Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

9 روش کاهش نرخ پرش یا همان Bounce Rate

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı 9 روش کاهش نرخ پرش یا همان Bounce Rate
نویسنده موضوع NovinStar
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan NovinStar

NovinStar

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
6
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

9 روش کاهش نرخ پرش یا همان Bounce Rate
معیار نرخ پرش همیشه یکی از مهم ترین معیارهایی است که شما می بایست آن را به صورت مکرر در سایت خود بررسی کنید. این نرخ به صورت مستقیم به علل و عواملی بستگی دارد که شما باید آنها را در طراحی سایت خود مد نظر داشته باشید.
در این مقاله سعی شده است تا برای شما مواردی را بیان کنیم تا از طریق آن بتواند میزان نرخ این فاکتور را کاهش دهید.
[h=2]نرخ پرش چیست؟[/h]این معیار به شما خواهد گفت که چه درصدی از مردم تنها با مشاهده یک صفحه از سایت شما و ندیدن صفحات دیگر از سایت شما خارج شده اند. شما نباید این نرخ را با نرخ خروج اشتباه در نظر بگیرید. زیرا نرخ خروج تنها به شما خواهد گفت که مردم از سایت شما خارج شده اند و ممکن است که در این بین آنها از صفحات دیگر سایت شما نیز دیدن کرده باشند. اما چیزی که برای شما باید مهم باشد این است که بتوانید کاری کنید که مردم در حدود 10 دقیقه از سایت شما بازدید کنند و بعد از ان خارج شوند.
[h=2]نرخ پرش چه چیزی را به شما خواهد گفت؟[/h]این نرخ به همراه یک سری نرخ های دیگر به شما خواهد گفت که سایتی که دارید تا چه حد میزان جذب مشتری دارد. بهترین راه برای اینکه شما بتوانید این نرخ را کاهش دهید این است که سعی کنید از طریق شبکه های اجتماعی یا هر ابزار تبلیغاتی دیگر مقالات خوب و جذاب تولید کنید و سعی کنید تا با این محتواهای خوب مردم را به ماندن در سایت خود دعوت کنید.
[مرتبط : استراتژی تولید محتوا وب سایت و نکاتی که برای طراحی مجدد وب سایت باید رعایت شود ]
اگر نرخ پرش شما زیاد است به این معناست که محتواهای سایت شما وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند. به عنوان یک قانون به شما توصیه می شود که همواره علایق یا همان trend ها را در سطح اینترنت زیر نظر داشته باشید و از این نرخ به عنوان یک فاکتور موفقیت در جذب بازدید کننده بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک نمونه از گزارش نرخ پرش در سایت را مشاهده کنید.

دیگر نرخ ها مانند میانگین زمان در هر صفحه و یا اینکه چه تعداد از مردم تا آخر صفحه مطلب شما را خوانده اند نیز می تواند به شما کمک زیادی کند. اما قانون همیشه برای همه یکی است و اگر شما جز آن دسته از سایت هایی هستید که می خواهید نرخ پرش در سایت خود را کاهش دهید و دوست دارید مردم وقت بیشتری را در سایت شما صرف کنند و از صفحات بیشتری در سایت شما بازدید کنند نیاز است تا از این فاکتور و آمارهای موجود آن در وب مستر خود به عنوان یک راهنما استفاده کنید. یک نرخ پرش خوب همیشه به نوع سایتی که شما دارید نیز مرتبط است.
تجربه شخصی من در این سال هایی که تولید محتوا و مقالات را داشته ام نشان می دهد که میزان نرخ پرش در مورد مقالات از 40 تا 98 درصد می تواند موثر باشد. اما به صورت میانگین از 70 تا 85 درصد توسط گوگل تخمین زده شده است. بنابراین شما به راحتی می توانید متوجه شوید که این نرخ در مورد مقالات چه اهمیت بالایی پیدا می کند.
[h=2]آیا همیشه داشتن یک نرخ پرش بالا بد است؟[/h]در حالت کلی باید گفت خیر. زیرا این کار بستگی به مقصد و هدف سایت دارد. برای مثال مردم دوست دارند به سرعت به دنبال یک شماره خاص یا یک آدرس خاص باشند و آنها به سایت هایی مراجعه کرده که می توانند سریعا اطلاعات لازم را به دست آوند و از آن هم خارج شوند. به عنوان مثال ممکن است که شما به دنبال یک سری اطلاعات در مورد یک بازیگر خاص باشید و آن را در ویکی پدیا پیدا کنید. بنابراین شما به آن سایت رفته و مطلب خود را پیدا می کنید و دکمه بازگشت را فشار می دهید و ممکن است که هزاران نفر دیگر هم این کار در سایت ویکیپدیا انجام دهند اما همه این ها دلیل نخواهد شد که ما بگوییم این سایت اصلا خوب نیست زیرا ماهیت این گونه سایت ها همینگونه است.
[h=2]ارتباط بین نرخ پرش و سئو سایت[/h]گوگل از این فاکتور به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در سئو و رتبه بندی سایت ها استفاده می کند و این نکته را هم تا کنون چندین مرتبه اعلام کرده است. به عقیده گوگل وقتی که شما نرخ پرش بالایی در سایت خود داشته باشید به این معناست که محتوای شما با آن چیزی که شما آن را در موتورهای جستجوگر معرفی کرده اید ارتباط معنایی خوبی نداشت است که کاربران زود از سایت شما خارج شده اند. از آنجایی که نشان دادن بهترین نتیجه برای گوگل هدف اصلی می باشد افزیش نرخ پرش به این معناست که سایت شما در رابطه با جستجویی که کاربر درخواست کرده است نتوانسته است اطلاعات مرتبطی را در اختیار او قرار دهد و گوگل ممکن است که سایت شما را در این موردها و کلماتی که شما معین کرده اید از صفحات نتایج جستجو دور کند.
[مرتبط : 200 فاکتور رتبه بندی سایت ها توسط گوگل (بخش اول) ]
اما همانطور که گفته شد این کار همیشه هم نشانه ضعف سایت در تولید محتوای مرتبط نبوده است و ممکن است که شما یک سری اطلاعاتی داشته باشید که برای خوانندگان مفید باشد اما مثلا به خاطر کوتاهی آن مطلب آنها زود سایت شما را ترک کند. و یا حتی ممکن است که شما سایتی داشته باشید که جواب جستجوی کاربر را تنها در یک جمله داده باشید بنابراین این فاکتور همیشه هم قابل اعتماد برای همه سایت ها نیست. یا بهتر بگوییم درست نیست آن را برای همه سایت ها تعمیم دهیم.
البته شما باز هم باید دقت داشته باشید و این فاکتور را با فاکتوری مانند طول کلیک اشتباه نگیرید. این فاکتور اشاره به این دارد که کاربر چه مدت زمانی را در سایت شما صرف کرده است و دوباره به صفحه جستجو برگشته است. اما اینکه شما این را به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی صفحات قرار دهید یا خیر جای بحث و مناظره دارد اما در نهایت باید گفت که :

