Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انواع درب داخلی‎

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گالری تصاویر دکوراسیون و مبلمان
Konu Başlığı انواع درب داخلی‎
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

در این مقاله می خواهیم توضیحات مختصری دررابطه با درب های ساختمان بپردازیم.
انواع دربهای اتاقی که در ساختمان ها به کار می روند به چند دسته اصلی تقسیم می شوند که هر کدام کارآیی و در عین حال زیبایی خاص خود را دارا می باشند.در ادامه به توضیح مختصری در مورد آن ها می پردازیم.
انواع دربهای اتاقی:
۱-درب MDF
۲-درب HDF
۳-درب PVC
۴-درب ABS
۵-درب HPL
درب های نام برده شده در بالا از متداول ترین دربهای تولیدی در ایران می باشند که شاید بتوانیم بگوییم که دربهای HDF بخش بزرگی از بازار دربهای داخلی را در دست دارد. و دلیل این موضوع آن است که زیبایی و تنوع در مدلهای دربهای hdf وجود دارد.
۱-hdf: این دربها که مخفف (HIGH DENSITY FIBER) هستند، یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوع درب ها در زمینه دربهای داخلی به حساب می آیند. این نوع درب ها به دو صورت خام و رنگ شده در ساختمان ها استفاده می شوند که مدل خام آن بدون رنگ می باشد و بعد از آنکه توسط مالک یا سازنده تحویل داده شد می بایست رنگ شود ولی نوع رنگ شده دربهای اچ دی اف که در کارخانه ها رنگ می شوند و هم از نظر نوع رنگ و هم از نظر سیستم رنگ آمیزی دارای کیفیت بالایی می باشند.
۲-mdf: این نوع دربها که مخفف (MEDIUM DENSITY FIBER) هستند، بیشتر به جای آنکه مورد استفاده ی آن در دربهای اتاقی انجام شود در دربهای ورودی ساختمان ها استفاده می شوند.به علت آنکه هزینه بیشتری نسبت به دربهای HDF دارند سازندگان برای استفاده جهت دربهای اتاقی و داخلی کمتر از این نوع دربها استفاده میکنند واستفاده کردن از دربهای hdf را مقرون به صرفه تر می داند. ولی به علت آنکه دربهای MDF از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند بیشتر در دربهای ورودی ساختمان ها از آن ها استفاده می شود در حالی که استفاده از دربهای HDF در محل ورودی ساختمان ها کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد.
۳-HPL: این دربها که در واقع hdf دارای روکش ملامینه هستند به نسبت دو مدلی که بالا نام برده شد کم هزینه تر می باشند. به دلیل آنکهدربهای HPL به دلیل آنکه دارای روکش ملامینه هستند دیگر نیازی به رنگ شدن ندارند و درنتیجه آن است که اضافه بهای رنگ شدن درب که در دو مدل بالا وجود داشت از این نوع دربها کم می گردد. به دلیل سرعت زیاد تولید این محصول در پروژه های انبوه سازی که نیاز می باشد تا در کمترین زمان ممکن تحویل دربها میسر شود درب HPL بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.ولیکن این را نیز باید در نظر داشته باشیم که در مقابل مزیت کم هزینه تر بودن و سرعت زیاد ساخت این نوع دربها معایبی نیز دارن که نمی توان از آن گذشت. یکی از مهم ترین عیبهای اصلی این نوع دربها کیفیت پایین آنها نسبت به دربهای HDF و MDFو… می باشد.دربهای HPL معمولا دوام بالایی ندارند و پس از مدتی مالک را دچار مشکل می کنند.
۴-ABS: دربهای ABS و یا به عبارت دیگر ضد آب مدلی از محصولات هستند که امروز کاربرد زیادی پیدا کرده اند. دربهای ضد آب همانگونه که از نامشان مشخص است در مقابل آب و رطوبت استقامت زیادی دارند و در بیشتر موارد در ساختمان ها برای دربهای سرویس بهداشتی و حمام مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه دربها به علت داشتن رویه ضد آب که بر روی کلاف چوبی پرس می شوند مانع از عبور آب و رطوبت به ساختمان داخلی درب می شوند.دور تا دور کلاف درب نیز که نمیتوان رویه ABS را پرس کرد و از جهاتی در مقابل آب و رطوبت آسیب پذیر است با مایعی به نام رزین پوشانده می شود تا درب از هر نظر عایق رطوبتی باشد.اما در مقابل مزایای این درب عیبهایی نیز دارد که ازمهمترین آنها زمان بر بودن ساخت را می توان نام برد.
۵-PVC: این گونه از محصولات که برای دربهای اتاقی مورد استفاده قرار می گیرند همان درب HDF و MDF با روکش پی وی سی می باشند. روکش های پی وی سی را می توانیم به نوعی مقاوم در برابر رطوبت و آب بدانیم و میتواند انتظارات گروهی را که هم بدنبال دربی مقاوم در برابر رطوبت و هم بدنبال زیبایی درب می باشند را برآورده کند. اما از مهمترین فاکتورهای مهم در انتخاب این نوع دربها این است که به هیچ وجه در محل نصب درب نباید در برابر نور و حرارت مستقیم خورشید قرار بگیرد زیرا به مرور زمان بر اثر حرارت روکش PVC از کلاف درب جدا شده و به اصطلاح خودش را می اندازد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.zhabyz.com/ مراجعه نمایید.
 
بالا پایین