Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تفاوت ژنراتورهای دیزلی وگازوئیلی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات برق
Konu Başlığı تفاوت ژنراتورهای دیزلی وگازوئیلی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

تفاوت ژنراتورهای دیزلی وگازوئیلی


ارتباطات جهانی به الکتریسیته وابسته است و از کامپیوترها گرفته تا ماشین آلات صنعتی برای کارخانجات و خانه ها به آن نیاز دارند. یکی از گزینه ها در زمان قطع برق استفاده از انواع ژنراتور پشتیبان برای استفاده از برق آن تا زمان وصل مجدد برق شبکه میباشد و یا درزمانی که نیروی الکتریسیته به اندازه ی کافی موجود نیست ژنراتورها یک نیروی مداوم کار و پر قدرتند. دو مورد از پرکاربردترین و مهم ترین ژنراتورها، دیزلی و بنزینی می باشد که هم برای مصارف تجاری و هم خانگی مناسب اند. موضوعی که در هنگام خرید باید مورد دقت واقع شود برنامه ای است که میخواهند براساس آن با ژنراتور کار کنند. انواع دیزل ژنراتور( DIESEL GENERATOR)


1. ژنراتور کمپینگ: این ژنراتور برای پیک نیک ها و مسافرتها مناسب است. مهندسی معکوس، این ژنراتورهای پر سر و صدا را به ژنراتورهای آرام و بی صدا تبدیل کرده است.


2. ژنراتورهای خانگی قابل حمل: این ژنراتور به عنوان ژنراتور پشتیبان در منازل مورد استفاده قرار میگیرد.


3. ژنراتورهای صنعتی قابل حمل: ژنراتورهای صنعتی پرتابل بسیار مداوم کارتر از ژنراتورهای خانگی هستند و از آنها برای مکانهای ساخت و ساز و یا نیروی پشتیبان برای تجارت استفاده میشود.


4. ژنراتورهای خانگی آماده به کار: برخلاف ژنراتورهای خانگی پرتابل، ژنراتورهای خانگی آماده به کار ثابت و مستقر بوده و در جایگاه ثابتی قرار میگیرند. آنها از ژنراتورهای خانگی پرتابل بزرگترند و نیروی بیشتری تولید میکنند.


درمقایسه ی دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای بنزینی حتی اگر این دو ژنراتور کار یکسانی انجام دهند، نیروی تولیدی و نیروی پشتیبان تولید شده در زمان نیاز بین این ژنراتورها متفاوت است. این کاملا روشن است که نحوه ی مشتعل شدن سوخت در سیلندرها توسط ژنراتورهای دیزلی بسیار متفاوت از ژنراتورهای بنزینی میباشد. در زیر برخی از تفاوتهای ژنراتواهای دیزلی و بنزینی آورده شده است:


1 (مصرف سوخت:دیزل ژنراتورها به نصف سوختی که ژنراتورهای بنزینی مصرف می کنند، نیاز دارند. این مزیت گاهی اوقات به قیمت ژنراتورها برمیگردد اما دربیشتر موارد یک دیزل ژنراتور هزینه ی کمتری در طول استفاده دارد. تفاوت دیگرمیان ژنراتورهای دیزلی و بنزینی احتراق سوخت میباشد. در ژنراتورهای بنزینی از یک جرقه در محفظه ی سوخت برای مشتعل کردن سوخت استفاده میکنند. از طرفی دیگر دیزل ژنراتورها از طریق فشرده سازی و گرم کردن سوخت ایجاد آتش میکنند که این از موتورهای بنزینی امن تراست که ممکن است با یک جرقه ایجاد انفجار بکنند.


۲) نیروی تولید شده: تفاوت بین نیروی تولید شده توسط دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای بنزینی بسیار روشن است. نسبت تراکم موتورهای بنزینی در هر مکانی بین ۸ تا ۱۲ میباشد در حالیکه این نسبت برای موتورهای دیزلی بین ۱۴ تا ۲۵ میباشد که نشان میدهد موتورهای دیزلی کارایی بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی دارند. موتورهای دیزلی از جرقه استفاده نمی کنند، آنها با تکیه بر فشرده سازی هوا در داخل سیلندرها و با گرم کردن ژنراتور تولید آتش برای سوخت را انجام می دهند.


۳ (قابلیت حمل: قابلیت حمل دیزل ژنراتورها و ژنراتورهای بنزینی معمولا یکسان می باشد. اگرچه یک دیزل ژنراتور همزمان با مصرف سوخت کمتر، انرژی بیشتری تولید می کند و آن را برای برای سرمایه گذاری در یک فرم قابل حمل مناسب تر می سازد ولی ژنراتورهای بنزینی مقداری سبک تر می باشند. یکی دیگر از مزیت های موتورهای بنزینی اینست که مخزن سوخت می تواند در هر جایی قرار گیرد و برای دیزل ژنراتورها پمپ های سوخت بسیار رایج هستند.


۴( دوام و پایداری: زمانی که دوام و پایداری ژنراتورهای گازوئیلی و دیزلی مقایسه شود، دیزل ژنراتورها نیاز به توجه کمتری نسبت به ژنراتورهای بنزینی دارد.هزینه ی مراقبت از ژنراتورهای دیزلی از ژنراتورهای بنزینی کمتراست. ژنراتورهای بنزینی مانند همتایان خود تمایل به گرم شدن دارند ۵) امنیت: ژنراتورهای بنزینی از شمعک برای ایجاد جرقه و مخلوط کردن آن با هوا برای فرآیند سوختی استفاده میکنند. در نتیجه اگر از دستگاه به درستی نگهداری نشود می تواند یک خطر مطرح و بزرگ به وجود آورد


۶) نگه داری: درزمان خرید برای ژنراتورها، سطوح نگه داری بین ژنراتورها را در نظر بگیرید. مشاهده ی گرمای بیشتر در ژنراتورهای بنزینی بدین معناست که قطعات موتور نیاز به جایگزینی بیشتر در مقایسه با قطعات در دیزل ژنراتورها دارند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.parsiandiesel.com/ مراجعه نمایید
 
بالا پایین