Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ترفندهای کاربردی ویندوز 10

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر سیستم عامل ها
Konu Başlığı ترفندهای کاربردی ویندوز 10
نویسنده موضوع DaniyaL
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan DaniyaL

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

شاید بسیاری از کاربران جدید سیستم‌های رایانه‌ای ندانند ویندوز 95 چه شکلی بوده و چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌داده است، اما در همین حد بدانید که پیش از ویندوز 95، حداکثر کاراکتری که کاربر می‌توانسته به نام یک فایل اختصاص دهد هشت کاراکتر بوده و سه کاراکتر نیز در پایان مشخص‌کننده پسوند فایل بوده است.
به این فایل‌ها 8.3 می‌گفتند و پس از آن ویندوز 95 این محدودیت را کنار زد و این امکان را برای کاربر فراهم کرد تا در چنین مواردی از حداکثر 260 کاراکتر کمک بگیرد. این محدودیت کاراکتر نسبتا زیاد بود و همین عامل موجب شد پیش از انتشار ویندوز 10 نیز روشی برای عبور از آن طراحی نشود. اما باوجود حجم بسیار بالای اطلاعات کاربران و ذخیره‌سازی این اطلاعات در پوشه‌های تو در تو، مسیر قرارگیری فایل‌ها در سیستم‌های رایانه‌ای طولانی‌تر شد و موجب گردید تا 260 کاراکتر نیز نوعی محدودیت به‌شمار برود.​
به‌عبارت دقیق‌تر چنانچه شما بخواهید فایلی را از درایوی به درایو دیگر منتقل کنید، اما مقصد موردنظر، مسیری تو در تو باشد (به‌عنوان مثال 30 پوشه که هر کدام 10 کاراکتر را برای نام به خود اختصاص داده‌اند) با پیغام خطای Destination Path Too Long به معنای طولانی بودن مسیر مقصد مواجه خواهید شد. این طولانی بودن ناشی از همان محدودیت 260 کاراکتری است که تا پیش از انتشار به‌روزرسانی سالانه ویندوز 10 روشی برای عبور از آن طراحی نشده بود، اما حالا می‌توانید با یک ترفند ساده به دو روش مختلف این محدودیت را بردارید و در هر مقصدی با هر طول رشته‌ای، عملیات موردنظر خود را اجرا کنید.​
روش اول: هک رجیستری
کلید استارت را از روی صفحه‌کلید رایانه فشار داده و پس از تایپ عبارت regedit کلید اینتر را بزنید.
در ستون سمت راست کلیدی با عنوان LongPathsEnabled را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید. چنانچه این کلید را مشاهده نمی‌کنید از سمت چپ روی پوشه FileSystem کلیک راست کرده و پس از مراجعه به منوی New گزینه DWORD (32-bit) Value را انتخاب کرده و عنوان LongPathsEnabled را به آن اختصاص دهید.​
مقدار مشخص شده در بخش Value Data را از صفر به یک تغییر دهید.
رجیستری را ببندید و رایانه را یک مرتبه ری‌استارت کنید تا تغییرات اعمال شده و محدودیت‌ها برداشته شود.

روش دوم: ویرایش قوانین
کلید استارت را از روی صفحه‌کلید فشار داده و پس از تایپ عبارت gpedit.msc، کلید اینتر را فشار دهید.
در پنجره Local Group Policy Editor مسیر زیر را دنبال کنید:
Computer Configuration » Administrative Templates » System » Filesystem​
در سمت راست گزینه Enable win32 long paths را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید.در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه Enabled را انتخاب کرده و با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کنید.
رایانه را یک مرتبه ری‌استارت کنید تا تغییرات ذخیره شود.​
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting

mcseo

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Apr 16, 2016
ارسالی‌ها
34
پسندها
6
امتیازها
0
وب سایت
mcseo.ir

اعتبار :

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

مرسی از شما دوست عزیز....
پست های بیشتر و کاربردی تر میذارم....