  • اگر کابری از طریق جستجو خواسته خود را وارد کند و به یکی از سایت های معرفی شده در صفحات نتایج جستجو برود و برای مدتی در آن سایت باشد به این معناست که این سایت دارای محتوای مرتبطی بوده است. بنابراین در این حالت گوگل کار خود را به درستی انجام داده است.
  • اما اگر کاربری به سایتی برود و بلافاصله به صفحه نتایج باز گردد این طور نتیجه گرفته می شود که این سایت برای کاربران و محتوایی که آنها مد نظر دارند مناسب نبوده است.
اگرچه که این فرمول بسیار ساده است و حتما استثناهایی هم وجود دارد. همانند مواردی که گفتیم شاید کاربر جواب خود را به سرعت پیدا کرده باشد و از آن سایت خارج شده باشد. اما ما امیدوار هستیم که گوگل سازو کارهای خوب و معینی را برای انواع درخواست ها داشته باشد تا یک تفکیکی بین انواع جستجوها داشته باشد.
[h=2]چگونه نرخ پرش را کاهش دهیم[/h]فاکتورهایی که در اینجا مطرح می کنیم به شما کمک خواهد کرد که بتوانید نرخ پرش را کاهش دهید.

  1. [h=3]مطمئن شوید که سرعت لود سایت شما بالاست[/h]
هیچ کسی دوست ندارد به سایتی برود که سرعت لود آن پایین باشد. بنابراین برای شما کاملا ضروری است که بتوانید سرعت لود سایت خود را تا آنجایی که می توانید بالا ببرید. چه در حالت دسک تاپ و چه در حالت موبایل .
طبق تحقیقاتی که در کشور آمریکا صورت گرفته است کاربران برای بارگذاری هر سایت تنها 2 ثانیه صبر می کنند. و وقتی که شما سایتی داشته باشید که این از حد بیشتر زمان برای بارگذاری نیاز داشته باشد آنگاه کاربران به فکر خروج از سایت شما خواهند بود و این کار یعنی افزایش نرخ پرش برای وب سایت شما.
همچنین این مورد یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که شما باید در مورد تجربه کاربری مد نظر داشته باشید. و این همچنان بخشی از فاکتورهای رتبه بندی سایت برای رتبه بندی موبایل نیز می باشد.
[مرتبط : 5 راهکار ساده برای افزایش سرعت لود سایت ]

  1. [h=3]به مخاطبان خود اطلاعاتی را که می خواهند بدهید[/h]
این مورد بیشتر در مورد سایت های اقتصادی می باشد. به عنوان مثال وقتی که شما می خواهید به سایت های گردشگری بروید و قصد رزرو هتل برای خود در مقصد را دارید بهترین گزینه این است که همین سایتی که شما از آن بلیط تهیه کرده اید بتواند به شما پیشنهاد هایی را هم در مورد رزرو هتل بدهد. اگر شما بتوانید چنین امکانات و اطلاعات و یا سرویس های اضافی را هم در اختیار مشتریان خود قرار دهید آنگاه می توانید مدت زمان بیشتری آنها را در سایت خود داشته باشید.

