Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مهم ترین مهارت ها : یادداشت برداری در تافل

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش زبان های خارجی
Konu Başlığı مهم ترین مهارت ها : یادداشت برداری در تافل
نویسنده موضوع shekufegoli
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan shekufegoli

shekufegoli

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 8, 2016
ارسالی‌ها
60
پسندها
6
امتیازها
0

اعتبار :


یادداشت برداری در تافل
چرا یادداشت برداری تافل سخت است؟
بطور متوسط هر دانشجو در حدود یک سوم کلمه در ثانیه نت بر می دارد و این در حالی است که اساتید محترم با سرعتی در حدود ۳ کلمه در ثانیه حرف می زنند! یعنی سرعت نت برداری یک نهم سرعت ورود اطلاعات است. پس، اگر بخواهید همه چیز را کامل بنویسید و نگذارید حتی یک ” and” هم از قلم بیافتد، حتماً دچار مشکل خواهید شد. امروز می خواهم چند راه خوب و عملی برای تمرین نت برداری معرفی کنم که با استفاده از آنها بتوانید نت هایی بهتر برداشته و نمره تافل بالاتری بگیرید.
یک تصور اشتباه در مورد یادداشت برداری در تافل
خیلی ها فکر می کنند نت برداری هر چه بیشتر باشد بهتر است. یعنی فردی که از یک لیسنینگ ۱۰۰ کلمه نت برداری کرده حتما نمره ای بهتر از کسی که تنها ۴۰ کلمه نت برداشته خواهد گرفت. این یک تصور رایج ولی اشتباه است. نت برداری باید بهینه باشد. تعداد کلمات بیشتر اغلب به معنی نتیجه بهتر نیست. نت برداری تافل با نت برداری سر کلاس درس دانشگاه فرق دارد. تافل از شما سوال هایی می پرسد و گاهی تنها با شنیدن ۴۰ درصد از یک قسمت Listening آزمون تافل می توانید از ۳ سوال به ۲ تای آنها پاسخ بدهید. اما در کلاس درس شما باید تا جایی که می توانید نت بردارید و به همین دلیل استاد ها خیلی از چیز ها را بسیار آآآآآآآآررررااااااااممممممممم بیان می کنند. با داشتن ۴۰ درصد حرف های استاد به احتمال زیاد آن درس را خواهید افتاد و مجبور می شوید ترم بعد ۴۰ درصد دیگر را نت برداری کنید! اما همانطور که گفتم، نت برداری در آزمون تافل iBT داستانی کاملاً متفاوت دارد. در ادامه در مورد ۴ نکته مهم و اساسی که باید در نت برداری در آزمون تافل رعایت کنید حرف میزنم.
نکات یادداشت برداری در تافل
۱- همه چیز را ننویسید!
اگر سعی کنید همه چیز را بنویسید، چون سرعت نوشتن شما در حدود ۱۰% سرعت حرف زدن افراد در لیسنینگ است، نه تنها نمی توانید این کار را بکنید، بلکه بخاطر اینکه تمام تمرکز شما روی کلمات بوده، هیچ چیزی از لیسنینگ را نخواهید فهمید. یعنی، حتی از نت هایی که برداشته اید هم نمی توانید به درستی استفاده کنید. باید به نت برداری به عنوان یک ابزار یادگیری نگاه کنید. نت های شما باید راهنمایی برای تکمیل جزئیاتی که درلیسنینگ گفته شده (و شما احتمالا از یاد خواهید برد) باشند، نه کل لیسنینگ. مثلا اگر موضوع مکالمه در مورد ساختمان ۲۰۷ ساله موزه ای در انگلستان است، خیلی احتمالش کم است که شما “موزه” بودن ساختمان را از یاد ببرید. بنابراین در نت برداری تافل شما تنها ۲۰۷ساله بودن موزه را یادداشت می کنید. بگذارید یک مثال دیگر بزنم:
فرض کنید لیسنینگ درمورد یک ساختمان است. شما باید جوری نت بردارید که بعد از تمام شدن Listening بتوانید شکل کلی ساختمان، محل آن و سایر ویژگی های کلی آن را به خاطر داشته باشید. حالا ممکن است این سوال مطرح شود که پس اصلا چرا باید در آزمون تافل نت برداشت؟ نت برداری باید رنگ دیوار ها، تعداد طبقات، تعداد در ها، تعداد اتاق خواب ها و سایر جزئیات را در خودش داشته باشد.


دیدن ویدئوی کامل :
مهم ترین مهارت ها : یادداشت برداری در تافل
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین