Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

روش هایی برای آماده سازی پیش طراحی سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı روش هایی برای آماده سازی پیش طراحی سایت
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

روش هایی برای آماده سازی پیش طراحی سایت


پیش طراحی سایت ها به ما کمک می کنند تا به سرعت ایده های خود را به تصویر بکشیم و آنها را به اشتراک بگذاریم. همچنین، پیش طراحی سایت به ما کمک می کند تا موارد و ایده هایی که در ذهن داریم به راحتی پیاده سازی کنیم. پیش طراحی سایت ها باعث می شوند تا وضعیت کنونی در طراحی ها سروسامان بگیرد و اشکالات موجود در آنها رفع شود.

پیش طراحی سایت ها به چه نحوی و تا چه مدتی حضور خواهند داشت؟
هر چه تمرکز بر روی پیش طراحی سایت یا یک محصول سایت بیشتر باشد، مسلماً تمایل خواهیم داشت تا ایده های فراموش شده، پیچیده، غیر قابل لمس یا غیر واقعی به را بررسی کرده و آن را به اشتراک بگذاریم. این کار باعث می شود، ایده های خود در طراحی سایت را همیشه به خاطر داشته باشیم.

این امکان وجود دارد که ما این شیوه از طراحی سایت را در استدیو طراحی سایت در مرحله نمونه سازی یا در روند طراحی سایت استفاده کنیم. البته باید بدانید که ارزش و اهمیت این پیش طراحی سایت، بسیار فراتر است.

در این مقاله از سایت ساز پرتال سعی داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها مراحل پیش طراحی سایت یا محصول خود را آماده کنید.

در پیش طراحی سایت تیترتان را با یک رنگ متفاوت بنویسید
به این فکر نمایید که هر پیش طراحی صفحه و یا صفحات یک طراحی سایت را با یک عنوان و یا یک تیتر مجزا به همدیگر متصل سازیم. برای استدیوهای طراحی که پیش طراحی های بسیاری انجام می دهند، می توان از نام ناشر و شماره گذاری صفحه های استفاده کرد. از یک رنگ ویژه برای این برچسب ها و عناوین استفاده نمایید تا آن ها را پایدار ایجاد کنید. به طور مثال برای EIGHTSHAPES این رنگ به صورت نارنجی است. در عکس زیر دقت نمایید.

پیش طراحی سایت یا محصولات خود را گروه بندی کنید
هنگامی که در جلسات ارائه ایده ها، پیش طراحی را جمع آوری می نمایید، بایست بدانید که به چه نحوی این پیش طراحی را سامان دهی کرده و در کنار هم قرار می دهید. می توانید از یک ربان یا بند برای بستن پیش طراحی های مرتبط به هم استفاده نمایید. می توانید از گیره برای کنار هم گذاشتن این پیش طراحی سایت و یا محصول نیز به کار ببرید. در نهایت می توانید از فلودر ها و فایل ها نیز بهره ببرید اما در مقایسه با دو شیوه قبل اندکی گران تر است.

راهکار مورد نظر ما چیست؟ یک برگه 11* 5/8 یا برگه A4 را تا نمایید و عنوانی را به منزله برچسب روی آن بنویسید و به طور موقت این پیش طراحی را گروه بندی کرده و بایگانی نمایید. می توانید این موردهای را در کیف و یا میز خود در طول کار طراحی سایت و یا محصول داشته باشید. به عکس زیر دقت نمایید.

ایده دیگری که همکار من DAN به کار می برد: استفاده از برگه های چسب دار برای نشان دادن گزینه های پراهمیت در طراحی سایت و یا محصول.

از مراحل پیش طراحی سایت خود تصاویر دیجیتالی تهیه کنید
چه پیش طراحی به صورت فردی صورت گیرد و یا گروهی تفاوتی ندارد، می توانید از پیش طراحی عکس برداری نمایید و در فایل های دیجتالی در کامپیوتر خود نگه داری نمایید. ابزار مورد علاقه ما در این زمینه " "IPEV POINT-2-CAMERA است.

این فایل های دیجیتالی برای به اشتراک گذاری و منتشر نمودن خیلی عالی است. حتی مناسب از آن: به وسیله ابزار IPEVO از هر پیش طراحی که در جلسه به وسیله دیگران نیز نمایان می شود، می توانید عکس برداری نمایید.

فایل های دیجیتالی طراحی سایت خود را مرتب کنید
به جای این که از پیش طراحی به صورت تکی عکس بردرای نمایید، می توانید آن ها را کنار هم قرار داده و بعد عکس برداری نمایید.

