Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آبشار طبقاتی در لبنان

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری تصاویر طبیعت و گردشگری
Konu Başlığı آبشار طبقاتی در لبنان
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2] آبشار طبقاتی در لبنان[/h]
یکشنبه 16 خرداد 1395 - جهانگردی
فکرشو کن روی پلی آهکی ایستادی و می تونی آبشاری 225 متری که با صدایی مهیب از برخوردش با دیواره سنگی اطراف و کف غار در حال ریزشه و فوق العاده زیباست رو از نزدیک ببینی.
این آبشار که از آب شدن برف ها در بهار بوجود میاد و از بلندای دره و از بین حفرات میان سه پل طبیعی، به داخل غار فرو می ریزه، اسمش " آبشار سه پل " هست. شما می تونید روی این سه پل و محوطه ی سنگی اطراف آبشار قدم بزنید تا فشار آبی رو که سنگ ها رو طی سال ها مورد فرسایش قرار داده احساس کنید.
بنابراین با ما همراه باشید و فرصت رو از دست ندید، برای اینکه تنها دو ماه در سال می تونید فرو ریختن این آبشار رو تماشا کنید!


آبشار " Baatra Gorge " که با نام " آبشار سه پل " شناخته شده، یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهانِ که در سال 1952 کشف شد. این آبشار که شاهکار طبیعت در لبنانِ، طی 160 میلیون سال شکل گرفته و هنوز هم در حال تغییره. از میلیون ها سال پیش در بهار و در ماه های مارس و آوریل، این آبشار جریان داشته و باعث ریزش و کنده شدن سنگ های آهکی و ساخته شدن این سه پل طبیعی شده. اولین پل قدیمی ترین اونهاست و سومین پل جوان ترین اونها.
امروزه محلی ها و توریست های زیادی برای بازدید از این آبشار و پل های آهکی زیبا و دیدنی، به لبنان سفر می کنن. پس شما هم فرصت رو از دست ندین و با یه برنامه سفر بهاری به لبنان سفر کنین تا در فاصله ای دور از آبشار عکسی قدی با اون بگیرید و یا دل و جرات خودتون رو جمع کنید و روی پل های سست اون قدم بزنید و بزارید تا قطرات آب، که باد اونها رو تو محوطه پخش می کنه، حسابی شما رو خیس کنه.
البته این روزها صحبت از ممنوع کردن بازدید از نزدیک هست. اینکه توریست ها بر روی پل ها قدم بزنن میتونه هم باعث نابودی این اثر طبیعی بشه و هم برای خودشون خطرناک باشه.
یادمون نره که آبشار هنوز جریان داره، بنابراین فرسایش هم هنوز اتفاق میوفته و این به معنی فرو ریختن سنگ ها از دیواره و یا حتی کناره های پل هست.





 
بالا پایین