Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

توصیه های لازم برای کولر های آبی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مهندسی طراحی جامدات
Konu Başlığı توصیه های لازم برای کولر های آبی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sabtviona

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

در بحث توصیه‌های بهداشتی و ایمنی در هنگام استفاده از کولرهای آبی، تعویض سالانه پوشال‌های کولر و قرار نگرفتن در معرض باد مستقیم کولر از اولین نکاتی می باشد که باید مورد توجه قرار گیرند. رطوبت و آلودگی پوشال‌های کولر شرایط مناسبی برای رشد انواع میکروب‌ها و قارچ‌ها می باشد. قارچ‌هایی مانند آسپرژیلوس می‌توانند بیماری‌زا باشند. البته افراد سالم و عادی معمولاً دچار مشکل نمی‌شوند ولی در مورد افرادی که دچار بیماری‌های ریوی هستند و در بیماران بستری در بیمارستان‌ها، این قارچ‌ها ممکن است باعث ایجاد بیماری شوند. از آنجا که پوشال شرایط بروز بیماری‌های خاصی را فراهم می‌کند، بهتر است هر سال پوشال‌ها تعویض شوند و در چند روز ابتدایی استفاده از کولر، در و پنجره‌ها باز گذاشته شوند.
اگرچه سرما به تنهایی نمی‌تواند سرماخوردگی ایجاد کند اما تغییر دما می‌تواند زمینه را برای ایجاد عفونت فراهم نماید. به همین خاطر بهتر می باشد برای پیشگیری از سرماخوردگی، زمانی که از محیط گرم بیرون وارد خانه می‌شویم، بلافاصله کولر را روشن نکنیم و یا لااقل در معرض باد مستقیم کولر قرار نگیریم و حتی‌المقدور از این‌قبیل تغییر دماهای ناگهانی پرهیز نماییم.
همان‌طور که گفته شد، بهتر است پوشال‌ها هر سال تعویض شوند؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید پوشال‌های کولر را تعویض کنید، بهترین راه برای خلاص شدن از باکتری‌های رشد کرده در پوشال‌ها این است که محلولی شامل ۱۰ درصد پرکلرین و ۹۰ درصد آب بسازید و در کف کولر بریزید. سپس پمپ آب را روشن کنید تا پوشال‌ها حسابی با محلول کلرین وآب خیس بخورند. بعد از چند دقیقه پمپ آب را خاموش کنید و آب کولر را تخلیه کرده، آب تمیز در کفی کولر بریزید و دومرتبه پمپ آب را روشن کنید تا پوشال‌ها پاکیزه شوند.
توصیه‌های ایمنی
تعداد حوادثی که در هنگام تعمیر کولر یا تعویض پوشال‌های کولرهای آبی ثبت شده، کم نیست. کم نیستند آنهایی که با برق و نکات فنی دیگر آشنایی کامل داشته‌اند اما در اثر برق‌گرفتگی ناشی از نشت برق کولر، جان خود را از دست داده‌اند.
سیم‌های فرسوده را که عایق آنها از بین رفته است، تعویض نمایید و به بستن چسب برق دور آنها اکتفا نکنید. پس از آنکه کار تعمیرات به اتمام رسید، دوباره بدنه کولر را با فازمتر لمس نمایید و مطمئن بشوید که بدنه آن برق ندارد.
اگر در هنگام روشن کردن پمپ آب کولر، صدای آب و یا بوی رطوبت را حس نکردید، سریع آن را خاموش کرده و با رعایت نکات ایمنی، پمپ را چک کنید. احتمال اینکه اتصالات آن شل شده باشد یا عمرش به پایان رسیده باشد، وجود دارد. با خرید یک پمپ جدید و نصب آن کولرتان را مجددا راه اندازی فرمایید.
اگر صدای کولر شما بیش از اندازه است، بهتر است نگاهی به وضعیت تسمه کولر و پولی‌ها بیندازید. ممکن است کارایی تسمه افت پیدا کرده و یا فرسوده و شل شده باشد یا لازم باشد پیچ پولی‌ها را محکم کنید. در هنگام نصب اولیه کولر نیز باید دقت شود تا از دودکش‌های بخاری و لوله‌های مربوط به سرویس‌های بهداشتی دور باشد. بدنه کولر حتماً باید روی یک چهارپایه فلزی به ارتفاع ۳۰ سانتی متر قرار گیرد و دقت شود پایه‌های فلزی طوری باشند که در آسفالت پشت بام فرو نروند. این چهارپایه باید کاملا تراز باشد تا از لرزش آن جلوگیری به عمل آید.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بوتان مراجعه نمایید.
 

sabtviona

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 30, 2016
ارسالی‌ها
44
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

تشکر به خاطر این مطلب خوب
 
بالا پایین