Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا آنچه اچ تی سی اکنون نیاز دارد گوشی یو اولترا است؟

  • نویسنده موضوع Pejman
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اچ تی سی
Konu Başlığı آیا آنچه اچ تی سی اکنون نیاز دارد گوشی یو اولترا است؟
نویسنده موضوع Pejman
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Pejman

Pejman

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2013
ارسالی‌ها
146
پسندها
81
امتیازها
0
محل سکونت
تهـــــــــــــــرآن بزرگـــــــــــــــــــــ...
تخصص
موبایل ، کامپیوتر
دل نوشته
دوستم بدار , شاید که فردایی نباشد
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

مدت‌ها است کاربران و منتقدان بر این باورند که اچ‌تی‌سی نیازمند بازنگری در طراحی گوشی‌های هوشمند خود است و به نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی با معرفی گوشی‌ هوشمند U Ultra، به نقدهای واردشده پاسخ داده است؛ با این حال ترکیب طراحی و قابلیت‌های گلکسی سامسونگ با وی ۲۰ ال‌‌جی چیزی نیست که علاقه‌مندان این برند در انتظار آن باشند. این موضوع سؤالی در ذهن ایجاد می‌کند؛ آیا یو اولترا دستگاهی شگفت‌انگیز و فرم جدیدی برای اچ‌تی‌سی است یا صرفا تقلیدی از نوآوری کمپانی‌های دیگر؟

در یک نگاه، اچ‌تی‌سی یو اولترا با پردازنده‌، نمایشگر و دوربین بالارده‌ی خود، پرچم‌دار جالب توجهی به نظر می‌رسد. اچ‌تی‌سی علاوه بر قابلیت‌هایی جالب توجه دیگر نظیر اسپیکرهای بوم‌ساند و کوئیک‌شارژ، برای رقابت با دستیارهای دیجیتالی مانند گوگل اسیستنت، الکسا، کورتانا و سیری، با این گوشی به دنیای دستیارهای دیجیتال نیز وارد شده است. از این‌رو تنها ایرادی که از لحاظ سخت‌افزاری به گوشی جدید اچ‌تی‌سی وارد است، خلأ جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در ‌آن است. اگرچه ممکن است این نقص از نظر برخی افراد، ایرادی بزرگ محسوب شود؛ اما اچ‌تی‌سی به‌وضوح آینده‌ای دیجیتال برای لوازم جانبی صوتی متصور است و به اعتقاد اپل، ممکن است از این موضوع به‌عنوان شجاعت یاد شود.





با این حال مسئله‌ی یادشده تنها جنبه‌ی جسورانه‌‌ از U Ultra به شمار می‌آید. طراحی و قابلیت‌های گوشی جدید اچ‌تی‌سی تنها نشانگر آن هستند که این شرکت تایوانی برخلاف گذشته که با زبان طراحی اختصاصی خود، صنعت گوشی‌های هوشمند را به‌پیش می‌راند، هم‌اکنون در تلاش برای رسیدن به رقبای خود است. پیش از این بسیاری به استفاده‌ی مداوم اچ‌تی‌سی از یک زبان طراحی قدیمی و منسوخ خرده می‌گرفتند؛ اما اکنون شاهد ظاهری جدید برای محصولات این شرکت تایوانی هستیم؛ ظاهری که از هر نظر نام گلکسی سامسونگ را فریاد می‌زند.
در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت در این خصوص نظر داد که آیا اچ‌تی‌سی گوشی یو اولترا را آگاهانه به‌گونه‌ای طراحی کرده است که توسط آن از غیبت گلکسی نوت 7 بهره ببرد یا خیر؛ اما به نظر نمی‌رسد شباهت ظاهری یو اولترا به پرچم‌دار بداقبال سامسونگ، برای اچ‌تی‌سی کارساز باشد. ممکن است امسال کاربران به گوشی‌هایی جایگزین نوت 7 علاقه نشان دهند؛ با این حال به‌طور حتم این موضوع به‌ مفهوم آن نیست که آن‌ها به دنبال گوشی هوشمندی باشند که ظاهر یکسانی با نوت 7 دارد، اما قابلیت‌های متفاوتی دارد، ضمن آنکه گوشی جدید اچ‌تی‌سی جایگزینی نیز برای قلم S-Pen ارائه نمی‌دهد.





