Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه می توان طراح سایت موفقی بود؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı چگونه می توان طراح سایت موفقی بود؟
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

چگونه می توان طراح سایت موفقی بود؟


بنده به شخصه اعتقاد دارم که طراح سایت بسیار خوش شانسی هستم. من عاشق شغل طراحی سایت هستم و همۀ وب سایت ها را بر اساس سلیقه و خواسته های مشتریان طراحی می کنم.

من به عنوان یک مدیر پروژه موفق قصد دارم بگویم که شما به عنوان طراح سایت باید روند پروژه طراحی سایت خود را بسیار آهسته پیش ببرید. منظورم این است که مشتریان وب سایت را در هر دو طرف حصار مدیریت کنید. راضی نگه داشتن کاربران و مشتریان طراحی سایت کار چندان دشواری نیست.

من باورد دارم اگر پروژه ای از همان مرحله آغار به آرامی آغاز شود، مطمئناً پروژه موفقی خواهد بود. از نظر من شما باید با کمک تیم طراحی سایت خود، روند طراحی وبسایت را به آرامی آغاز کنید و تا جایی که امکان دارد، وب سایت مورد نظر را به بهترین شکل طراحی کنید.

من مطالب بی شماری درباره کنترل حساب مطالعه کردم و در نهایت متوجه شدم که کنترل حساب، تاثیری منفی برا فرآیند طراحی سایت می گذارد. کنترل حساب باعث می شود که طراحان وب سایت از مشتریان خود غافل شده و نتوانند در دسترس آنها قرار بگیرند. البته مطمئناً در هر صنعتی با یک سری انتقادات و نقاط منفی روبرو هستیم، اما من در اینجا قصد دارم درباره کنترل حسابداری با شما بحث کنم که می تواند کار طراحی سایت را خیلی ساده کند.

برنامه ریزی در طراحی سایت
به نظر من ، مهیج ترین قسمت اصلی هر پروژه، مرحله شروع آن می باشد. شما از همان شروع کار، باید زمانی را برای صحبت با کاربران وب سایت خود اختصاص دهید و دقیقا بفهمید که خواسته ها و نیاز کاربران شما چیست و چگونه باید این نیازها و خواسته ها را در طراحی وب سایت خود، مورد توجه قرار دهید. البته بیشتر مواقع، کاربران وب سایت نمی دانند که دقیقا چه چیزی می خواهند و هدف آن ها از طراحی وبسایت چیست؟ اگر شما طراحان وب سایت، به صورت تیمی ، وب سایتی را برای مشتریان خود طراحی کنید، ترکیب پیام ها و مسائل مورد نظر مشتریان وب سایت شما، همانند design by committee کار ساده ای خواهد بود.

به نظر من بسیاری از طراحان وب سایت، مقوله زمان را مدنظر قرار نداده و هم زمان، چند پروژه را مدیریت می کنند. آنها در این زمان، بسیار آسیب پذیر می شوند.من دوست ندارم که راجع به تاثیر تیم های گروهی فکر کنم که از همان جلسه اول بر روی بهره وری پروژه تاثیر می گذارند.

من بر این باورم که توانایی تعریف و بیرون کشیدن اهداف مربوط به پروژه های عالی و موفق، هدف اصلی کنترل حسابداری می باشد که پارامترهای زیر را تحت پوشش قرار می دهد و از همان ابتدا، اعتماد به نفس طراحان و کاربران وب سایت را بالا می برد.

با توجه به نیازهای کاربران و مشتریان، اهداف را تعریف کنید
هدف نهایی طراحی سایت چیست و چه مزیتی برای تجارت شما دارد؟
اهداف طراحی سایت چیست؟
کاربر برجسته در طراحی سایت جدید خود را توصیف کنید
من همیشه در شگرفم که چگونه مشتریان وب سایت می توانند به این سوالات ، پاسخ دهند.چرا که من فکر می کنم که طراحان وب سایت، آنقدر وقت ندارند که به مشتریان خود کمک کنند تا به پاسخ دقیقی از این سوالات برسند. من می خواهم به طراحان وب سایت، انگیزش دهم تا کار طراحی وبسایت خود را در دست گرفته و از کمک به مشتریان وب سایت خود،خسته نشوند و بتوانند خیلی جزئی تر، طراحی وب سایت را برای آنها توضیح دهند.

