Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

هنوز هم آرزوهای بزرگ، هنوز هم چارلز دیکنز

اطلاعات موضوع

Kategori Adı معرفی کتاب
Konu Başlığı هنوز هم آرزوهای بزرگ، هنوز هم چارلز دیکنز
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

آرزوهای بزرگ یا انتظارات بزرگ به انگلیسی رمانی است از چارلز دیکنز، نویسنده شهیر انگلیسی، که ابتدا به صورت داستاني دنباله‌دار از دسامبر ۱۸۶۰ تا اوت ۱۸۶۱ میلادی در هفته‌نامه‌اي به چاپ رسید. وقایع این کتاب شرح زندگی‌نامه‌اي، از قول شخصیت اصلی داستان، کودکی یتیم موسوم به پیپ نگاشته شده‌است. وقايع از سال ۱۸۱۲، هنگامی که او هفت سال دارد، تا زمستان ۱۸۴۰ اتفاق می‌افتد. آرزوهای بزرگ را می‌توان به نوعی زندگی‌نامه‌ی خودنوشت شخص دیکنز دانست که همچون آثار دیگرش تجربیات تلخ و شیرین او از زندگی و مردم را نمایان می‌سازد.
چارلز جان هوفام دیکنز در ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد و در ۹ ژوئن ۱۸۷۰چشم از جهان فرو بست. او برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده‌ی جیمز جویس، نویسنده‌ی بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

از او برای داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، بسیار تحسین به عمل آمده‌است. دیکنز در طول زندگی خویش، محبوبیت جهانی بسیاری کسب کرده‌است. از آثارش می‌توان دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر را نام برد.

داستان آرزوهای بزرگ شرح کاملی از وضعیت سیاسی اجتماعی دوران خود اوست؛ و نویسنده حقایق اجتماعی را با بیانی لطیف به تصویر کشیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:
" بعد از تب و تاب کریسمس، زندگی‌ام دوباره آرام گرفت و به حالت عادی برگشت. دیر یا زود من هم مثل جو آهنگر می شدم، ولی فعلاً برای اینکه بتوانم یک شاگرد درست و حسابی باشم خیلی کم سن و سال بودم"

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.ghadyani.org/ مراجعه نمایید
 
بالا پایین