Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

میکرو روبات MicroTug با پرینتر سه بعدی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات سخت افزاری
Konu Başlığı میکرو روبات MicroTug با پرینتر سه بعدی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

محققین و پژوهشگران دانشگاه استانفورد موفق به ساخت روباتی شدند که توانایی کشیدن باری در حدود ۲۰۰۰ برابر وزن خود در راستای افقی و در حدود ۱۰۰ برابر وزن خود در راستای عمودی را دارد.


این ربات توانایی کشیدن باری در حدود ۲۱ کیلوگرم را دارا می باشد ولی اندازه آن بسیار کوچک می باشد و می توان آن را به اندازه انسان در مقابل یک وال در دریا مقایسه نمود. اگر بخواهیم قدرت این ربات را در راستای افقی نشان دهیم می توان آن را مشابه انسانی در نظر گرفت که در حال صخره نوردی می باشد ولی یک فیل را نیز به پشت خود دارد.





این ربات توسط گروهی از محققین دانشگاه استانفورد و در آزمایشگاه Biomimetics and Dextrous Manipulation Lab ساخته شده است و قبلاً نیز این گروه رباتهای پیشرفته ای را معرفی کرده بودند. آنها در ساخت این ربات ازمارمولک ، موریانه و مورچه های سرباز که توانایی حمل بار بسیار زیادی دارند ایده برداری نمودند.


این ربات همانند سیستم حرکتی مارمولک ازهزاران رشته لاستیکی که قابلیت چسبیدن به هر سطحی را همانند چسب های بسیار قوی دارند ساخته شده است. وقتی که این ربات بصورت افقی قرار داده می شود از یک موتور جهت کشیدن بار استفاده می نماید و سپس خود را یک قدم به جلو برده و دوباره بار را می کشد. این سیستم حرکتی معمولاً در دستگاه های بسیار بزرگ مکانیکی استفاده می شود.





دلیل اسم گذاری این ربات به نام میکرو به این دلیل می باشد که این رباط در حدود ۲۰ گرم وزن دارد و قابلیت حمل ۵۰۰ گرم را دارا می باشد و جهت اسمبل کردن آن می بایست از میکروسکوپ استفاده نمود. از پرینتر سه بعدی جهت ساخت برخی از قطعات این ربات استفاده شده است چرا که ساخت قطعات مورد نیاز با استفاده از پرینتر سه بعدی بسیار کم هزینه و در عین حال بسیار سریع می باشد و تنها حدود ۲۰ دلار هزینه جهت پرینت نمودن قطعات مورد نیاز هزینه شده است.





کشیدن یک لیوان قهوه بر روی میز کار چندان مهم و سختی برای انسانها نمی باشد ولی برای این ربات خارج از نقطه تصور می باشد. این رباط می تواند در اندازه های بسیار بزرگ نیز ساخته شده و مورد استفاده قرار گیرد. از موارد استفاده این ربات می توان به حمل بار در مناطق صعب و العبور و یا غیر ممکن و مناطق خطرناک مانند مناطق بمب گذاری شده، آتش گرفته و مناطق تحت تشعشعات شیمیایی و یا اتمی اشاره نمود. همچنین این تیم تحقیقاتی بر روی سیستمی کار می کنند که به سربازان اجاره بالارفتن از جاهای خطرناک را همانند اسپایدر من می دهد.


منبع : پرینتر سه بعدی
 
بالا پایین