دارایی ها در طراحی سایت
اگر شما طراحان سایت ، تیم طراحی خود را تشکیل دادید و جلسات مهم را هم برگزار کردید، الان زمان آن رسیده تا مرحله wireframe )طراحی صفحه اصلی وب سایت) پروژه را شروع کنید. زمانی که شما این مراحل را شروع کردید، باید به این نکته توجه داشته باشید که کنترل حسابداری ، شامل مجموعه ای از دارایی های پروژه طراحی وب سایت می باشد که شامل موارد زیر است:

اتمام سایت مپ (صفحات طراحی شده به صورت ساختاری و منظم، برای کاربران وب سایت که به ارزیابی وب سایت کمک میکند)
اتمام ویژگی های وب سایت که شامل جزئیات و کاربردپذیری و عملکرد پروژه می باشد. البته این قسمت، در طراحی وبسایت، نادیده گرفته شده، اما بعضی از طراحان وب سایت بر این باورند که کاربردپذیری و عملکرد پروژه، همیشه مفید است.
راهنماییهای مارک تجاری و فایل ها، مربوط به طراحی لوگوها، سبک طراحی وب سایت و رنگ سطح وب سایت می باشند.
محتوای مطالب وب سایت که دید و wireframe دقیقی را به شما می دهد. این پارامترها برای طراحی های واکنشگرا بسیار مهم می باشند. به وب سایت Steve Fisher and Alaine Mackenzie wrote مراجعه کنید.
من در بعضی مواقع بر روی پروژه هایی برنامه ریزی کرده که متاسفانه با موفقیت مواجه نشده و کاربران، از ادامه کار منصرف شدند. این امر بدین معناست که اهداف پروژه ، صرفا بر مبنای خواسته های مشتریان برنامه ریزی شده و همیشه قرارداد ها بر این مبنا نوشته می شوند.
اگر یکی از مطالب بالا، در طراحی پروژه وب سایت ، نادیده گرفته شوند، مطمئنا پروژه، می خوابد و به موفقیت نمی رسد. این استراتژی ها، در همه سیستم ها صادق است و همه پروژه ها باید روند آرامی را برای موفقیت خود در پیش بگیرند.

تغییرات مربوطه در طراحی سایت
تغییر برنامه و چگونگی سازش پذیری با این اصلاحات اجتناب ناپذیر، در مراحل طراحی پروژه وب سایت، مدنظر قرار می گیرند.پشتیبانی از طراح وب سایت و حفظ کار طراحی وب سایت، به صورت ساده و موثر، پارامترهای بسیار مهمی در طراحی وب سایت محسوب می شوند.اگر طراحان وب سایت از تغییرات پی در پی شاکی باشند، پس فرآیند طراحی وب سایت آنها به مشکل خورده و حجم کاری طراحان وب سایت ، بر این امر تاثیر می گذارند. اگر ما طراحان وب سایت، وب سایت را به صورت موفق آمیزی طراحی کنیم، در نتیجه

می توانیم وقت بیشتری را برای برنامه ریزی بر روی درک اهداف پروژه، اختصاص دهیم.
به ویژگی های اصلی پروژه طراحی سایت، دست می یابیم
مجموعه ای از wireframe های تمام شده در طراحی سایت را ایجاد میکنیم.
بعد از اینکه طراحی وب سایت را مورد بررسی قرار دادیم، باید تغییرات لازمه را در این زمینه اعمال کرده و این احتمال را بپذیریم که ممکن است طراحی وب سایت ما، مطابق با زمان برنامه ریزی شده پیش نرود و طولانی تر شود.شما طراحان وب سایت، می توانید ارزش های افزوده را برای وب سایت خود در نظر بگیرید تا بتوانید طراحی وب سایت را مورد تغییر و بررسی قرار دهید. من، مدیریت یک پروژه را بر عهده دارم و بر این باورم که نادیده گرفتن جزئیات در فرآیند طراحی پروژه، بدترین تاثیر را بر موفقیت وب سایت می گذارد.

شما طراحان وب سایت، باید قبل از تشکیل تیم طراحی ،لیست برنامه ها و تغییرات مورد نیاز را برای کاربران وب سایت، فیلتر بندی کنید. این فیلتر بندی به شما کمک می کند تا به اعضای تیم خود، این اطمینان را بدهید که تغییرات مستمر و پیاپی در شروع پروژه، آنها را خسته نمی کند.

