Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

صید زالو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı طب سنتی
Konu Başlığı صید زالو
نویسنده موضوع armanweb.co
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan armanweb.co

armanweb.co

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 28, 2016
ارسالی‌ها
14
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

زالو از جانورانی است که به علت خواص درمانی فوق العاده که در بزاق دهان خود دارد بسیار مورد توجه و ارزشمند است به طوری که منبع درآمد بسیاری از کشورها است. به دلیل استفاده بی رویه افراد از سموم کشاورزی در طبیعت و کمیاب شدن زالو در طبیعت پرورش زالو مورد توجه بسیاری از کارجویان است. امروزه افراد زیادی با صید و فروش زالو به مراکز زالودرمانی سود قابل توجهی کسب می کنند و قیمت خرید زالو نیز همه ساله رو به افزایش است. از این رو در این مقاله قصد داریم مناطق مناسب صید زالو و همچنین روش صید زالو را برایتان شرح دهیم. البته تمامی این مباحث در دوره آموزش پرورش زالو به طور مفصل بیان می شود.
صید زالو
بهترین مکان برای صید زالو

برای صید باید به مکانهایی که احتمال وجود زالو در آنها بیشتر است رفت. زالوها بیشتر در آبهای شیرین زندگی می کنند و حرکت دسته جمعی دارند. اکثرا مکان مناسب برای صید را تالاب ها و مرداب ها می دانند و برای صید به این مناطق می روند. البته در کشور ایران بیشتر شمال را برای صید زالو مناسب می دانند. شهرهایی مانند لاهیجان، بابلسر از جمله مناطق مختلف برای صید زالو هستند.
می توان برای صید آنها از دست استفاده کرد که روش بسیار قدیمی می باشد و نیاز به تجربه زیادی دارد. لازم به ذکر است که روش صید زالوها با توجه به موقعیت مکانی آنها متفاوت است.
زالوی طبی که مناسب ترین زالو برای زالودرمانی است فقط از شمال قابل دریافت است و از دیرباز در شالیزارهای برنج منطقه شمالی زالو بطور طبیعی تکثیر می شده است.
زمان صید زالو

علاوه بر مکان صید زالو باید یه زمان آن نیز توجه کرد. بهترین فصل برای صید زالوها تابستان و بھار است البته صید زالوها در فصل زمستان که تابستان که فصل استراحت زالوھاست و فصل خواب زالوھاست کاھش چشم گیری دارد که این جزء عجایب این جانور می باشد زیرا در فصل زمستان و تابستان بر اساس مبانی طب سنتی ، خون درمانی به جز در موارد اضطرار نباید صورت گیرد که این نکته بسیار جالب می باشد و عمدتا صید زالوھا در بھار و پائیز انجام می شود و نیز زالو درمانی ھم باید در این دو فصل انجام بگیرد .



 
بالا پایین