چگونه زمان دریافت هشدار خالی شدن باتری لپ تاپ را تغییر دهیم؟










در صورتی که لپ تاپ شما در حال تغذیه از باتری باشد حتما می دانید که اگر میزان شارژ باتری لپ تاپتان به ۱۰ درصد برسد، یک پیغام همانند تصویر بالا در ویندوز ظاهر خواهد شد که برای به شارژ زدن لپ تاپ به شما هشدار می دهد.
اما اگر فکر می کنید رسیدن به ۱۰ درصد شارژ برای هشدار به شما زمانی دیر است یا اینکه باتری شما کمی فرسوده شده است و زود شارژ را از دست می دهد، این امکان وجود دارد تا با استفاده از ترفند امروز میزان هشدار به شارژ زدن باتری را به هر درصدی که دوست دارید تغییر دهید.
در ترفند امروز به شما خواهیم آموخت که چگونه زمان دریافت هشدار خالی شدن باتری لپ تاپ را به درصد دلخواه خود تغییر دهید. با ترفندها در ادامه همراه باشید.

آموزش تغییر زمان دریافت هشدار خالی شدن باتری لپ تاپ

مرحله اول: ابتدا به Control panel ویندوز خود مراجعه کنید.

مرحله دوم: در Control panel بر روی گزینه Battery Options کلیک کنید.





مرحله سوم: در این قسمت Power plan یا طرح مصرف برق مورد نظر خود.را انتخاب کرده و سپس بر روی Change plan settings کلیک کنید




مرحله چهارم: در صفحه بعدی گزینه Change advanced power settings را انتخاب کنید.




مرحله پنجم: در پنجره جدید و باز شده دو قسمت عمده وجود دارد. در قسمت اول می توانید Power plan یا طرح مصرف برق را تغییر دهید.
مرحله ششم: در قسمت بعدی این پنجره، سربرگ Battery را باز کنید. سپس قسمت Low battery level را باز کرده و درصد On Battery را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید.
مرحله هفتم: برای ذخیره تنظیمات OK کنید.
مثال: ما در تصویر زیر این مقدار را بر روی ۸۷% قرار داده ایم و زمانی که میزان شارژ باتری به این مقدار برسد، هشدار به شارژ زدن لپ تاپ برای ما به نمایش در خواهد آمد.




با توجه به مثال بالا، پس از رسیدن میزان شارژ باتری به ۸۷% هشدار به شارژ زدن لپ تاپ برای ما نمایش داده شد.




همچنین در نوار وظیفه نیز در کنار آیکون باتری یک علامت هشدار ظاهر می شود.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :

چگونه شماره ساخت ویندوز ۱۰ خود را بیابیم؟





اکثر کاربران ویندوز میدانند که نسخه های ویندوز عمدتا با نام های Windows xp , windows vista , windows 7 و دیگر نسخه ها تقسیم شده اند. اما باید توجه داشت که هریک از این نسخه ها به چند شماره ساخت تقسیم شده اند که هریک از این شماره ساخت ها ممکن است دارای باگ امنیتی یا بروزرسانی خاصی باشند. با توجه به اینکه دانستن شماره ساخت ویندوز می تواند برای کاربران مهم باشد، در این ترفند تصمیم داریم چند نمونه از راه های مشاهده ورژن و شماره ساخت ویندوز را به شما آموزش دهیم.
در ادامه با ترفندها همراه باشید.



۱- مشاهده شماره ساخت ویندوز ۱۰ از طریق پنجره ‘About Windows’

مایکروسافت در تمامی نسخه ها دارای یک ابزار دستی برای مشاهده اطلاعات ویندوز می باشد که می توان نوع سیستم عامل و شماره ساخت و … را در آن مشاهده نمود:

برای مشاهده پنجره About Windows کافیست عبارت winver را در نوار جستجو کورتانا وارد کرده و از نتایج بر روی آن کلیک نمایید.




