Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ساخت پلاستیک از ضایعات میگو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı متفرقه عمومی
Konu Başlığı ساخت پلاستیک از ضایعات میگو
نویسنده موضوع Amirhoo3in
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan nabarati

Amirhoo3in

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Dec 27, 2013
ارسالی‌ها
1,082
پسندها
910
امتیازها
113
محل سکونت
ساحل کارون
دل نوشته
زندگی آبراهی است به نام وفا,میریزد توی جویی به نام صفا,میرود به رودی به نام عشق,میریزد به دریایی به نام وداع:(
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

[h=2]دستاورد فوق العاده مصری ها در استفاده از ضایعات میگو[/h]
مهندسان دانشگاهی در مصر توانستند فناوری فوق العاده جالبی را با استفاده از ضایعات میگو درست کنند. یکی از مواد تشکیل دهنده کیسه های پلاستیک کنونی پلی اتیلن است که از سوخت های فسیلی به دست می آید و به محیط زیست آسیب می رساند. اما ماده جدیدی که مهندسان علوم زیستی دانشگاه ناتینگهام با همکاری دانشگاه نیل مصر ساخته اند، از پوست میگو تهیه می شود و خطری برای محیط زیست ندارد. در حقیقت این ماده نه تنها برای محیط زیست ضرر ندارد بلکه از مواد دور ریز استفاده می کند و به نوعی چرخه استفاده از محصولات طبیعی را طولانی تر می کند.
[h=3]ساخت پلاستیک از ضایعات میگو[/h]
این درحالی است که در کشوری مانند مصر کیسه های پلاستیکی خطر بزرگی برای محیط زیست هستند زیرا علاوه برآنکه بازیافت آنها مشکل است، یکی از دلایل مهم آلودگی آب نیز به حساب می آیند. از سوی دیگر ساخت پلاستیک از گیاهان نیز در این کشور چندان کارآمد نیست زیرا در مصر بیشتر محصولات کشاورزی، مواد غذایی و پنبه است. درهمین راستا مهندسان علوم زیستی از ماده چیتوسان استفاده کردند که یک پلیمر به دست آمده از میگو است و در این کشور دور ریز زیادی دارد. چیتوسان از پوسته میگو ساخته می شود که در محلول اسید فرآوری می شود تا کلسیم کربنات آن از بین برود. سپس در محلول آلکالی قرار می گیرد تا پلیمر حاصل را به شکل ورقه ورقه دربیاورد. این ورقه ها را می توان با روش های کارخانه ای به فیلم های پلاستیکی تبدیل کرد. از این ماده در بسته بندی مواد غذایی و همچنین صنایع دارویی استفاده می شود زیرا نه تنها طبیعی است بلکه ویژگی های آنتی میکروبال و آنتی باکتریال نیز دارد. علاوه بر آن اکسیژن را هم جذب می کند.
 

nabarati

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Feb 4, 2017
ارسالی‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

سلام خيلي جالب بود و استفاده کردم اگر دوست داشتين و فرصت کردين حتما از سايت ماهم ديدن کنين مقالات زيادي روي سايت ما هست که شايد بتونه براي شما همکار گرامي مفيد باشه.

http://lustreshams.com
 
بالا پایین