Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

5 حیوانی که کمتر دیده می شوند / عکس

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری عکس حیوانات
Konu Başlığı 5 حیوانی که کمتر دیده می شوند \/ عکس
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

حیوانات بسیاری بر روی کره زمین زندگی می کنند که در نقاط مختلف دنیا پراکنده هستند. در میان گونه های مختلف برخی از حیوانات نیز هستند که بسیار نادر و کمیاب هستند.
مشرق: حیوانات نادر معمولا تحت حمایت های مختلف و البته مراقبت های ویژه قرار دارند. برخی از آن ها به اندازه ای نایاب هستند که تنها می توان آن ها را در باغ وحش های خاص پیدا کرد. در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از نایاب ترین حیوانات دنیا:

"Tarsiers"



این موجود بیشتر در جنوب شرقی آسیا دیده می شود و البته زیستگاه اصلی آن در جزیره ای به نام بورنیو است. "Tarsiers"ها دارای قدی کوتاه و چشمانی به مانند فضایی ها هستند، aمغز این موجودات همچنین به اندازه چشم های آن است. خوراک اصلی آن ها خفاش، قناری و مارمولک است و البته به خاطر شکل خاصش زیاد مورد شکار قرار می گیرد. مسئولین محیط زیستی می گویند این موجودات بسیار نایاب شده است و به دنبال آن هستند مراقبت های ویژه ای را برای تدارک ببینند.

"Okapi"



یکی از موجوداتی که نمی توان آن را یک حیوان منحصر به فرد دانست "Okapi" است. این حیوان از مصر باستان آمده است و ترکیبی از زرافه، الاغ، گوره خر است و برای اولین بار در 1887 مشاهده شد. این حیوان همچنین به عنوان یک فسیل نده نیز شناخته می شود و بیش از 10 هزار سال است که روی زمین زندگی می کند اما این روزها شکارچیان به او امان نداده اند و تعداد آن ها هر روز رو به افول است. "Okapi" این روزها بسیار کمتر دیده می شوند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

"Sao Tome Shrew"



این موجودات از جمله گونه های موش کور هستند و البته یکی از گونه هایی که به سرعت در حال نابود شدن است. این حیوان تنها در یکی از جزیره های اقیانوس آرام زندگی می کند که آن نیز به مرور در حال از بین رفتن است. "Sao Tome Shrew" حیوانی است که بسیاری به زنده ماندن آن امید ندارند و با توجه به شرایط حال حاضر امکان آن هست که برای همیشه منقرض شوند.

"گرگ قرمز"



یکی از گونه های گرگ خاکستری به نام قرمز شناخته می شود و البته به نظر می رسید در سال های 1980 منقرض شده باشد اما بعد از چند سال بار دیگر تعدادی از آن ها دوباره مشاهده شد. این گرگ ها تنها 100 عدد در طبیعت حضور دارند ولی باز هم شکارچیان دست از سر آن بر نمی دارند و گاها دیده شده است که این گرگ ها مورد شکار قرار می گیرند. به تازگی قوانین مختلفی برای افزایش جمعیت این گرگ اعمال شده است.

"Hairy-Nosed Wombat"



این حیوان به بزرگترین پستاندار نادر دنیا شهرت دارد و بیشتر در انگلستان دیده شده است. این حیوان دارای ظاهری عجیب با گوش های تیز است و به عنوان یک شکارچی ماهر در پیدا کردن موجودات ریز شناخته می شود. البته تنها 130 گونه از این منطقه وجود دارد و برای آنکه منقرض نشود نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد که این روزها از آن صورت می گیرد.
 
بالا پایین