این موضوع در مورد سایر قابلیت‌های جالب توجه U Ultra نیز صدق می‌کند؛ قابلیت‌هایی که از گوشی‌های LG V20 و Pixel XL به عاریت گرفته شده‌اند. برای اچ‌تی‌سی این موضوع بیش از هر چیزی، مسئله‌ی زمان‌بندی است؛ چرا که کاربران چنانچه به دنبال نمایشگر دوم بودند، سال گذشته وی‌ 20 ال‌جی را خریداری می‌کردند و در صورت علاقه به دستیار دیجیتال، نسبت به خرید پیکسل ایکس‌ال گوگل اقدام می‌کردند. به خاطر داشته باشید که یو اولترا تا ماه مارس (اواسط اسفند) روانه‌ی بازار نخواهد شد و کاربران نیز دلیلی برای منتظر ماندن تا آن تاریخ ندارند.
با این حال نکوهش اچ‌تی‌سی به دلیل تمایل این شرکت نسبت به اضافه کردن قابلیت‌ سودمند به محصولاتش، کمی سخت‌گیرانه به نظر می‌رسد؛ چرا که در طول سالیان اخیر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌های متعددی از یکدیگر به عاریت گرفته‌اند و با تکرار این روند، قابلیت‌های بهتری به وجود آورده‌اند. از نمونه‌های اخیر این مسئله می‌توان به‌ مواردی مانند حسگر اثر انگشت و دوربین‌های دوگانه اشاره کرد. در هر صورت U Ultra به‌طور حتم تأثیرگذارترین بسته‌ی سخت‌افزاری است که این کمپانی تایوانی پس از مدت‌های مدیدی رونمایی کرده است.





اما مشکل اصلی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی آن است که این گوشی هوشمند قابلیت جدید و نوآورانه‌ای در بطن خود ندارد. در عوض احتمالا از آن به‌عنوان یک گوشی تقلیدی و کپی یاد خواهد شد، حتی اگر محصولی باشد که نسبت به نمونه‌های دیگر، تجربه‌ی کلی بهتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به اعتقاد برخی از کاربران، در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل اچ‌تی‌سی، به شناخته‌شده بودن برند بازمی‌گردد. یو اولترا از لحاظ ظاهر منحصر‌به‌فرد برای بخش عمده‌ای از کاربران و قابلیت‌های ویژه و نوآورانه، چیزی برای عرضه ندارد.
با این حال یو اولترا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پرچم‌داران اخیر اچ‌تی‌سی را مرتفع می‌سازد: ارزش خرید. هیچ‌کدام از پرچم‌داران سابق اچ‌تی‌سی، مانند اچ‌تی‌سی 10، بولت یا حتی وان ام 9، تفاوت قیمتی فاحش خود را با گوشی‌های هوشمندی مانند وان‌پلاس 3 تی، آنر 7 یا آنر 8 توجیه نمی‌کردند.
یو اولترا تمام این موارد را تغییر می‌دهد؛ این گوشی پر از قابلیت‌هایی است که می‌توانند علاقه‌مندان موسیقی، فیلم و تصاویر سلفی را به سوی آن جذب کنند، ضمن آنکه اچ‌تی‌سی با این گوشی به بازار هوش مصنوعی نیز وارد شده است؛ حوزه‌ای که اخیرا فراگیر شده است و به‌طور حتم در آینده خبرهای بیشتری را در مورد آن خواهیم شنید. یو اولترا مطمئنا اچ‌تی‌سی را از لحاظ قابلیت‌های پریمیوم، به مسیر درست بازخواهد گرداند؛ اما در حال حاضر مشخص نیست قابلیت‌های منحصربه‌فرد یو اولترا به‌اندازه‌ای باشد که کاربران را همانند وان ام 7 و ام 8 به خود علاقه‌مند کند.
روی هم رفته، U Ultra با وجود مشخصات تاثیرگذار خود نشان‌گر آن است که اچ‌تی‌سی، حداقل از لحاظ سخت‌افزار، بیش از آنکه شرکتی پیشرو باشد، یک دنباله‌رو است و مطمئنا این جایگاه مناسب شرکتی نیست که درصدد بازگشت به کسب‌وکار گوشی‌ هوشمند خود است.
 
بالا پایین