Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

5 اشتباه رایج در طراحی سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم مبتدی طراحی سایت
Konu Başlığı 5 اشتباه رایج در طراحی سایت
نویسنده موضوع tehran-design
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hypergymco

tehran-design

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 12, 2017
ارسالی‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
inten.asia

اعتبار :

طراحی سایت واکنش گرا هیچ گاه آسان نبوده و نیست. همیشه اینکار در گروی آنالیز دقیق رفتار کاربر و برنامه ریزی دقیق است. با ظهور تکنولوژی های جدید و پیشرفت هر روزه ی طراحی الگوهای واکنش گرا، این کار به هیچ عنوان ساده نخواهد بود.
کاربران هر روز بیش از پیش با دیدن تصاویر شفاف، افکت هاورهای ملایم و زیبا و همینطور انیمیشن های غافلگیر کننده تحت تاثیر قرار می گیرند. اما همیشه این سوال بزرگ وجود دارد که دقیقا چگونه میتوانید رابط کاربری دلفریبی بسازید تا به لبخند کاربر منجر شود؟ اگر شما از مشکلات و مسائل متداول طراحی وب سایت های واکنش گرا باخبر شوید، به مراتب کمتر خواهید خواست تا در این عرصه پا بگذارید.[h=2] طراحی سایت واکنش گرا یا تعاملی چیست؟[/h]جزئیات اینکه اصلا سایت های واکنش گرا یا تعاملی چیست را در مطلب طراحی سایت واکنش گرا چیست؟ میتوانید بدانید.
برای اینکه این موضوع را برای شما ساده تر نماییم – و احتمالا شما را متوجه سازیم که در این امر تنها نیستید – در این مقاله خلاصه ای از تصورات غلط در طراحی سایت های واکنش گرا را آورده ایم:
[h=3]سردرگم کردن یا نوآوری[/h]طراحان سایت اکثرا انسان های خلاقی هستند. زیرا در این عرصه به چنین افرادی نیاز است اما برخی مواقع نباید فراموش کرد که شما با عموم مردم سر و کار دارید، شاید خلاقیت زیادی از حد برخی از آن ها را گیج کند. آن ها زاویه دیدی متفاوت با شما دارند.
[h=3]جهت دهی های گیج کننده[/h]قانون “انقدر باهوش نباشید” برای این موضوع هم صدق می کند، در برخی از وب سایت ها میبینیم که در نگاه اول وقتی کاربر وارد وب سایت می شود واقعا هیجان زده می شود، ولی پس از این هیجانات این سوال در ذهن کاربر که واقعا این وب سایت چه میکند بی جواب می ماند. در این موارد باید کاربر کاملا صبور باشد و تمام اجزای سایت را بررسی کند تا متوجه شود که واقعا این وب سایت چه می کند، که این انتظار زیادیست از عموم کاربران. پس در این امر هم سعی کنید کاربر را سردرگم نکنید. یک طراحی وب سایت خوب در این زمینه آن است که کاربر در نگاه اول در کنار اینکه هیجان زده شود به سرعت مطلع شود که اصلا این وب سایت چیست؟
[h=3]درهم ریختگی[/h]زمانی بود که در وب سایت ها سعی میشد در فضایی کم همه چیز را جا دهند. آن زمانه گذشته امروزه حتی در سایت های فروشگاهی با آن همه محصولات و آیتم ها با استفاده از منوها و مرتب سازی محصولات می توان از سردرگمی کاربر جلوگیری نمود.
[h=3]کنتراست یا تضاد[/h]یکی از مهمترین کاربرد های کنتراست ایجاد دید منظم و سلسله مراتبی است. تا دید کاربر را به همان سمت و سویی که میخواهیم ببریم، در واقع بدین معناست که حتی با کیلومترها فاصله زمانی و مکانی بتوانیم، حرکت نگاه کاربران را هدایت نماییم و این یک هنر است.

[h=3]قفلت از استایل دادن به فرم ها[/h]طراحی فرم یکی از اصلی ترین بخش های UX (تجربه ی کاربر) است. اما برخی طراحان از این بخش اساسی گاها قافل می شوند. وقتی صفحه اصلی وب سایت شما شفاف است و به طبع تصویر پس زمینه هم دارد نمیتوانید از همین پس زمینه برای صفحه ی فرمتان هم استفاده نماید. پس برای صفحه ی فرمتان طراحی و ظاهرمجزایی قائل شوید.
استفاده از رپورتاژ آگهی
پس از اینکه طراحی سایت شما بصورت کامل انجام پذیرفت باید وب سایتتان را در دنیای اینترنت به کاربران دنیای اینترنت معرفی کنید استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش های رایج برای این موضوع است .
 
بالا پایین