Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چه رنگ هایی در طراحی سایت اهمیت دارند

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı چه رنگ هایی در طراحی سایت اهمیت دارند
نویسنده موضوع crawler
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan crawler

crawler

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

چه رنگ هایی در طراحی سایت اهمیت دارند
امروز می خواهیم از اهمیت رنگبندی مناسب در طراحی سایت برایتان صحبت کنیم. احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که در هنگام جستجوی سایت ها در گوگل، به وبسایت هایی برخورده اید که علاوه بر طراحی کاربرپسند، دارای رنگ بندی چشم نواز و مناسب شغلشان نیز هستند. معمولا هرچقدر رنگبندیی وبسایت مناسبتر باشد، میزان استقبال کاربران از آنها بیشتر خواهد بود.

حال برویم سراغ وبسایتی که شما برای خود ایجاد کرده اید. در صورتی که از کد نویسی css استفاده کرده باشید با نحوه معین کردن رنگ ها در آن آشنا شده اید. در CSS دو نوع کد برای رنگ داریم کد های 6 رقمی به عنوان مثال #cc99ff و کدهای سه رقمی به عنوان مثال #c9f. رنگ های سازگار با مرورگر وب سایت رنگ های 3 رقمی هستند. که این سه رقم هر رقم آن دوبل در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال کد رنگی به مانند #c9f کد اصلی آن این چنین است #cc99ff
به عنوان مثال:
White (#ffffff) is written #fff in shorthand
Black (#000000) is written #000
Red (#ff0000) is #f00
Green (#00ff00) is #0f0
Blue (#0000ff) is #00f
[h=2]انتخاب رنگ مناسب[/h]استفاده از گروه رنگ های مناسب به وب سایت شما روح می بخشد. با استفاده از کدهای هگزا دسیمال انتخاب گروه رنگ های مناسب بسیار آسان می باشد. یک مجموعه سه تایی از رنگ ها نارنجی، ارغوانی و سبز آبی می باشد که به صورت #fc0, #c0f, و #fc0 نوشته می شوند. شما با جا به جا کردن اعداد در رنگ های سه تایی می توانید رنگی که با سایر رنگ ها هارمونی داشته باشد را انتخاب نمایید.

  • رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
در مثال بالا کد رنگ اولیه انتخاب شده #fc0 می باشد.

  • اعداد را جا به جا نمایید به طوری که هر عدد در جای قبلی خود نباشد.
f را آخر، c را اول و 0 به وسط منتقل می شود که نتیجه آن ارغوانی می باشد.

  • اعداد را جا به جا نمایید به طوری که دوباره در مکان قبلی نباشند.
فقط یک حالت باقی مانده که بدین صورت می باشد که #0fc سبز آبی می باشد.
شما این کار را می توانید همچنین با سایر رنگ هایی که سازگار با مرورگر نیستند نیز انجام دهید. اما می بایست این کار را به صورت دو تایی انجام دهید. به عنوان مثال آبی #859CFE, صورتی #FE859C, و سبز #9CFE85 که مواردی که می بایست جا به جا نمایید 85, 9c, و fe می باشند.
[h=2]آیا واقعا استفاده از رنگ های سازگار مرورگر الزامی است[/h]نقش اساسی پیامک صوتی در ارتباطات تجاری
پلات رنگ های سازگار با مرورگر در سال 1990 طراحی گردید. و آن به این معنا است که در صورتی که از رنگ های استفاده نمایید که جزو رنگ های سازگار با مرورگر نیستند، ممکن است رنگ مورد استفاده شما در مرورگر به خوبی نمایش داده نشود. امروزه کاربران از کامپیوترهای استفاده می نمایند که در آنها از میلیون ها رنگ پشتیبانی می شود.

اما در صورتی که نمی دانید کاربر سایت شما چه کسی و می خواهید محتاطانه عمل نمایید استفاده از رنگ های سازگار با مرورگر امن تر است. شما با استفاده از رنگ های سازگار با مرورگر وب سایت می توانید طرح های جالبی را ایجاد نمایید.
 
بالا پایین