اگر این پیش طراحی ها به صورت کارتی باشند، برای مرتب سازی روی میز قادر است خیلی آسان باشد. در هر صورت، می توانید این کارت ها را با سوزنی همراه عکسشان روی دیوار نیز بچسبانید و در معرض دید گروه طراحی سایت فروشگاهی و یا محصول بگذارید.

بر روی تصاویر پیش طراحی سایت برچسب بزنید
ما پیش طراحی های بسیاری از طراحی وب سایت و یا موردهای دیگر انجام می دهیم که یافتن عکس آن ها در فولدر عکسهای خیلی دشوار است و یا به آسانی نمی توانید کسی که پیش طراحی را ایجاده است را بیابید و یا قضیه این پیش طراحی را گم می نمایید.

از این رو وقتی را اختصاص دهید تا فایل عکسهای را به اسم ناشر و یا تیتر آن نام گذاری نمایید. در این شرایط می توانید از اپلیکیشن MAC, AUTO,ATOR نیز بهره ببرید.

اگر می خواهید به صورت دیجیتالی این فایل ها را مرتب نمایید از MAC IPHOTO و یا ADOBE BRIDGE به کار ببرید. ما در این قسمت کلمه های کلیدی و متا دادهای مان را به عکس های پیش طراحی می افزایم.

باید بدانید چه زمانی چه عملی را در طراحی سایت تان انجام دهید
همگی این راهبرد ها- مخصوصا، حافظه دیجیتالی- قادر است ایده های ما را برای همواره نگه دارد. در هر صورت، این شرایط زمان مناسبی برای ارتقای اکانت DROPBOX و یا WEB SERVICE AMAZON برای مدیریت عکس های پیش طراحی نیست. در عوض، اگر زمان پیش طراحی ها شما قدیمی است و در کار ها به کار رفته است و این کار ها به اهمه رسیده است، وقتی را اختصاص دهید تا پیش طراحی های که خیلی قدیمی هستند را حذف نمایید. برخی زمانها، یک فضای مرتب و سازمان یافته چیزی است که برای تازه کردن ذهن خود و ارائه ایده های جدید احتیاج دارید. در این صورت می توانید طراحی سایت و یا طراحی محصول خارق العاده ای انجام دهید.

چگونه برای طراحی سایت ریسپانسیو خود استراتژی بچینیم؟
در سال های اخیر و سال جاری، خیلی دشوار است تا شرکتی را بیابید که تمایل نداشته باشد که طراحی سایت خود را ریسپانسیو نماید. در حالی که ما خود نیز آن ها را به این امر تشویق می کنیم، اما متوجه شده ایم که آن ها در این مسیر استراتژی خاصی به همراه ندارند.

روش های مهم در طراحی سایت ریسپانسیو
تقریبا همه موردهایی که راجع به طراحی سایت ریسپانسیو می خوانید با تاکتیک های عمده شروع می شود- مولفه های اساس که طراحی سایت ها را به حالت ریسپانسیو در می آورد. شما نمی توانید از این تاکتیک ها چشم پوشی نمایید، به این خاطر که آن ها اساس های استراتژی کلی طراحی ریسپانسیو را شکل می دهند.

تاکتیک عمده در این زمینه این است که نوع ترکیب بندی و مولفه های طراحی سایت خود را بشناسیم. این عرض صفحه نمایش است که ترتیب مولفه های طراحی سایت را معین می کند. در این میان، سایز گزینه ها تغییر می کند و شما تغییراتی را در ترتیب مولفه های سایت مشاهده می نمایید.

یک طراحی سایت ریسپانسیو قادر است نقاط متغیری داشته باشد که احتمال دارد در هر یک از گوشی های همراه هوشمند، دسک تاپ، تبلت، لپ تاپ و غیره متفاوت باشد. همگی این مولفه های متغیر بر اساس سایز صفحه نمایش هستند و بر حسب آن تغییر می نمایند.

در هر صورت، بایست روی نحوه نمایش مطلب و جستجویابی ها فوکوس کنیم. با فهمیدن این قضیه می توانیم تغییر سایز مطلب و جستجو یابی ها و یا به طور کلی مولفه های طراحی سایت را در صفحه نمایش های مختلف درک کنیم. برای مثال، صفحه نمایش آی پد رتینا با کیفیت و وضوح بالا به آسانی همان مولفه هایی را که در صفحه نمایش لب تاپ دیده می شود را به نمایش می گذارد، این در حالی است که صفحه کم کیفیت تبلت ها نیاز به تطابق پذیری بیشتری در این زمینه دارد تا مولفه های طراحی سایت را هنظیر آن ها در معرض نمایش بگذارد.