  1. [h=3]از طعمه کلیک پرهیز کنید[/h]
استفاده از این روش امروزه بسیار مرسوم می باشد. امروزه کار بسیار مشکلی است که شما یک سایت خبری پیدا کنید که از این نوع از ترفندها استفاده نکرده باشد. اگر شما در وب گردی حرفه ای نباشید خیلی زود در دام این گونه از سایت ها می افتید و روی آنها کلیک می کنید و پس از اینکه وارد شدید خواهید دید که این سایت ها پر زا پاپ آپ ها می باشد که پر از تبلیغات است.
بنابراین کسانی که سعی می کنند با نوشتن تیترهای جذاب مخاطبان را فریب داده و سعی کنند که آنها را به سایت خود بیاورند در واقع به سایت خود ضربه وارد می کنند. زیرا محتوای آنها با تیترشان کاملا بی ارتباط است و خوانندگان خیلی زود سایت آنها را ترک خواهند کرد. همین کار آنها باعث می شود که آنها نزد گوگل به عنوان اسپم شناخته شده و جریمه هایی برای سایت آنها در نظر گرفته خواهد شد.
من خودم مخالف استفاده از تیترهای جذاب و عناوین به روز نیستم اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که محتوای این گونه مقالات نیز باید همانند تیترهای آنها جذاب باشد تا از افزایش نرخ پرش سایت شما جلوگیری شود.
پیامک صوتی جمعی


  1. [h=3]از پاپ آپ های بزرگ استفاده نکنید[/h]
استفاده از پاپ آپ های بزرگ زمانی که کاربران می خواهند به سایت شما مراجعه نمایند در واقع بدترین کاری است که شما می توانید انجام دهید.زیرا آنها به سرعت دکمه بازگشت را فشار خواهند داد. همچنین این کار باعث می شود که آنها از نرم افزارهای بلاک کننده تبلیغات بیشتر استفاده کنند.

  1. [h=3]از لینک های داخلی استفاده کنید[/h]
وقتی که شما بخواهید کاربران خود را به مدت بیشتری در سایت نگه دارید کافیست تا در مقالات خود از لینک های داخلی استفاده کنید. وقتی که شما در مقالات خود لینک هایی به مقالات مرتبط و جذاب دیگر خود داشته باشید آنگاه مردم هم زمان بیشتری را در سایت شما صرف خواهند کرد.

  1. [h=3]مراقب لینک های خارجی خود باشید[/h]
استفاده از لینک های خارجی کار بدی نیست اما باید دقت داشته باشید که page authority سایتی که به آن لینک داده اید از خود شما بیشتر باشد. و اینکه همیشه این لینک ها را با مقصد صفحه جدید target =new استفاده کنید.

  1. [h=3]از صفحه بندی استفاده نکنید[/h]
امروزه همه سایت ها قابلیت اسکرول دارند و مردم هم می توانند این کار را انجام دهند بنابراین نیازی نیست تا شما صفحات خود را صفحه بندی کنید. این کار باعث می شود که ظاهر سایت شما بدتر از قبل شود.

  1. [h=3]طراحی سایت[/h]
کاربران در طول وبگردی های خود سایت های زیادی را مشاهده کرده اند و به راحتی در همان ثانیه های اول حضور در سایت شما می توانند تشخیص دهند که آیا طراحی سایت شما خوب است یا خیر. شما ممکن است که از سمت گوگل یا شبکه های اجتماعی برای سایت خود ترافیک آورده باشید اما با یک طراحی بد فرصت بیشتر ماندن کاربران در سایت خود را از دست خواهید داد.

  1. [h=3]قالب بندی مقالات[/h]
این کار بسیار مهم است. همانطوری که مردم در چند ثانیه روی کل سایت شما قضاوت انجام می دهند می توانند به راحتی همین کار را در مورد مقالات شما نیز انجام دهند. وقتی که شما یک دیواره ای از متن با تنها چند پاراگراف و بدون هیچ عنصر بصری داشته باشید آنگاه این کار را برای مخاطبان خود سخت خواهید کرد که بتوانند تا آخر مقاله را بخوانند. از سوی دیگر اگر شما در متن خود از عکس ، بالت ها ، شماره بندی ها ، بولد کردن جملات مهم و دیگر عناصر زیبایی متن استفاده کنید آنگاه رغبت بیشتری می کند که متن شما را تا آخر خوانده و بدین ترتیب میزان نرخ پرش برای سایت شما کاهش پیدا می کند.

 
بالا پایین