نادیده گرفتن تغییرات در طراحی سایت
من در اینجا می خواهم راجع به تغییرات مربوطه و مزیت آنها در پروژه صحبت کنم. البته در بعضی مواقع، مشتریان درخواست هایی را به طراحان وب سایت می دهند که خارج از حوزه توافقات آنها بوده است. این درخواست ها بر روی موعد تحویل پروژه و حتی بقیه موارد مربوطه تاثیر می گذارد.

تجدید نظر و اعمال تغییرات در پروژه طراحی سایت، بستگی به دانش طراحان وب سایت دارد که چقدر با این پروژه آشنایی دارند و نقش آنها در طراحی وب سایت چیست. من بارها شنیدم که کنترل حسابداری باید بررسی کند که چه موقع کاربران وب سایت ، به URL ها مراجعه می کنند. به نظر من ، بررسی تغییرات در این قسمت، بسیار مهم است. اگر شما طراحان سایت، فرآیند طراحی و توسعه وب سایت را درک کنید، مطمئنا می دانید که کوچکترین درخواست های کاربران می تواند ساعت ها، وقت شما را تلف کند تا آنچه که مدنظر کاربران است را برای آنها انجام دهید.

وظیفه کنترل حسابدار،پردازش، فیلتربندی و در بعضی مواقع، حذف و نادیده گرفتن تغییرات در طراحی وب سایت می باشد. به نظر من، این کار، یکی از مهم ترین مسئولیت هایی است که یک کنترل حسابدار دارد و برای طراحان و تیم طراحی سایت، بسیار مهم است و باید از طراحان و تیم طراحی سایت، پشتیبانی کند تا طراحی های غیرضروری را انجام ندهند.

طراحی سایت را به صورت تیمی انجام دهید
به من اجازه دهید تا به شما بگویم که یک کنترل حسابدار نباید ، نکته ای را دیکته کند.طراحان وب سایت، اعضای خلاقانه تیم طراحی سایت می باشند.طراحان وب سایت، نقش اصلی کار طراحی را دارند و شما طراحان وب سایت، باید بتوانید جلسات داخلی خود را خیلی خلاقانه ، برگزار کنید و در زمان طراحی وب سایت، کار تیمی را فراموش نکنید و برای موفقیت در طراحی وب سایت خود، همیشه با اعضای تیم طراحی خود، همکاری داشته باشید.

چگونگی پیشبرد پروژه ، به دانش طراحان از طراحی وب سایت و خود صنعت، بستگی دارد. شما طراحان وب سایت، باید وقت کافی داشته باشید تا عملکرد های صنعت مثل طراحی وب سایت برای موبایل و تبلت یا Responsive و یا طراحی سایت واکنش گرا و مباحث مربوطه را مطالعه کنید. این وب سایت ها به شما طراحان وب سایت کمک می کنند تا سیستمی را طراحی کنید که تاثیر بسزایی بر روی پروژه طراحی وب سایت شما داشته باشد.

اگر شما طراحان وب سایت، ایده ای دارید که به درد طراحی وب سایت می خورد، ان را مورد توجه قرار داده و از آن ، برای موفقیت طراحی وب سایت خود استفاده کنید. اگر شما طراحان وب سایت، ایده هایی را نادیده می گیرید و مسیری جدید، برای طراحی های خود پیدا کردید، پس درنگ نکنید و از آن ها، بهره ببرید. شما طراحان وب سایت، این فرصت را دارید تا قبل از این که کاربران، از وب سایت شما بازدید کنند، از آنها بازخورد بگیرید. شما با انجام این کار می توانید مسائل را در زمانی مورد بازبینی قرار دهید که طراحان ،در آن زمان، مشتاقانه کارهای طراحی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند.

شما به عنوان طراحان وب سایت، به راحتی و آزادانه می توانید پروژه های طراحی وب سایت را به نحو احسن، مدیریت کنید. شما مدیران وب سایت می توانید به طراحان خود، این آزادی را بدهید که آن ها با توجه به خلاقیت ها و مهارت های خود، وب سایت ها را طراحی کنند. شما با انجام این کار، اعتماد بین خود و آنها را بالا برده و آنها ، ارزش بیشتری را برای طراحی های شما قائل هستند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین