Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کولر گازی و اصول خرید

اطلاعات موضوع

Kategori Adı گرایش های مکانیک
Konu Başlığı کولر گازی و اصول خرید
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

این دستگاه عمدتاً از یک بخار کننده که وظیفهاش جذب گرمای هواست، یک کمپرسور که وظیفهاش افزایش دمای بخار ماده سرمازاست، یک کندانسور و یک دمنده تشکیل شده است. این دستگاه دارای مصرف بسیار بالای انرژی است.
انواع کولرهای گازی
1-کولرهای یک تکه یا پنجرهای
2-کولرهای دو تکه (اسپلیت)
3-کولر های پرتابل (قابل حمل)
در کولرهای یک تکه ای یا پشت پنجره ای به ابعاد پنجره و کولر دقت کنید.
کولرهای یک تکه دیواری، یا پشت پنجره ای، خیلی متداول و مورد توجه میباشند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب میشود. ولی به علت نوع کمپرسور آن مصرف برق بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد. ولی در کولرهای اسپلیت که دو تکه هستند در هنگام خرید به دستگاه خارجی و محل نصب آن و چگونگی اتصال آنها به هم را هم مد نظر قرار دهید.
مقایسه کولر گازی و آبی
کولرهای گازی بر خلاف کولر های آبی رطوبت محیط را افزایش نمیدهد پس در مناطق مرطوب کارایی زیادی میتوانند داشته باشند. از این جهت برای محیطهای شرجی بسیار مناسب است. کولر گازی نام مصطلح فارسی است که به کلیه دستگاههای شامل چرخه سرمایش مبتنی بر تراکم و انبساط گاز اطلاق میشود. نام انگلیسی این گونه تجهیزات Air Conditioner است.
سیستمهای سرمایشی موجود در ایران و مصارف برق آنها
سیستمهای سرمایشی که در ایران مورد استفاده قرار میگیرند در نقاط مختلف متفاوت میباشند. از جمله این سیستمها که عمدتاً در مناطق جنوب و شمال کشور به علت آب و هوای گرم و مرطوب مورد استفاده قرار میگیرند، کولر گازی میباشد.
حدود هفتاد درصد از خانوارهای ایرانی در فصل گرما از کولر های آبی و یا گازی برای خنک کردن محیط زندگی خود استفاده میکنند. توان کولرهای آبی در حدود 500 وات و در مورد کولرهای گازی بالغ بر2000 وات است.
کولرهای آبی در مناطقی که رطوبت هوا بالا است، مانند شمال و جنوب کشور از کارایی خوبی برخوردار نیستند، لذا در این مناطق از کولرهای گازی به طور گسترده استفاده میشود. لکن در مناطقی که شرایط آب و هوایی برای استفاده از کولر آبی مساعد است، استفاده از کولر گازی اشتباه است. در مورد کولرهای آبی نیز می توانید با رعایت مواردی مثل سایه بان مناسب برای کولر و استفاده از دور کند به جای روشن و خاموش کردن های پی در پی و استفاده از دور تند می توانید مصرف برق این کولرها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.
در ضمن تفاوت اصلی کولرهای گازی و آبی علاوه بر ساختار و نظام کاری آنها نبود ترموستات در سیستم کنترلی کولر آبی می باشد که بتواند زمان روشن بودن کولر را با توجه به دمای محیط مدیریت کند که این خود عیب بزرگی محسوب می شود و سبب می شود تا در فصول گرم مثل تابستان به علت رشن ماندن کولر در تمامی ساعات شب سبب سرما خوردگی و بیماری افراد استفاده کننده از این نوع کولر شود که البته کولر گازی این مشکل را ندارد و خوشبختانه این مشکل با استفاده از کلید هوشمند کولر آبی قابل حل می باشد.
توصیه های کاربردی:
برآورد ظرفیت مناسب لازم است در موقع خرید کولر گازی به مساحت فضایی که نیاز به برودت دارد توجه نماییم. در جدول زیر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی به نسبت مساحت فضای مورد استفاده، درج شده است.
ظرفیت BTU/h-مساحت (مترمربع)
9000 برای 32 تا 37
9000 برای 37 تا 41
12000 برای 41 تا 50
14000 برای 50 تا 64
18000 برای 64 تا 91
24000 برای 91 تا 117
36000 برای 91 تا 140
چنانچه فضای مورد نظر آفتابگیر باشد به ظرفیتهای مندرج در جدول بالا، 10 درصد اضافه میگردد و اگر فضای مورد نظر سایه باشد، 10درصد از ظرفیت مذکور کم خواهد شد و چنانچه کولر صرفا برای آشپزخانه بکار میرود، میتوان از یک رده بالاتر استفاده کرد.
هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی باشد و با توجه به برچسب انرژی دارای بالاترین درجه کار آیی و بازدهی باشد.
نسبت بازده انرژی E.E.R :
این رقم از حاصل تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان ورودی موثر، بدست میآید و به E.E.rموسوم است. در هنگام خرید کولر گازی، در کاتالوگ آن به ضریب E.E.r، رتبه انرژی و کلاس کولر با توجه به شرایط اقلیمی منطقه توجه فرمایید. هرچه این شاخصها بالاتر باشند، کارایی کولر بیشتر است. برای کولرهای با ظرفیت کمتر از 20000Btu ⁄hمیبایست E.E.rحداقل برابر با 10.7 باشد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بوتان مراجعه نمایید.
 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

[h=2]مواردی که قبل از خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد[/h]
کولر گازی وسیله ای است که امروزه به دلیل گرم شدن هوای کره زمین، استفاده از آن تا حد زیادی افزایش یافته است. خرید کولر گازی مناسب تا حد زیادی می تواند هزینه های مصرفی شما را کاهش دهد. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید کولر گازی به یکسری نکات توجه فرمایید. در این مقاله برخی از نکاتی که بهتر است قبل از خرید کولر گازی به آنها توجه کرد برای شما کاربران عزیز ارائه شده است.
  1. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای خرید کولر گازی متناسب با طرح منزل خود تحقیق کرده اید. به عوامل موثر مانند عایق گذاری، پنجره ها و تعداد اتاق های خود فکر کنید.
  2. توجه داشته باشید که اندازه کیلو وات کولر گازی مورد نظر شما، متناسب با ظرفیت مورد نیازتان باشد. این امر می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های زیادی در دراز مدت شود.
  3. راجع به انرژی کارآمد کولر گازی مورد نظر خود سوال کنید. این نکته با برچسب انرژی بر روی محصول نشان داده شده است.
  4. در مورد نصب و راه اندازی کولر گازی با نماینده فروش کولر گازی صحبت کنید. توجه داشته باشید که نصب حتما توسط یک متخصص انجام شود. نصب صحیح کولر گازی می تواند از هدر رفت مقدار زیادی انرژی جلوگیری کند.
 
بالا پایین