Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش تهیه و طراحی قالب

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش گرافیک
Konu Başlığı روش تهیه و طراحی قالب
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

تهیه قالب از خدمات پس از چاپ می باشد که پس از آماده شدن چاپ نهایی روی کار مربوط انجام میگردد.


به عنوان مثال: برای ساخت قالب دایره روی سایز استاندارد کارت ویزیت باید این مورد را در نظر بگیریم که کلیه نوشته ها و متن هایی که میخواهیم جزء کار ما باقی بماند حداقل نیم سانت از خط برش فرضی ما فاصله داشته باشد.


گاهی برخی از طراحان حرفه ای برای زیبایی کار نوشته یا متنی را برای برش درلبه ی خط فرضی قرار می دهند که آن مورد از موارد استثاء میباشد


فضای مورد نظر برای قالب باید به گونه ای باشد که حداقل یک سانت لب پنجه ی کاردر نظر گرفته شود و امکان قالب خوردن آن وجود داشته باشد. لب پنجه ی کار به قسمتی اطلاق میشود که توسط دست یا دستگاه گرفته شده تا قالب مربوط به کار چاپی زده و قالب خاص ما جدا گردد.( از قرار دادن خط فرضی قالب خود در حاشیه ی کار بدون فاصله جدا پرهیز نمائید، چراکه حداقل فاصله تا مرز کار باید ۵ الی ۷ میلی متر باشد)


در نظر داشته باشید ساخت قالب به صورت تیغ و نیم تیغ انجام میگیرد. در روش تیغ پس از برخورد تیغ با کار، کل قسمت از کار اصلی جدا میگردد و در روش نیم تیغ قسمت قالب خورده هنوز به کار اصلی متصل میباشد


در کارهایی که دارای زمینه ی رنگی یا طرح خاصی میباشد (مثلا strocke) نسبت به خط فرضی قالب خود رنگ زمینه و یا طرح خود را حداقل تا نیم سانتی متر ادامه دهید.


منبع : چاپ کاتالوگ
 
بالا پایین