اکنون می توانید شماره ساخت ویندوز ۱۰ خود را در خط دوم مشاهده نمایید. به عنوان مثال شماره ساخت ویندوز ما در این تصویر ۱۰۵۸۶٫۱۴ است که یکی از آخرین نسخه های قرار گرفته در دسترس عموم می باشد.







همچنین شما می توانید برنامه winver را به صورت دستی و در مسیر C: > Windows > System32 یافته و آن را اجرا کنید.


۲- پی بردن به شماره ساخت ویندوز ۱۰ از طریق خط فرمان

راه دوم پی بردن به شماره ساخت ویندوز ۱۰، استفاده از خط فرمان با همون command Prompt می باشد. برای.این منظور کافیست دستور CMD را در نوار جستجو کورتانا وارد کرده و command Prompt را اجرا کنید.
اکنون دستور systeminfo را در خط فرمان وارد کرده و Enter بزنید.

با استفاده از این روش شما علاوه بر نوع سیستم عامل و شماره ساخت آن، می توانید میزبان اطلاعات دیگر مانند پیکربندی شبکه یا حتی تاریخ نصب ویندوز و … را باشید.







شماره ساخت ویندوز در قسمت OS Version قابل مشاهده است.البته این روش دوم نسبت به winver کارایی کمتری دارد و شما می باشد اعداد موجود در سمت راست اعشار را حذف کنید. در مثال بالا عدد ۱۰۵۸۶ شماره ساخت ویندوز ما می باشد.​
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting

DaniyaL

Wing To Fly
کـاربـر انجمــن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 5, 2014
ارسالی‌ها
1,300
پسندها
1,877
امتیازها
113
محل سکونت
Rasht
دل نوشته
آدمها تو را نمی فهمند فقط ترجمه ات میکنند آن هم به زبان خودشان
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت
ماه تولد

اعتبار :


چگونه سایز فونت و آیکون ها را در ویندوز ۱۰ تغییر دهیم؟







ویندوز ۱۰ بر روی لپ تاپ ها، کامپیوترهای دسکتاپ، تبلت ها و حتی موبایل ها اجرا می شود اما ممکن است از نظر شما سایز فونت ها و آیکون های آن مناسب نباشد. خوشبختانه یک منوی کاربردی در بخش تنظیمات این ویندوز گنجانده شده است که با استفاده از آن می توان اندازه ی تمامی محتواهایی که در صفحه به نمایش در می آیند را تغییر داد. با ما همراه باشید تا با این ترفند مفید و جذاب آشنا شوید.
جهت تغییر اندازه ی فونت ها و آیکون ها نیاز است به بخش تنظیمات صفحه نمایش مراجعه نمایید. بدین منظور ابتدا دکمه ی Windows صفحه کلید خود را فشار داده و پس از تایپ عبارت Display Settings بر روی کلید Enter فشار دهید.






شما همچنین می توانید برای ورود به این قسمت، بر روی دسکتاپ کلیک راست کرده و سپس گزینه ی Display settings را انتخاب نمایید.





هم اکنون اسلایدر گزینه ی Change the size of text, apps, and other items را از ۱۰۰% به درصد موردنظر خود همچون ۱۷۵% تغییر دهید.





بعد از تنظیم سایز متن ها بر روی دکمه ی Apply کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.






هم اکنون پیغامی را مشاهده خواهید کرد که از شما درخواست می کند حساب کاربری خود را مجدداً راه اندازی کنید. بدین منظور ابتدا بر روی دکمه ی Sign out now کلیک کنید.





هم اکنون به آسانی مجدداً وارد اکانت ویندوز خود شده و مشاهده می کنید که سایز فونت ها و آیکون های صفحه تغییر کرده است.





آیا درصدی که برای سایز متن ها انتخاب کرده بودید مناسب آنچه که در نظر داشتید بود؟ درصد آن را از طریق نظرات با ما نیز به اشتراک بگذارید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sting
بالا پایین