زمان بارگذاری طراحی سایت واکنشگرا
دومین تاکتیک عمده، کوتاه کردن زمان بارگیری طراحی سایت ها است. معمولا اوقات در طراحی سایت ریسپانسیو، گروه طراحی سایت کشف می نمایند که سی اس اس که ایجاده اند، قادر است سرعت بارگیری سایت را در هر ابزاری کاهش دهد.

مکان سازگار و هوشمند MEDIA QUERY و افزایش روز افزون آن ها قادر است به طور مستقیم سرعت اجرای سی اس اس را در ابزارهای کوچک تر و کند تر کاهش دهد که به همین مقدار کاربردی بودن سایت نیز افزایش می یابد. اگر این کار را در مرحله های اولیه طراحی سایت ریسپانسیو اعمال کنیم، گروه طراحی وب سایت دیگر نیازی ندارد تا در آینده و در طول روند طراحی به رفع اشکال بپردازد، هم چنین در نتیجه متوجه کاهش سرعت بارگیری سایت خود نیز می شوند.

تصاویر طراحی سایت واکنشگرا را بهینه سازی کنید
سومین تاکتیک به بهینه سازی سایز عکسهای باز می گردد. نظارت و مدیریت بر این تاکتیک، قادر است خیلی دشوار باشد، به این خاطر که اصل های خاص و ثابتی برای این امر وجود ندارد. رتینا و دیگر تکنولوژی های با وضوح بالا، می توانند مشکلاتی را برای همگی طراحی سایت ها به وجود بیاورند، به این خاطر که این صفحه نمایش ها نیاز دارند تا عکس در سایز بزرگ و با کیفیت بالایی نمایش داده شود و این امر سبب کند بارگیری شدن این عکسهای می شود.

موضوع های بسیاری برای استاندارهای نظارت بر این مسائل هست. با کمال تاسف، هیچ یک از این مباحث به گروه طراحی سایت و سئو سایت کمک نکرده است تا درک نمایند که چه کاری بایست در این زمینه اجرا نمایند و مناسب ترین عملکردهای ممکن چیست. هنگامی که این موردهای واضح و معین شوند، نظارت بر این قضیه آسان تر می گردد.

استدلال های لازم برای چینش استراتژی طراحی سایت ریسپانسیو
هنگامی که گروه طراحی سایت از این تاکتیک ها کمک می گیرند، با استدلال هایی موجود در طراحی سایت ریسپانسیو رو به رو می شوند. نخستین استدلال قابل توجه این است که دریابند چه موردهایی را بایست اجرا نمایند تا صفحه نمایش دسک تاپ در صفحه نمایش های کوچک نیز سازگار و مطابقت داده شود.

زمان بسیاری طول نمی کشد تا متوجه شوند که همگی مولفه های در دسک تاپ قادر نیست در صفحه نمایش های کوچک سازگار شود. در این جا است که نیاز به یک استراتژی را حس می نمایند.

طراحی سایت برای موبایل در اولویت است
در چند سال گذشته، LUKE WROBLEWSKI متوجه شد که گروه های طراحی سایت با این مشکل رو به رو هستند. او شروع به ارائه ایده ای که "نخست گوشی همراه" می نامید، نمود. این ایده به این ترتیب است که گروه طراحی سایت با پیش طراحی شروع نمایند و این سوال را از خود بپرسند "دست کم میزان مطلب و جستجویابی که طراحی سایت را کاربردی می سازد، چیست؟" و بعد بایست شروع به یافتن دست کم ترکیب بندی های طراحی سایت نمایند و روی آن ها کار می نمایند و بعد بایست این ترکیب بندی را ارتقاء داده و و به مناسب ترین شکل ممکن در صفحه نمایش های کوچک و بزرگ نمایش دهند.

اصل های عمده این ایده به این ترتیب است که افزودن موردهایی به ترکیب بندی سایت راحت تر از حذف کردن آن است. با شروع کردن دست کم ترین ترکیب بندی طراحی سایت، می توانید هنگامی که فضای بیشتری در صفحه نمایش های بزرگ تر و با کیفیت تر در اختیار شما قرار گرفت، موردهایی را بی افزاید.

LUKE پیشنهاد می کند که موردهای مورد نظر را به ترکیب بندی طراحی سایت با دقت و به آرامی بی افزاید. احتمال دارد که موردهایی در طراحی سایت کنونی تان باشد که در طراحی سایت ریسپانسیو نیاز نباشد.

