Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نقد فیلم وارکرفت: سرآغاز (Warcraft: The beginning)

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نقد و بررسی
Konu Başlığı نقد فیلم وارکرفت: سرآغاز (Warcraft: The beginning)
نویسنده موضوع komeil1002
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan komeil1002

komeil1002

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Oct 31, 2016
ارسالی‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
www.resafilm.com

اعتبار :

سلام و احترام

دوستان این یکی از بهترین فیلم هایی بود که امسال دیدم ، خواستم هم نقدش رو و هم لینک دانلود مستقیم اش رو تو همین انجمن براتون بزارم . لطفا اگه فیلم رو دیدید تو همین تاپیک نظرتون رو در باره اش اعلام کنید ...

کاگردان: دانکن جونز، فیلمنامه: چارلز لیویت، دانکن جونز، مدیر فیلمبرداری: سایمون دوگان، تدوین: پل هرش، موسیقی: رامین جوادی، بازیگران: تراویس فیمل(سر آدوین لوتار)، بن فاستر(مدیو، نگهبان)، دومینیک کوپر(پادشاه رین)، پائولا پاتن(گرونا هالفورسن)، توبی کبل(چیفتان دورتان)، بن شانتزر(کادگار)، روبرت کازیسنکی(اورگریم دومهم)، کلنسی براون(سیاه دست)، محصول: آمریکا، 2016، 123 دقیقه.



