Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نوع کمپرسور

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات مکانیک
Konu Başlığı نوع کمپرسور
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan zahra71

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

کمپرسور مهمترین قسمت کولر است. در حال حاضر سه تکنولوژی برای ساخت کمپرسور به کار میرود .جدول زیر ویژگیهای هر یک را نشان میدهد:
1-پیستونی (reciprocal)
تحمل حرارت: +++++
مصرف برق: +
میزان سر و صدا: +
توان: کم و متوسط
2-اسکرول (scroll)
تحمل حرارت: ++++++
مصرف برق: ++++
میزان سر و صدا: ++++
توان: بالا
3-روتاری (rotarry)
تحمل حرارت: ++
مصرف برق: ++++++
میزان سر و صدا: ++++++
توان: کم تا زیاد
نتیجه میگیریم :
اگر در یک منطقهی گرمسیری زندگی میکنید و به توان خنک کنندگی بالا بیش از 24000 Btu نیاز دارید، کمپرسورهای اسکرول بهترین انتخاب هستند.
اگر در یک منطقهی گرمسیری زندگی میکنید و به توان خنک کنندگی بالا بیش از 24000 Btu نیاز ندارید، کمپرسورهای پیستونی بهترین انتخاب هستند. چنانچه کولر را در محلی نصب میکنید که تابش مستقیم آفتاب ندارد و هوا به خوبی در آن جریان دارد، کمپرسورهای روتاری (از نوع تروپیکال) گزینهی مناسبی هستند.
اگر در یک منطقهی معتدل مرطوب زندگی میکنید، کمپرسورهای روتاری گزینه ای مناسبند.
برند و کشور سازندهی کولر:
سراغ برندهایی مطمئن بروید، ولی همه چیز یک برند خوب و خرج کردن پول زیاد نیست. با توجه به جریان مصرفی بالا، نصب کولر گازی میبایست توسط تکنسین مجرب صورت پذیرد
نصب اینورتر در کولرهای گازی پنجره ای باعث افزایش راندمان آنها میشود.
تمیز بودن کندانسورکولر به لحاظ عبور جریان هوا تا میزان زیادی از جریان برق مصرفی کولر میکاهد.
نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه باعث جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی مصرفی آنها خواهد شد.
در صورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنید، زیرا این کار باعث انتقال حرارت بهتر در کندانسور شده و در نتیجه افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی حاصل خواهد شد.
سعی شود محوطه پشت کولر دارای فضای مناسبی جهت گردش هوا باشد.
درزگیری مناسب اطراف کولر، قرار نداشتن در معرض تابش مستقیم خورشید، سرویس به موقع و تمیز نمودن فیلترهای هوا و رادیاتور، تأثیر به سزایی در کاهش مصرف انرژی الکتریکی دارند.
برق مصرفی کولرهای گازی همزمان با استفاده از لامپهای کم مصرف (به دلیل تشعشع حرارتی کمتر این لامپها) به میزان قابل توجهی کاهش مییابد.
تمامی کولرهای گازی دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند؛ لذا با توجه به اینکه بهترین درجه برودت منزل در فصل تابستان بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است، میبایست از سرد کردن بیش از حد محل سکونت خودداری کرد.
اتاقهای خواب را از 25 درجه سانتیگراد خنکتر نکنید.
اتاقهای خواب را از 25 درجه سانتیگراد خنکتر نکنید.
استفاده بی مورد و یا همزمان از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق، سماور، لامپ رشته ای … باعث افزایش بار گرمایی محیط میشود، که این امر زمان کار کولر گازی را جهت رسیدن به برودت مطلوب، افزایش داده و در نتیجه منجر به مصرف بیش از اندازه انرژی الکتریکی در کولر گازی خواهد شد .بنابراین کارهایی نظیر پخت و پز،اتوکشی و … را در ساعاتی انجام دهید که گرمای هوا کمتر است.
در تابستان معمولاً سه منبع عمده گرمای ناخواسته در منزل وجود دارد؛ گرمای هوای خارج که از طریق سقف و دیوار هدایت میشود، گرمایی که از لامپها و لوازم خانگی انتشار مییابد و نور خورشید که از راه پنجره ها به داخل میتابد .با استفاده از سایبان، پرده کرکره و یا پرده پارچه ای با رنگ روشن، میتوان نور خورشید را به سمت بیرون منعکس نمود.
تعویض کمپرسور کولرهای قدیمی و استفاده از کمپرسور پربازده برای افزایش بازده کولر مفید میباشد. هنگام روشن بودن کولر گازی از بکار گیری دستگاه رطوبت گیر بپرهیزید، زیرا رطوبت گیر باعث افزایش حجم برودتی و کاربرد بیشتر کولر میشود.
به ازای هر درجه کاهش دمای ترموستات کولر، حدود 3 تا 5 درصد از مصرف برق میتوان کاست.
با توجه به پارامترهای بالا لازم است به چند نکته اشاره کنیم و نتیجه مطلوب را بگیریم توجه داشته باشید که بعد از انتخاب برند مورد نظرتان به سایت اینترنتی آن برند رفته و کاملترین اطلاعات را از این طریق کسب کنید. موتور برخی کولر های گازی برای مناطق جغرافیایی ساخته شده اند. مثلاً برخی از آنها ویژه مناطق گرم و مرطوب هستند که قیمت بالاتری دارند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت بوتان مراجعه نمایید.
 

zahra71

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Sep 8, 2015
ارسالی‌ها
145
پسندها
22
امتیازها
18

اعتبار :

[h=2]مزیت ها و عیوب پوشاندن واحد های خارجی کولر گازی[/h]بخش های خارجی کولر گازی مانند کویل ها و کندانسور را می توان در فصل پاییز و زمستان پوشاند. این امر دارای مزایا و معایبی است که در این بخش قصد داریم شما را با مزایا و معایب پوشاندن واحد های خارجی کولر گازی آشنا کنیم.[h=3]
مزایای پوشاندن واحد های خارجی کولر گازی
[/h]
  • قرار دادن پوشش بر روی کولر گازی ، موجب می شود تا کویل های کولر گازی تمیزتر باقی بمانند در نتیجه در هنگام استفاده مجدد از کولر گازی، کارایی آن بهتر خواهد بود.
  • پوشاندن واحدهای خارجی کولر گازی از ورود چوب ، شاخه ها و دیگر زباله های به داخل واحد تهویه مطبوع جلوگیری می کند.
  • از ورود مستقیم آب به کویل ها در کولر گازی جلوگیری می کند و در نتیجه مانع از بروز انجماد می شود.
[h=3]
معایب پوشاندن واحد های خارجی کولر گازی
[/h]
  • پوشاندن کامل یک واحد کولر گازی موجب به دام افتادن رطوبت در آنها و ایجاد یک محیط بسیار مرطوب می شود. در این محیط مرطوب قطعات الکتریکی ، سیم کشی ها و گاها مدار های کولر گازی شما وجود دارند که هیچ یک از این قطعات کولر گازی در حضور رطوبت به خوبی کار نمی کنند.
  • قرار دادن پوشش بر روی کولر گازی موجب می شود تا جانوران کوچک، واحد خارجی کولر گازی شما را به عنوان یک محیط مناسب برای زندگی در فصل زمستان انتخاب کنند. این جانوران می توانند با جویدن سیم های کولر گازی، موجب آسیب رسیدن به کولر گازی شما شوند.
  • اکثر تولید کنندگان کولر گازی و سیستم های تهویه مطبوع، پوشاندن واحدهای خارجی کولر گازی را توصیه نمی کنند.
 
بالا پایین