Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

توصیه هایی برای بهبود سریع میزان مخاطبین وب سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı توصیه هایی برای بهبود سریع میزان مخاطبین وب سایت
نویسنده موضوع portal
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan portal

portal

کـاربـر جـد یـد
تاریخ ثبت‌نام
Mar 5, 2016
ارسالی‌ها
25
پسندها
23
امتیازها
0

اعتبار :

توصیه هایی برای بهبود سریع میزان مخاطبین وب سایت


آیا قصد دارید کاری را در طراحی سایت خود انجام دهید تا سود حاصل از سرمایه (یا همان ROI) سایت تان را افزایش دهد؟ برای انجام چنین کاری باید فکری به حال کاربران سایت (یا میزان کاربران سایت) انجام دهید. در حقیقت، میزان کاربران طراحی سایت شما، درصدی از بازدیدکنندگان سایت تان هستند که مطالب وب سایت شما را می خوانند و بر روی لینک هایتان کلیک می کنند. اگر شما بتوانید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت تان را افزایش دهید، مطمئناً درآمدتان نیز افزایش پیدا می کند.

بهینه سازی کاربران و وفادار سازی آنها در طراحی سایت به زمان زیادی احتیاج دارد. در بیشتر مواقع شرکت ها، کسب و کارها یا مشاغل مختلفی وجود دارند که می توانند وب سایت شما را برای کاربران بهینه سازی کنند تا بتوانید از این طریق مشتریان وفاداری برای خود دست و پا کنید.

آیا می توان کاربران طراحی سایت را در زمانی کوتاه بهینه سازی کرد و مشتریانی وفادار به دست آورد؟
پاسخ به این سوال مثبت است. بر اساس صدها تحقیق و آزمایش A/B انجام شده، محققان توانستند فهرستی از روش های بهینه سازی میزان کاربران سایت تهیه کنند. اگر شما هم قصد دارید تجربه کاربری سایت تان را بهبود ببخشید تا میزان کاربران سایت تان را بهینه سازی نمایید، اما زمان کافی برای انجام این کار را در اختیار ندارید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید:

از بهترین نرم افزارهای موجود استفاده کنید
استفاده نکردن از نرم افزارهای بروز و مجهز را فراموش نکنید. همچنین، از هزینه ای که این نرم افزارها ممکن است برای شما داشته باشند نترسید. مطمئن باشید در طولانی مدت چند برابر این هزینه به کسب و کار شما باز می گردد.

نرم افزاری که شما نیاز دارید باید بر اساس آزمایش A/B باشد. در حالت ایده آل، شما مواردی را در این نرم افزارها احتیاج دارید که می توانید بدون نیاز به اطلاعات زیاد از آنها استفاده کنید.

در این جا به برخی از این نرم افزارهای آزمایش A/B اشاره می کنیم:

Optimizely
Visual Website Optimizer
Unbounce
Kissmetrics
Google Experiments
برخی از این نرم افزار های راهکار نظیر GOOGLE EXPERIMENTS رایگان هستند، این در حالی است که باقی موردهای به صورت سالیانه، هزینه هایی را از شما طلب می نمایند.

آزمایش A/B را متوقف نکنید
بیشترین میزان کاربران یک طراحی سایت از آزمایش های مکرر حاصل می شوند. در این آزمایش ها یا آزمایش A/B، از دو نسخه نمونه از صفحه عمده طراحی وبسایت به کار می رود.

شما نسخه A را برای یک سری بازدیدکننده سایت نمایش می دهید و نسخه B را برای بازدیدکننده های سایت دیگر نمایان می نمایید. بعد، نتایج حاصل این دو نسخه را با هم مقایسه می نمایید تا ببینید که کدام نسخه ها سبب می شوند تا میزان کاربران بیشتری در طراحی سایت خود مشاهده نمایید.