تحقیق کنید
آیا گروه طراحی سایت معین کرده است که با چه مخاطبانی پیش رو هستند؟ چه گروه طراحی سایت روی طراحی ریسپانسیو کار کند و یا روی طراحی کنونی و معمولی، تفاوتی ندارد، در هر صورت آن ها متوجه می شوند که نمی توانند به برخی پرسش های در این زمینه جواب دهند. آن ها بایست نخست وظایف خود را به جا بیاورند.

به این صورت، گروه طراحی سایت شروع به تحقیقات، تجزیه و تحلیلها و دیگر متدهای تحقیقاتی می نمایند تا دریابند کدام عملکرد ها پراهمیت و برای اجرا در طراحی سایت سازگار هستند.

بدون این تحقیقات، گروه طراحی سایت در هر تصمیم گیری و ارائه نظریات خود با مشکل رو به رو می شوند. این تحقیقات یک شیوه کم هزینه و کوتاه مدتی است که در دراز مدت قادر است نتایج عالی برای گروه طراحی سایت داشته باشد.

برای گزینش مطالب طراحی سایت استراتژی بچینید
همه عکسهای و کلمه هایی که در طراحی کنونی سایت هست، قادر است مشکلی در صفحه نمایش های کوچک باشد. برخی گروه ها از مطالب کنونی کمک می گیرند و برخی به دنبال مطالب متفاوت در صفحه نمایش های متفاوت هستند.

البته این مطلب نبایست به طور کامل در صفحه نمایش های کوچک متفاوت باشد. برای مثال، یک تیتر که در لب تاپ با کیفیت نمایش داده می شود، احتمال دارد به خوبی در صفحه نمایش های موبایل عملی نشود.

استراتژی مطلب بایست با استراتژی طراحی ریسپانسیو مطابقت می یابد. هنگامی که این استراتژی درک شود، گروه طراحی سایت قادر است از روند و ابزارهای مدیریت مطلب پشتیبانی کند و به درستی آن ها را در سایت خود به کار ببندد.

تغییر اطلاعات به ارتباطات در طراحی سایت واکنشگرا
گروه طراحی سایت برای طراحی ریسپانسیو سایت نیازمند به استراتژی برای ایجاد تعاملات در جایی که اطلاعات سایت قرار دارد، است. با استفاده از رابط کاربری تعاملی، مخاطبان طراحی سایت می توانند به طور مستقیم با سایت در ارتباط باشند و داده هایی که به دنبال آن بودند را بیابند.

حتی جستجویابی ها که از پیش در طراحی سایت به وسیله منوهایی تنظیم شده بود، حالا نیاز است تا به صورت تعاملی تغییر یابد. صفحه نمایش های کوچک تمایل دارد تا داده ها به صورت تعاملی باشند و انجام عملکردها و فعالیت ها در طراحی سایت برای مخاطبان سایت آسان باشد.

عکس های طراحی سایت را باید چه کار کنیم؟
هر چیزی در این استراتژی با عکسهای در ارتباط است. یک استراتژی طراحی سایت ریسپانسیو می داند که بایست با هر عکس چه کاری اجرا کند.

می توانید نوشته هایی راجع به عکسهای و نمودار ها در طراحی سایت را بررسی نمایید. برای هر عکس، گروه طراحی سایت نیاز دارد تا تصمیم گیری نمایند که چه عملی در چه وقتی مناسب است تا روی آن ها اعمال نمایند. آیا عکسهای را در صفحه نمایش های کم کیفیت بهینه سای کرده اید؟ آیا عکسهای را کراپ کرده اید؟ آیا راجع به تغییر سایز و کراپ کردن عکسهای چیزی می دانید؟ آیا عکسهای به آسانی بزرگنمایی می شوند؟

اگر روی طراحی سایت جدیدی کار می نمایید، بایست بدانید که دارا بودن یک استراتژی برای تطابق عکسهای در طراحی سایت ها قادر است به طور چشمگیری کمک نماینده باشد. این قضیه به معنی دانستن گروه طراحی از به چه نحوی تصمیم گیری برای هر عکس است تا بتوانند به مناسب ترین وجه طراحی خود را نمایان نمایند. طراحی سایت هایی که به عکسهای ارج می نهند، نیاز به استفاده از استراتژی مشابه خواهند داشت.

این مقاله به شما کمک می کند که به اهداف خود برسید
قبول دارا بودن طراحی سایت ریسپانسیو، نیازمند ایجاد تغییراتی در روند طراحی دارد که به طراحی دیداری و تعاملی طراحی سایت نیز باز می گردد و البته روی این قضیه فوکوس دارد که اهداف شما چیست و مخاطبان سایت مورد نظرتان چه کسانی هستند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین