Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ظروف مسی خوب یا بد ؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنیها
Konu Başlığı ظروف مسی خوب یا بد ؟
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sedayeto

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

چند سال است که دوباره استفاده از ظروف مسی رایج شده . ظروف مسی که اتفاقا گران‌قیمت هستند و خریدن یک سرویس قابلمه و تابه از این جنس برایتان بسیار گران‌تر از ظروف دیگر تمام می‌شود. درباره طعم خوب غذا در ظروف مسی و خواصی که حین پخت به غذا منتقل می‌شود شنیده‌اید اما آیا این ظروف ضرر هم دارند؟


نگهداری حرارت در ظروف مسی بیش تر از سایر ظروف فلزی است و خوشمزه شدن و خوب جا افتادن غذا در این ظروف به این دلیل است که حرارت در مس به طور یکنواخت توزیع می‌شود. از طرف دیگر، مس باعث خونسازی و رفع کم خونی می شود و به همین دلیل پخت غذا در این ظروف می‌تواند کم خونی را کم کند. یک مزیت دیگر که مس نسبت به دیگر ظروف دارد آن است که غذا در ظرف مسی خیلی سریعتر می‌پزد. سرخ کردن غذاها در ظرف مسی باعث تردتر شدن آن‌ها می‌شود و خورش‌های ایرانی مانند قرمه سبزی هم در این ظروف بهتر جا می‌افتند. اما با این حال، ظروف مسی خالی از ایراد هم نیستند زیرا این ظروف هم مانند ظروف رویی، می‌توانند باعث مسمویت غذایی و حتی گاهی ناراحتی کبدی شوند .


ظروف مسی سریع اکسید می‌شوند و ترکیب پذیری بالایی با مواد غذایی دارند. به این ترتیب می‌توانند باعث مسمومیت شوند. به همین دلیل در ظروف مسی پوشش‌هایی از جنس قلع، نیکل، استیل و لعابی استفاده می‌شود تا میزان ورود مس به غذا کاهش پیدا کند مشکل اینجاست وجود این آلیاژها باعث ورود فلزات سنگین به بدن می‌شود. چون این لایه‌ها در هنگام پخت و پز به مقدار کم در غذا حل می‌شوند، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند. از سوی دیگر، پخت و پز مواد اسیدی و قلیایی در ظروف مسی یا نگهداری این مواد در چنین ظروفی باعث تخریب غذا می‌ گردد.


کارشناسان تغذیه ظروف پیرکس و لعابی را از بهترین ظروف برای پخت و پز می دانند چون عناصر و فلزات کمتری را به داخل غذا منتقل کرده و مواد غذایی در آن‌ها به میزان بیشتری حفظ می‌شوند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://shoushtarisuperfood.com/ مراجعه نمایید.
 

sedayeto

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 22, 2016
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

متاسفانه در طی سالیان گذشته استفاده از ظروف تفلون باعث بروز بسیری از بیماری حتی سرطان شده . بله 100% ظروف مسی به دلیل اینکه از هیچگونه مواد مصنوعی و صنعتی برای کف قابلمه استفاده نمیشه و دقیقا تمام مس هست نه تنها بد نیست بلکه پختن غذا در این ظروف بسیار مفید هم هست . امیدورام دوباره فرهنگ استفاده از این ظروف در خانواده های ایرانی مانند گذشته بیشتر شود .
 
بالا پایین