Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سیستم وردپرس
Konu Başlığı نقش نام دامنه در seo
نویسنده موضوع ehsannasr
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ehsannasr

ehsannasr

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 13, 2016
ارسالی‌ها
53
پسندها
7
امتیازها
0

اعتبار :

هر کسی می خواهد وب سایتش SEO پسند باشد. بهینه سازی موتور جستجوی کارآمد کمک می کند به افزایش رتبه بندی صفحه و نهایتا نتیجه این خواهد بود که کاربران وب، وب سایت را بیشتر بازدید می کنند. ولی SEO عصای جادویی ندارد و شبیه بیرون کشیدن خرگوش از کلاه هم نیست. البته ضروری است که بفهمید چرا و چگونه کار می کند. قبل از آن، اجازه دهید یکی از مواردی که برای ساخت یک وب سایت آنلاین نیاز است را معرفی کنیم.
دامنه ها مثل قطعه های زمین هستند. افراد، دامنه ها را خرید می کنند و به قصد کسب درآمد، آنها را می فروشند. به عبارت دیگر، دامنه ها املاک و مستقلات اینترنت هستند. دامنه های سطح بالا (TLD) ها پایه و اساس وب سایت شما را تشکیل می دهند چون آنها در URL ها استفاده می شوند که برای شناسایی صفحه ی وب استفاده می شود.
برای چند لحظه، این قیاس را کنار بگذارید و فرض کنید که وب سایت شما یک فیلم است که نیاز به نمایش دارد. تئاتر، محل بارزی است که به منظور نمایش فیلم، به ذهن شما می آید. با این تفسیر سینما تئاتر، چیزی جز سرویس میزبانی وب شما نیست. پکیج وب هاستینگ، همان چیزی است که به وب سایت شما فضا بر روی اینترنت می دهد و وب سرور ها همان چیزی هستند که وب سایت شما را در حال اجرا و بالا نگه می دارند. وب سایت شما و دامنه ی در ارتباط با آن، بدون بسته ی میزبانی وب کارآمد، بی فایده است.
حالا که دانستید راجع به آنچه وب سایت شما را روی اینترنت زنده نگه می دارد، اجازه دهید از زاویه ی دیگری به آن نگاهی بیندازیم. شما نیاز دارید تصمیم گیری کنید راجع به اینکه چگونه می خواهید افراد شما را در وب، بیابند. SEO یکی از چیزهایی است که اصلا نباید نادیده گرفته شود. SEO سایت شما را وقتی که وارد موتور جستجو می شود، در اولویت بالا حفظ می کند که در نهایت افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما را به همراه دارد.
دامنه:
شما شگفت زده خواهید شد اگر بدانید چه فاکتورهای مختلفی از دامنه در حفظ SEO پسند بودن وب سایتتان درگیر هستند.
ارتباط- نام دامنه ی وابسته با وب سایت شما، بایستی در متن حرفه ی شما باشد و یا در رابطه باشد با هر آنچه که ممکن است هدف ایجاد وب سایت شما باشد. متخصصین SEO ترجیح می دهند دامنه دقیقا مطابقت داشته باشد با کلمات کلیدی ای که کاربران اینترنت وارد می کنند. به عنوان مثال، اگر یک سازمان غیر دولتی بخواهد وب سایتی راه اندازی کند که به طور انحصای برای حیوانات ولگرد باشد بایستی www.adoptastray.ngo را خرید کند. موتورهای جستجو هیچ مشکلی در فیلتر کردن کلماتی که فاصله ای بینشان نیست (مثل مثال بالا) ندارند. خط فاصله و زیرخط به عنوان کاراکتر محاسبه می شوند و بنابرای ن آنها بایستی زمانی استفاده شوند که لزوما نیاز به جدا کردن کلمات است. هم چنین این را در ذهن داشته باشید که استفاده از خط تیره می تواند برای موتورهای جستجو اسپم حساب شود.
طول- هر چه نام دامنه کوتاهتر و مختصر تر باشد بهتر است. شما نام دامنه ی طولانی را نمی توانید زیاد نگه دارید چون افراد تمایل به کلیک بر روی URL های کوتاه تر دارند. URL های طولانی هم چنین می تواند رتبه بندی موتور جستجوی شما را کاهش دهد.
سادگی در به یاد آوری- هنگامی که شما موارد بالا را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که ترکیب ساده ای برای ثبت نام نام دامنه در نظر بگیرید که زمان زیادی از کاربران وب نگیرد بخصوص کاربرانی که با شما زیاد کار دارند به سادگی شما را به خاطر بیاورند.
ثبت نام دفاعی- کسب و کارها دامنه های متعددی را مرتبط با محصولات و خدماتشان ثبت می کنند تا اطمینان حاصل شود که توسط دیگران ثبت نمی شود که برای اهداف خودشان استفاده کنند. حفظ دامنه ها از نقطه نظر کسب و کار یک امر ضروری است و یک تکنیک در SEO نمی باشد.
TLD ها- مقدمه ی gTLD ها این بود که کاربران اینترنتی کمک می کند تا آن ها را با قابلیت های یک وب سایت مرتبط کنند. به عنوان مثال، مردم می دانند که .tv در رابطه با یک سریال کمدی یا به طور کلی یک برنامه ی تلویزیونی است. gTLD های جدید، مستقیما تحت تاثیر SEO نیستند اگر چه گوگل بی تفاوت نسبت به gTLD هاست. گوگل تمام کلمات کلیدی جستجو که بخشی از URL است را برجسته می کند. در نظر بگیرید شما صاحب وب سایت www.fitness.club هستید و جستجو شامل “fitness club” است با این ترتیب، شانس رتبه بندی شما در موتور جستجو قطعا بالاتر است. با وجود ‘club’ که بعد از dot آمده، این مورد هنوز برجسته است چون به عنوان یک کلمه ی کلیدی در اینجا شناخته شده است.
اگر شما در حال برنامه ریزی برای خرید یک دامنه هستید عملی بودن آن را در بررسی کنید و اینکه آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟ یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر گرفته شود این است که نام دامنه ای که شما قصد خرید آن را دارید ارتباط خوبی با نام تجاری شما داشته باشد.

منبع: وبلاگ پویاسازان
 
بالا پایین