این گونه آزمایش ها برای افزایش میزان مخاطبان و مشتری های یک سایت خیلی مفید است. هنگامی که یک بار از این نرم افزار های برگزار کننده آزمایش A/B استفاده نمایید، متوجه می شوید که بایست هر قسمت طراحی وبسایتخود را به چه نحوی مورد آزمایش بگذارید. در حالی که یک آزمایش کلی احتمال دارد زمان بسیاری را بطلبد، بایست همواره قسمت های مختلف سایت را آزمایش نمایید تا نیازی به آزمایش کلی طراحی سایت خود نداشته باشید.

در این جا نمونه آزمایش هایی از قسمت های مختلف طراحی سایت هست:

متن تیتر وب سایت
متن دکمه فراخوانی به سهیم شدن
شمار قسمت های موجود در یک فرم
مکان قرار گیری دکمه فراخوانی به سهیم شدن
اندازه عکس های
اندازه و سبک فونت
رنگ های موجود در طراحی سایت
میزان مطلب در هر صفحه از سایت
قرار دادن دکمه های فراخوانی در بالای صفحات وب سایت
برای این که به آسانی بازدیدکننده های سایت را به مشتری های طراحی سایت فروشگاهی خود تبدیل نمایید، بایست دکمه های فراخوانی به سهیم شدن یا همان CTAA را در مکانی از طراحی بگذارید تا مخاطبان بتوانند به آسانی آن ها را ببینند. این مکان به قسمتی از طراحی سایت و صفحه عمده سایت مربوط می شود که کاربر بدون اسکرول نمودن قادر است آن جا را ببیند.

لازم به ذکر است که نبایست همه دکمه های فراخوانی به سهیم شدن را در پایین صفحه سایت حذف نمایید. اگر مطالب خیلی و قابل توجه ای در صفحه سایت خود دارید، پس مخاطبان طراحی سایت احتمال دارد بخواهند آن ها را بخوانند. هنگامی که این مخاطبان به سمت پایین صفحه سایت اسکرول نمودند، مهیا تبدیل شدن به مشتری سایت شما هستند. در همان جا نیز می توانید دکمه فراخوانی به سهیم شدنی نیز بگذارید تا این امر را سرعت بدهید.

خیلی خوب می شود تا دکمه فراخوانی به سهیم شدن مختلفی را در صفحه سایت خود بگذارید، اما بایست برای هر کدام هدف و عملکرد خاصی مد نظر داشته باشید. دکمه های فراخوانی به سهیم شدن بیهوده که هدف خاصی ندارند، می توانند سبب دور شدن مخاطبان از طراحی سایت تان شوند.

کوتاه کردن فرم تماس در طراحی سایت
مخاطبان سایت به وسیله فرم های دراز در طراحی وبسایت خسته می شوند. از این رو بایست این فرم ها را تا جایی که امکان دارد، کوتاه ایجاد کنید.

اگر هدف شما دریافت آدرس ایمیل است، نبایست از کاربر خود اسم، نام خانوادگی، شماره تلفن و نوع کسب و کار و شرکت شان را بپرسید. این جزئیات به دریافت آدرس ایمیل از مخاطبان سایت، مربوط نمی شود.

روی اهداف خود فوکوس نمایید و نگذارید که پرسیدن پرسش های اضافه، سبب دور شدن از هدف تان شود.

در طراحی سایت دکمه های فراخوان باید بزرگتر طراحی شوند
در بیشتر آزمایش های من، متوجه شدم که هرچه این دکمه های فراخوانی به سهیم شدن بزرگ تر باشند، میزان کاربران بیشتری را برای طراحی سایت به وجود می آورند.

خیلی از شرکت ها که من با آن ها کار کردم، همواره دکمه های فراخوانی به سهیم شدن طراحی سایت شان را بزرگ و برجسته می ایجاد کردند و حدود 10 تا 5 درصد افزایش در میزان مشتری های و کاربران سایت و کسب و کار خود مشاهده می نمودند. خیلی شگفت انگیز است.

بر اساس قواعد Fitt، هرچه دکمه فراخوانی به سهیم شدن طراحی سایت بزرگ تر باشد، مخاطبان راحت تر آن را می یابند و بیشتر تمایل دارند تا روی آن کلیک کنند. از این رو میزان کلیک در طراحی سایت و به تبع آن میزان کاربران یک طراحی سایت نیز افزایش می یابد. در نهایت درآمد بیشتری را نیز از این حجم مشتری های دریافت خواهید کرد.

تیتر طراحی سایت شما باید واضح باشد
بیشتر از 80 درصد از بازدیدکننده های، تیتر های طراحی سایتی را می خوانند که دارای فونت بزرگ هستند و در بالای صفحه سایت قرار گرفته اند.

اگر می خواهید تا بازدیدکننده های را به تیتر طراحی سایت خود بیشتر جذب نمایید، می توانید به این سه شیوه، این کار را اجرا کنید: تیتر را بزرگ تر ایجاد کنید. تیتر بزرگ تر قادر است اشخاص بیشتری را به خود جذب کند.

متن تیتر را کوتاه و خلاصه ایجاد کنید. اگر تیتر شما بیشتر از 20 کلمه باشد، مخاطبان و کاربران سایت خود را از دست می دهید. یک تیتر عالی و مناسب قادر است اثر بسیاری بر کاربران سایت داشته باشد.

تیتر را برای درک نمودن کاربران طراحی سایت ساده ایجاد کنید. تیتر سایت، جایی نیست که بخواهید خلاقیت و حس شوخ طبیعی تان را در آن جا نمایش دهید. زبان ساده، صریح و کوتاه، مناسب ترین مورد برای تیتر طراحی سایت است. درک تیتر طراحی سایت را حتی برای یک کودک چهار ساله واضح ایجاد کنید.

طراحی سایت شما رضایت مشتریان را به همراه دارد
مخاطبان و بازدیدکننده های سایت بدون خاطر به شما اعتماد نمی نمایند. شما بایست این اعتماد را برای آن ها به وجود بیاورید.

مناسب ترین راه ایجاد اطمینان، گذاشتن رضایت نامه هایی از مشتری های طراحی سایت تان است. این رضایت نامه ها به مخاطبان سایت نشان می دهند که اشخاص دیگر، راجع به سایت و کسب و کار شما به چه نحوی فکر می نمایند و چه تجربه های از کسب و کار و یا طراحی سایت شما به دست آورده اند.

نحوه گذاشتن رضایت نامه هایی از مشتری های در طراحی سایت تان:

نشان دادن عکس هایی از اشخاص واقعی. نه عکس های استوک.
نشان دادن نام اشخاص و اندکی جزئیات راجع به آن ها، نظیر مکان زندگی، شرکت، تحصیلات و غیره.
از رضایت نامه های مشتری های در طراحی سایت خود استفاده نمایید تا قادر باشید بیشتر و سریع تر به کاربران مورد نظرتان نزدیک شوید. این رضایت نامه ها از مشتری های واقعی و همیشگی سایت و کسب و کار تان حاصل می شوند.

سخن نهایی
هدف شما افزایش میزان کاربران طراحی سایت تان بدون هدر دادن زمان است، بدون این که دانش آی تی داشته باشید و یا این که یک کارشناس در این زمینه استخدام نمایید.

اگر چه افزایش میزان کاربران طراحی سایت خیلی روند بزرگ و پیچیده است، اما این تاکتیک های بیان شده در این نوشته ساده، اثبات شده، مورد اطمینان و موثر و قوی هستند که می توانند خیلی کمک کننده نیز باشند.

یک یا دو روزی را به این امر اختصاص دهید و یک یا چند مورد از این پیشنهاد های ارائه شده در این نوشته را در طراحی سایت خود امتحان نمایید و ببنید که چه اتفاقی می افتد. شما بایست طراحی سایتی داشته باشید که از هر لحاظی کامل باشد و بتواند به آسانی بازدیدکننده های طراحی سایت را به مشتری های سایت و کسب و کارتان تبدیل کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Google
بالا پایین