Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه طراح سایت تجربه کاربری را ارتقا می دهد؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı چگونه طراح سایت تجربه کاربری را ارتقا می دهد؟
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

چگونه طراح سایت تجربه کاربری را ارتقا می دهد؟


چند سال گذشته در یک تیم طراحی سایت مشغول فعالیت بودم. در آن زمان سرپرست تیم درباره دو مشتری طراحی سایت صحبت می کرد که باید به طور همزمان کار نهایی را تحویلشان بدهد. او توضیح داد که اولین مشتری خیلی زودتر از مشتری دوم به او اطلاع داده است تا تحقیقات لازم را انجام دهند و از نتایج حاضل از آن برای برطرف کردن مشکلاتشان کمک بگیرند. اما مشتری دوم، بسیار دیرتر از مشتری اول اطلاع داد که هرچه سریع تر باید کار طراحی سایت را به او تحویل داد. سرپرست تیم طراحی سایت ما بسیار بابت قضیه درمانده بود.

در این لحظه بود که من از او پرسیدم: "آیا می توانید به مشتری طراحی سایت خود، "نه" بگویید؟" این سوال کمی او را سردر گم کرد. او از من پرسید که به چه دلیل باید این کار را انجام دهد.

من به او شرح دادم که گفتن "نه" قادر است شیوه خیلی عالی به نفع مشتریان طراحی وب سایت که خیلی منتظر مانده اند، باشد. شما می توانید به مشتریان طراحی سایت خود بگوید که تنها با مشتریانی کار خواهید که که زودتر به شما اطلاع داده باشند تا زمانی کافی برای ارائه کار طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری را داشته باشید. در غیر این صورت، عواقب کار بر عهده آن ها خواهد بود.

این شیوه خیلی کاربردی است، به این خاطر که اگر فشار زمانی بر اعضای گروه طراحی سایت وارد شود، نمی توانند به درستی با هم همکاری داشته باشند. از این رور لازم است تا شما و گروه طراحی تان شیوه و شگرد همیشگی تان را کنار گذاشته و از شیوه جدید استفاده نمایید.

نه گفتن، یک استراتژی در طراحی سایت است
برای اینکه تجربه کاربری یک تجارت را ارتقاء دهیم و یا طراحی سایتی را برای شان بسازیم، نیاز به زمان بسیاری داریم. نظیر هر روند طولانی، در این روند طراحی نیز شگرد ها و راهکارای بسیاری هست که بایست برای افزایش تجربه کاربری و یا به عبارت دیگر افزایش مخاطبین آن تجارت و یا سازمان، تلاش و برنامه ریزی های ویژه ای انجام داد.

گفتن "نه" یکی از این شیوه ها و راهکار ها است. شیوه های دیگری نیز هست. ما بیشتر از 90 درصد این شیوه ها و شگردها را می شناسیم و هر ماه نمونه های جدید به این موردهای اضافه می کنیم.

استراتژی مورد نظر گروه طراحی سایت قادر است دربردارنده موردهای بسیاری شود، از تست های کاربردی بودن طراحی سایت و یا تجربه کاربری گرفته تا تغییر در برنامه ریزی و یا اهداف بر اساس نیازهای مشتریان. مطمئنا هر شیوهی که به کار می رود به نفع اعضای گروه طراحی است، و البته برای شرکت و یا سازمان که این کار نهایی را تحویل می گیرد نیز مزیت هایی از جمله تجربه کاربری بهتر، افزایش درآمد و افزایش مخاطبین تجارت آن ها را در پی دارد.

هر شیوه و راهکار زمان مخصوص به خودش را دارد
گروه طراحی سایتی که در نخستی این نوشته اشاره نمودیم، همواره از یک شیوه استفاده می نمود: همواره به درخواست مشتریان برای طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری "بله" می گفت. هنگامی که یک سازمان و یا یک تجارت تصمیم به طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری خود می گیرد، به کارگیری یک تیم طراحی سایت مناسب ترین گزینه احتمال دارد.

هنگامی که هیچ یک از اعضای یک تجارت و یا شرکت نمی داند که بایست برای ارتقای تجربه کاربری مشتریان شان چه کاری انجام دهند، اشخاص و شرکت هایی هستند که راه درست را به آن ها نشان می دهند.

گفتن "نه" به چنین سازمان و یا تجارت هایی این مفهوم را می رساند که گروه طراحی زمان کافی برای اینکه مزیت های مورد نظرشان را فراهم کند، در اختیار ندارد. آن ها تنها زمان کافی برای تجارت هایی دارند که از پیش به آن ها اطلاع داده بودند و تنها در این صورت زمان کافی برای کار نمودن روی کار طراحی سایت و ارتقای تجربه کاربری آن ها دارا هستند.

به این ترتیب است که گروه طراحی سایت که در نخست راجع به اش صحبت کردیم و یا گروه های طراحی مشابه آن، می توانند شگرد خود را از گفتن "بله" به گفتن "نه" تغییر دهند. البته لازم به ذکر است که هیچ گروه طراحی سایت قادر نیست بدون اطمینان یافتن از نحوه کارکرد شیوه ی، آن را به کار گیرد. برای هر شیوهی که در گروه طراحی به کار می رود، برنامه ریزی و بررسی های خیلیی ایجاد یک استراتژی طراحی سایت تجربه کاربری

در این جا است که اهمیت و ضرورت دارا بودن یک راهکار و استراتژی برای گروه طراحی خیلی نمایان می شود. این راهکار و استراتژی بایست خیلی کاربردی و عالی باشد تا سرپرست گروه طراحی سایت بتواند همواره از آن استفاده کند.

سرپرست گروه طراحی بایست بتواند با تغییر شرایط نیز شیوه و شگرهای خود را نیز تغییر دهد. به طور مثال اگر تجارتی در بازار کاری خود دارای رقیبانی بود، شیوهی که سرپرست گروه طراحی سایت و یا طراحی تجربه کاربری به کار می گیرد بایست با آن شرایط مطابقت داشته باشد.

واضح است که همگی سرپرست های گروه طراحی دارای شگرد و راهکارهای مخصوصی هستند. برخی شرایط نیز هست که گروه طراحی در استفاده از یک شیوه یا استراتژی به مشکل بر می خورد و به دنبال راهکار بهتری است.

مناسب ترین سرپرست گروه طراحی سایت، از شیوه که به کار می گیرد خیلی باخبر است و قادر است به آسانی و به طور روشنی با سایر اعضای گروه در میان بگذارد و به آسانی قادر است با هر شرایط وفق پیدا کند و روی وضعیت موجود تسلط داشته باشد. نیاز است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین