Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

راهنمای ثبت شرکت اینترنتی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı قانون کار و حقوق تجارت
Konu Başlığı راهنمای ثبت شرکت اینترنتی
نویسنده موضوع sabtviona
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sabtviona

sabtviona

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 30, 2016
ارسالی‌ها
44
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

مراحل ثبت شرکت اینترنتی ( ثبت تاسیس)
اطلاعات متقاضیاین قسمت نام و نام خانوادگی و اطلاعات شخصی که متقاضی تأسیس شرکت یا مؤسسه است وارد می‌شود. «واحد ثبتی» اداره‌ای ثبت شرکت ، محلی است که شرکت باید آنجا ثبت شود. سپس «تابعیت متقاضی» مشخص می‌شود. اگر گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماً شماره ملی شخص وارد شود و در صورتی که غیر ایرانی انتخاب گردد میبایست «شماره گذرنامه» وارد شود. سایر اطلاعات شامل «شماره ملی متقاضی»، «نام متقاضی»، «نام خانوادگی متقاضی» و «شماره همراه متقاضی» می‌باشد. همچنین باید «سمت متقاضی» از نظر اینکه اصیل و یا وکیل می باشد تعیین شود . منظور از «نام امضا کننده دفتر» و «نام خانوادگی امضا کننده دفتر» مشخصات فردی میباشد که اطلاعات شرکت را در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری تایید می‌ کند «سمت امضا کننده دفتر» معلوم می‌کند که شخص از مدیران، شرکا، سهامداران یا وکیل رسمی است. «وضعیت توکیل امضا کننده» نیز حق واگذاری غیر را مشخص می‌کند. با کلیک روی گزینه ‌(بعدی) به صفحه بعد و گام بعدی وارد میشویدنام و اطلاعات شخص حقوقیبرای این مرحله اسامی درخواستی ثبت می‌شود. برای این کار ابتدا «اولویت نام» مشخص می‌شود. منظور از اولویت نام ترتیب پیشنهادی اسامی است که از یک تا پنج می‌باشد. سپس «نام درخواستی» را مشخص نموده و در قسمت مورد نظر تایپ می‌شود. برای قسمت «توضیحات متقاضی» اگر توضیحی در مورد نام پیشنهاد شده لازم باشد میبایست قید گردد. مرحله بعد کلید «افزودن نام درخواستی» کلیک شده تا موارد تعیین شده برای قسمت پایین فرم نشان داده شود. لازم است ذکر شود که پس از ورود هر نام، باید این کلید تایید گردد. برای حذف یک نام بر روی "حذف نام درخواستی" کلیک می‌نماییم. در انتها با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) به صفحه بعد می‌رویم. این مرحله به صورت خودکار یک شماره پیگیری 19 رقمی دریافت می‌نمایید و اطلاعات وارد شده ذخیره می‌شود.موضوع فعالیتبرای انتخاب زمینه فعالیت که همان موضوع کار شخصیت حقوقی است بر روی کلید «افزودن موضوع فعالیت» کلیک نموده تا صفحه جدیدی باز شود. داخل این صفحه ابتدا «نوع فعالیت بالاتر» از فهرست مرطوبه انتخاب می‌شود. سپس بر اساس آن «نوع فعالیت» انتخاب می‌شود که این موضوعات بر مبنای فعالیت بالاتر نشان داده می‌شود. «مدت فعالیت» بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب می‌گردد و اگر محدود باشد باید «حداکثر مدت فعالیت به ماه» نیز مدت زمان فعالیت مشخص شود. «وضعیت مجوز» را که دارد یا ندارد را مشخص می‌نمایید. بعضی از موضوعات فعالیت نیاز به اخذ مجوز از سازمان‌ها و ارگان‌های خاص دارد که در اینجا وجود یا عدم وجود مجوز مشخص می‌گردد. اگر مجوز داشته باشد باید «شماره مجوز» و «تاریخ مجوز» نیز ورود اطلاعات می‌شود و در «شرح فعالیت» نیز اگر در مورد موضوع فعالیت نیاز توضیح باشد داخل این قسمت نوشته می‌شود. سه گزینه «ثبت اطلاعات»، «حذف» و «انصراف» وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات در این صفحه و حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می‌نماید انصراف نیز دارای این معنی منصرف شدن برای تغییر اطلاعات میباشد. سپس با کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات یک ردیف ایجاد می‌شود. اگر بخواهیم تغییری ایجاد کنیم بر روی صفحه کلید «مشاهده» را کلیک می‌نماییم تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود. با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) صفحه بعد مشاهده میشود. این مرحله به صورت خودکار اطلاعات وارد شده را ذخیره می‌نماید.
اطلاعات مرکز اصلیاین صفحه برای مشخصات پستی شرکت و یا موسسه است . «کد پستی» و «شماره تلفن» مواردی هستند که باید حتماً پر شوند. «شماره دورنگار»، «پست الکترونیک» و «نشانی تارنما» نیز اگر که اطلاعات موجود باشد وارد می‌شود. «نشانی مرکز اصلی» شرکت نیز باید تایپ شود تا مبنای ارسال مرسولات پستی قرار گیرد. نهایتا" با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) وارد صفحه بعد می‌شوید . این مرحله اطلاعات خودکار وارد شده و ذخیره می‌شود.سرمایه شرکت«نوع سرمایه شخص حقوقی» جزو مواردی است که باید از فهرست انتخاب شود. بعنوان مثال سرمایه نقدی یا غیرنقدی یا سهام با نام ویا بی‌نام. «تعداد سهام» یعنی چند سهم یا چه میزان سرمایه جهت شرکت و یا موسسه منظور شده است. «ارزش ریالی هر سهم» نیز باید مشخص شود که هر سهم چقدر میباشد. بعنوان مثال اگر تعداد سهام شرکت ۱۰۰سهم باشد هر سهم نیز ۱۰۰۰ ریال باشد. «از تاریخ» هم نشان می‌دهد که از چه تاریخی این تعداد سهام متعلق به این شرکت می‌باشد. اگر نوع سرمایه، نقدی یا غیر نقدی باشد تعداد سهام و ارزش ریالی هر سهم غیر فعال می‌شود و فقط «ارزش سرمایه به ریال» فعال است. سپس کلید «ثبت سرمایه» انتخاب می‌شود. اگر نوع سهام و یا سرمایه متفاوت و متنوع باشد باید برای هر کدام یک ردیف اختصاص پیدا کند. اگر بخواهیم سرمایه را حذف کنیم ابتدا بر روی کلید «مشاهده» کلیک نموده و سپس کلید(حذف) را انتخاب مینمایید.اشخاصبرای این قسمت باید کلید (افزودن شخص جدید) را انتخاب نمایید . در این قسمت صفحه‌ای با عنوان «اشخاص حقیقی و حقوقی» باز می گردد.
منظور از اشخاص، آن افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می‌باشند. اولین جای خالی «ردیف» است که افراد بدون منظور کردن سمت خود در شرکت از یک شروع شده و به صورت مسلسل ادامه پیدا می‌کند. فیلد بعدی «نوع شخص» است. که دو قسمت حقیقی و حقوقی دارد. برای نوع شخص حقیقی نام فارسی، نام خانوادگی فارسی، نام پدر فارسی، شماره شناسنامه، جنسیت، تاریخ تولد، شماره همراه و نشانی که فیلدهای اجباری هستند. و نام لاتین، نام خانوادگی لاتین، نام پدر لاتین، محل تولد، محل صدور نیز اختیاری است که اگر اطلاعات آن وجود داشت وارد می‌شود. «شماره ملی/شناسه ملی» فیلدی است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است و اطلاعاتش متفاوت است. شماره ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی کاربرد دارد. فیلد «‌تابعیت» نشان دهنده این است که شخص شرکت ملیت ایرانی دارد یا غیر ایرانی. دو فیلد «اقرارنامه مدیریتی» و «اقرارنامه سوء پیشینه» نیز برای این است که مشخص کند شخص این دو مدرک را ارائه داده است یا خیر. «کدپستی» نیز جهت افراد حقیقی و حقوقی و «شماره ثبت» جهت افراد حقوقی استفاده می‌شود.
اگر نوع شخص حقوقی باشد فیلدهایی فعال می‌شود. نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت، کدپستی، شماره تلفن، نشانی که تکمیل این قسمت‌ها اجباری می‌باشد. سه کلید (ثبت اطلاعات – حذف – انصراف) وجود دارد. ثبت اطلاعات برای ذخیره اطلاعات این صفحه می‌باشد. حذف نیز اطلاعات وارد شده را حذف می‌کند. انصراف نیز معنی آن دارد که از تغییر اطلاعات منصرف شده‌اید. سپس کلیک بر روی کلید ثبت اطلاعات کرده و یک ردیف ایجاد می‌گردد و اگر شما بخواهید تغییری ایجاد کنید بر روی صفحه کلید «مشاهده» کلیک کنید تا مجدداً صفحه «افزودن اشخاص جلسه» باز شود نهایتا" با کلیک روی کلید (گام بعدی) وارد صفحه بعد می‌شویم. این قسمت خودکار اطلاعات را ذخیره مینماید . این موضوع سبب آن نمی‌شود که شما نتوانید اطلاعات را تصحیح کنید
سهام / سرمایه اشخاصاین قسمت اطلاعات مربوطه راجع سهام و سرمایه شخص است. ابتدا از فهرست «اشخاص» شخصی که اطلاعات سهام یا سرمایه وی باید وارد شود انتخاب می‌گردد. این شخص باید قبلاً در صفحه اشخاص وارد شده باشد. از فهرست «نوع سهام»، سهام یا سرمایه شخص شرکت را انتخاب می‌نما ییم که مشخص می‌کند سهام با نام یا بی‌نام، سرمایه نقدی یا غیرنقدی یا غیره باشد. ثبت شرکت این اطلاعات نیز بر اساس آنچه قبلاً در سرمایه شخص حقوقی وارد شده بود نشان داده می‌شود. «تعداد سهام» و «درصد سهام» نیز مشخص می‌کند که شخص چه تعداد و چه مقدار سهمی شرکت را داراست. همچنین «از تاریخ» برای این است که تعداد سهام یا سرمایه شخص ممکن است طول زمان کم یا زیاد شود ثبت می‌شود. فیلد «مبلغ اسمی سهم» نیز بر اساس این که سهام یا سرمایه است بر اساس مبلغ هر سهم یا سرمایه پر می‌شود. باید توجه کنید که جمع سهام اشخاص نباید از جمع سهام شرکت تجاوز نماید. نهایتا" کلید «ثبت سهام / سرمایه شخص» را کلیک نموده تا اطلاعات ذیل آن نشان داده شود و با کلیک بر روی کلید (گام بعدی) صفحه بعد میرود. این مرحلهاطلاعات خودکار وارد شده و ذخیره می‌شود . این موضوع سبب آن نمی‌شود که شما نتوانید تصحیح اطلاعات نمایید.
 
بالا پایین