توانید از خميرهاي پرايمر استفاده کنيد. گاهي اوقات می توان از يک لايه قير ذوب شده بجاي پرايمر نيز جهت پوشش دادن زيرين استفاده کرد.این نوع پرايمرهای آسترساز در دو مدل خميري و مايع در دسترس مي باشند. برای هر ۱ متر مربع از سطح، باید از نیم تا ۱ لیتر پرایمر جهت صاف کردن و زیرسازی استفاده کنید.


شیب گیری – ناودان ها – چاهک های آبرو – چیلر و کولر:


در ايزوگام به یاد داشته باشيد سطح هایی که داراي زاويه ۹۰ درجه می باشند، در گذشته حتما با پرایمرو سیمان عايق فيله کشي و درز گيري شوند. همچنین عمل شيب گيري مطابق با آبرو هاي سقف نيز بسيار مهم است. بهتر می باشد تا شعاع ۱ الي ۲ متر از هر آبراهه ي سقف را اول یک تا دو بار عايق بندي کنیم و پس از آن بام را ايزوگام کنيد. توجه داشته باشید که قبل از آغاز کار، در اطراف و دور ناودان و چاهک هاي آبرو حتما يک و ترجیحا دو لايه اوليه نصب شود. و بهمين ترتیب در زير چيلر و کولرها.

منبع : خرید ایزوگام
 
بالا پایین