هنر جنگ یک بلک باستر اقتباسی از بازی رایانه ایی پرطرفدار و محبوب شرکت بلیزارد به کارگردانی دانکن جونز است که پیش از این دو فیلم کم هزینه و موفق «ماه» و «کد منبع» را در کارنامه خود داشت و پس از آنکه سام ریمی بخاطر عدم توافق با شرکت بلیزارد برای اجرای طرح هایش از پروژه کنار رفت جونز برای ساخت فیلم انتخاب شد و همراه چارلز لیویت بر اساس داستانی از کریس متزن فیلمنامه هنر جنگ را نوشتند. هنر جنگ پیش از کارگردانی در فیلمنامه دارای ضعف های بسیاری است و با توجه به اینکه کاربر در این بازی محبوب خود یکی از اجزای پرفورمنس است و می تواند نقشی تاثیر گذار در سرنوشت شخصیت های داستانی داشته باشد یکی از مهمترین وظیفه سازندگان استفاده از تکنیک های مدرن داستان نویسی برای تاثیر روانی بر مخاطب و باورپذیر کردن شخصیت ها بوده که متاسفانه بخاطر شخصیت ها و روایت های موازی بسیار بازی هنر جنگ و ضعف نگارشی فیلمنامه به دلیل استفاده از شکل روایی کلاسیک و روایت های فرعی بسیار و تغییر زیاد صحنه ها فیلم قدرت ایجاد ارتباط با مخاطب را ندارد. شاید اگر داستان را نویسنده ایی مانند ماریو وارگاس یوسا می نوشت با تکنیکی که او در نوشتن چند روایت تو در تو و موازی دارد سطح تکنیکی داستان تا این حد ضعف نداشت. هنر جنگ یک فیلم فاجعه با داستانی مشابه تمام فیلم های این ژانر و نبرد دو گروه خیر و شر، حمله به زمین برای نابودی آن و مقاومت انسانها در برابر مهاجمین با عناصر کلیشه ایی فیلم فاجعه ها است که سبب شده مخاطب در یک دایره تکراری و کسل کننده تمام فیلم های این ژانر قرار بگیرد. جونز و لیویت در شخصیت پردازی ضعف دارند و برخی از کاراکترها در حد تیپ باقی مانده اند مثل چیفتان دورتان که یکی از فرماندهان ارک می باشد که همراه ماک گورا برای نبرد و تصرف زمین آمده و یکباره تغییر موضع می دهد و خواهان صلح با زمینی ها و نبرد با مهاجمین است یا گرونا که یکی از اسیران ارک ها است وقتی به دست انسانها اسیر می شود به عنوان یکی از مشاوران و بعد همرزم پادشاه انتخاب می شود و حتی کشته شدن پسر لوتار و برادرزاده ملکه در گفتگویی که او برای دورتان ترتیب می دهد سبب تردید به او نمی شود و باعث می شود بیشتر مورد اعتماد قرار گیرد و لوتار که به تازگی پسرش را از دست داده مست روی یک میز دراز کشیده و به محض دیدن گرونا شروع به یادآوری خاطرات و گفتگوهای عاشقانه می کند و با اینکه داستان در قرون وسطی در جریان است اما رفتار لوتار پس از مرگ پسرش نوعی پوچ گرایی انسان مدرن مانند شخصیت اصلی رمان بیگانه آلبر کامو است و هیچ سنخیتی با یک گلادیاتور قرون وسطایی مثل لوتار ندارد. جونز در مصاحبه ایی ادعا کرده بود فیلمش تلفیقی از ارباب حلقه ها و آواتار است و اتفاقا با توجه به موفقیت ارباب حلقه ها در باور پذیری شخصیت هایش مخاطب از دیدن ارک های جونز هیچ لذتی نمی برد و خیلی زود در مقایسه ذهنی آنها با ارک های ارباب حلقه ها تصویر ارک های پیتر جکسون ضعف جونز را در شخصیت سازی آشکار می کند. در عین حال سعی کرده با ساختن شخصیت هایی سبز رنگ و نبرد در جهانی سرسبز و زیبا تصویری از آواتار را نیز زنده کند که باز هم موجودات سبز او توان حقیقی ساختن ایده هایش را ندارند. هنر جنگ در بازیگری نیز ضعف فیلم های مشابه این ژانر را دارد و بازی شخصیت های غرق شده در گریم ملموس و قابل دیدن نیست در عین حال استفاده از جلوه های بصری به حدی زیاد است که زمانی برای بازنمایی روایت های مختلف شخصیت های داستان باقی نمی ماند و در واقع فیلم تبدیل به یک فیلم پر برخورد سرگرم کننده می شود. یکی از ضعف های جونز در هنر جنگ عدم ارائه اطلاعات و اتفاقات جدید برای مخاطب در روند روایتش برای لذت بردن مخاطبی است که در بازی خود یکی از اجزای اصلی داستان است و حالا در سطح یک تماشاگر تقلیل پیدا کرده و همین سبب نا امیدی مخاطبین بازی می شود. جونز تلاش کرده که پایان بندی فیلم را غیر قابل پیش بینی کند و گرونا پس از قتل پادشاه به دستور او مامور می شود که بین ارک ها و انسان ها صلح برقرار کند در حالی که او قاتل پادشاه است و لوتار برای نبرد با ارک ها با متحد کردن پادشاهان مختلف ارتشی برای نبرد با ارک ها آماده کرده فیلم به پایان می رسد. جونز تحت تاثیر بازی، هنر جنگ را با ساختن قلمرو و شخصیت ها از طریق CGI با نماهای بسیار جلوه های بصری دنیایی شبیه بازی های کامپیوتری ساخته و در حقیقی کردن آنها ضعف دارد. هر چند استفاده دانکن جونز از جلوه های بصری جسورانه است اما هنر جنگ را به فیلمی با صحنه های بسیار زیاد ضد و خورد تنزل داده که توان رقابت با ارباب حلقه ها را ندارد در واقع اولین ضعف فیلم داستان و شخصیت پردازی است و سپس ضعف در کارگردانی و ساختن کاراکترها و قلمروهایی است که به شدت تحت تاثیر CGI و کپی برداری از دو فیلم یاد شده فاقد ایده ای نو و خلاق برای مخاطب است.
داستان با تکیه بر کلیشه نبرد دو گروه خیر و شر و شکست شر و پلیدی و یک روایت عاشقانه در دل این نبرد سعی می کند سطح خود را از کلیشه های رایج بالا بکشد اما توان رها کردن خود از ضعف هایش را ندارد. مثلا مدیو نگهبان و محافظ انسانها در حال ساخت گالوم برای جان دادن به آن است که یک شاگرد که آموزش خود را نیمه کاره رها کرده منجی مردم می شود. هیچ پرداخت مناسبی برای غلبه فل بر مدیو و تغییر درونی او در طول روایت به صورت منطقی وجود ندارد تا یکباره در او ظاهر می شود و حتی کشمکش درونی برای جلوگیری یا مبارزه با این تسخیر درونی دیده نمی شود. هنر جنگ مخاطب را از همان ابتدا در دنیایی از سحر و جادو و طلسم و موجوداتی با دندان های بر آمده از دهان با صحنه پردازی های مختلف مواجه می کند که برای او باور پذیر نیستند و در پایان نیز می توان حدس زد که در صورت موفقیت تجاری فیلم شرکت های سازنده در فکر ساختن دنباله ایی بر آن باشند. با اینکه تفکر صلح و کشته شدن پادشاه به وسیله گرونا یک چالش جدی در داستان است که در صورت پرداخت داستانی مناسب می توانست فیلم را از سقوط نجات دهد اما عملا این وجه مهم رها شده تا شاید در قسمت بعدی به آن پرداخته شود.
بازی بازیگران به دلیل استفاده بسیار زیاد از جلوه های بصری و ریتم تند اتفاقات قابل مشاهده نیست به خصوص بن فاستر که مانند یه انسان فریز شده دو شخصیت را بازی می کند و هیچ تغییر و تحولی در هر دو حالت او دیده نمی شود مگر با غرق شدن در گریم، بطور کلی هنر جنگ فیلمی سرگرم کننده با داستانی شعار زده است که می تواند مخاطبینش را سرگرم کند در صورتی که بدون تفکر به تماشای آن بنشینند.


کیفیت : 720 بلوری ، عالی

  • حجم فایل: 1.03 گیگابایت
دانلود فیلم
 
بالا پایین