Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اهمیت طراحی سایت اصولی بر روی تجربه کاربری

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı اهمیت طراحی سایت اصولی بر روی تجربه کاربری
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

اهمیت طراحی سایت اصولی بر روی تجربه کاربری



چه عواملی جذابی طراحی سایت شما را بالا می برند؟ شما طراحان سایت به طرق مختلفی می توانید اثر بخشی وب سایت خود را بالا ببرید. طراحان سایت تا حد ممکن سعی می کنند تا از داده ها و اطلاعات کمی در طراحی سایت استفاده کنند تا کیفیت وب سایت خود را افزایش دهند. به خصوص طراحان سایت های تجاری که با این کار ارزشی را به وب سایت تجاری خود می افزایند و وب سایت خود را ارزیابی می کنند.

تجربه کاربری وب سایت، به معنی تجربه کابران در زمان بازدید از سایت است. این قابلیت به طراحان سایت امکان می دهد تا احساس کاربران از مشاهده وب سایت را درک کنند. به این ترتیب می توانیم بخش های مورد نیاز کاربران و هم اطلاعات مربوط به مرورگرهای شان را مورد بررسی قرار دهیم.

در این مقاله از طراحی سایت پرتال قصد داریم تا شما را با نکات و ترفند هایی که طراحی سایت شما را بهبود می بخشد آشنا کنیم. پس با سایت ساز پرتال همراه باشید.

آیا می دانید چه صفحاتی در طراحی سایت ارزشمندند و چه صفحاتی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند؟ آیا می دانید کاربران اینترنت بیشتر از کدام قسمت به این صفحات سر می زنند و آن ها را بازدید می کنند؟ آیا می دانید چه صفحاتی بیشترین بازدیدکننده را دارند و ترافیک بالایی جذب می کنند؟ شما طراحان سایت برای آنکه بتوانید به این سوالات پاسخ دقیق بدهید باید از ابزارهای تحلیلی کمک بگیرید. ابزاری که طراحی سایت شما را پیش می برد و شما می توانید نتایج بهتری را از طریق آنها به دست آورید.

برای پیش رفتن طراحی سایت خود، تجربه کاربری تان را از یاد نبرید
وب سایت هایی که از تجارب کاربران استفاده می کنند ، موفق تر و چشمگیر تر از وب سایت هایی هستند که از این امر استفاده نمی کنند.

طراحان سایت باید طراحی سایت خود را بر مبنای تجربه کاربران قرار دهند. اگر شما طراحان وب سایت از تجربه کاربران بری پیشبرد روند طراحی خود استفاده کنید ، مطمئنا بر روی تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود تاثیر گذاشته و کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب خواهید کرد. پس برای داشتن وب سایتی موفق، تجربه و وضعیت وب سایت را مد نظر قرار دهید.

وضعیت ظاهری طراحی سایت و تاثیر آن بر روی تجربه کاربری
وضعیت، به معنای ظاهر وب سایت است. طراحان نرم افزار و Alen Cooper، وضعیت وب سایت را به عنوان روشی تعریف می کنند که در آن جا ، وب سایت خودش را نشان می دهد. وضعیت استاندارد و طراحی جالب وب سایت، به کاربران کمک می کنند تا به راحتی بتوانند از مرورگرها برای جستجوی مطالب خود استفاده کنند.

وب سایتی که طراحی خوبی داشته باشد باید پارامتر های زیر را رعایت کند: استفاده از صفحه نمایش خوب، استفاده از لینک ها و طراحی آن ها ، کیفیت دهی، مثل ویندوز pop-up. وب سایت هایی که طراحی سایت ضغیفی داشته باشند ، کاربران را به سمت خود جذب نمی کنند و مطمئنا دوباره به سراغ این وب سایت نمی روند. چون که طراحی آن را نمی پسندند. طراحی که خوب نباشد ، تعداد بازدیدکنندگان خود و به طبع رتبه وب سایت خود را پایین می آورد. اگر کاربران نتوانند مطالب مورد نظر خود را در وب سایت پیدا کنند، مطمئنا این وب سایت دیگر برای آن ها دیگر ارزشی نخواهد داشت.

استفاده از پاپ آپ ها
بسیاری از طراحان سایت از ویندوز Pop-up استفاده می کنند. کاربران از کار با این ویندوز، به شدت واهمه دارند. بر طبق آخرین آمار بدست آمده ،این پنجره های popup برای تجارت ها بسیار کارایی دارد و 50% بیشتر از بنرهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند. Nielson در تست وب سایت ها به این نتیجه رسید که 95% از کاربران از کار با این پنجره ها متنفر هستند.

وضعیت صفحه اصلی در نمایشگرهای متفاوت
کاربران برای دیدن وب سایت ها از مرورگرها و دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. با ورود دستگاه های موبایل ، بهینه سازی بیشتر وب سایت ها از طریق دستگاه های هوشمند و تبلت ها انجام شد. در نتیجه طراحان سایت باید به اندازه صفحه نمایش در طراحی وب سایت های خود توجه کنند. آن ها باید صفحات انعطاف پذیر و فشرده ای را طراحی کنند تا کاربران هنگام خواندن مطالب در وب سایت، خسته نشوند.

Adam Baker در Theory Website خود می گوید: بعضی از وب سایت ها ، وضعیت ظاهری خوبی ندارند. اگر طراحان از اندازه های غیر استاندارد برای نمایش صفحات وب خود استفاده کنند ، مطمنا کاربران خود را خسته کرده و کاربران از دیدن مطالب در این صفحات ، اصلا لذتی نمی برند.

لینک بیلدینگ در طراحی سایت
لینک ها نقش بسیار مهمی را در طراحی سایت ها ایفا می کنند و تاثیر بسزایی بر روی تجربه کاربران می گذارند. چرا که با صفحات وب سایت در ارتباط بوده و کاربران از طریق آن ها می توانند مطالب مورد نظر خود را در وب سایت جستجو کنند. پس به لینک زیر توجه کنید:how to style links properly

وب سایت های بسیار خوب
خط زیر، ظاهر بسیار خوبی دارد و به خوبی از تجربه کاربران وب سایت استفاده کرده است. یک طراحی خوب ، باید هم برجسته باشد و هم باید به چشم بازدیدکنندگان بیاید. مهم تر از این مسئله این است که باید به کاربران خود کمک کند تا آن ها بتوانند به نتایج بهینه و سوددهی بیشتری در وب سایت دست یابند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین