Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

گزارش روند داده های غیر متعارف در Google Search Console

اطلاعات موضوع

Kategori Adı فناوری اطلاعات
Konu Başlığı گزارش روند داده های غیر متعارف در Google Search Console
نویسنده موضوع Matrix
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Matrix

Matrix

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jan 15, 2017
ارسالی‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

گزارش روند داده های غیر متعارف در Google Search Console
در سال 2016 نیز همانند سال های گذشته برخی از بروز رسانی هایی برای موتور جستجوی گوگل اتفاق افتاده است که شما به عنوان یک وب مستر اگر به صورت مکرر با این کنسول کار کرده باشید متوجه این تغییرات شده اید. این کاملا برای گوگل طبیعی است و هر ساله یک سری بروز رسانی هایی را در موردد الگوریتم ها و روند ها و پردازش های خود انجام می دهد تا بتواند نتایج بهتری را کسب کند. در این مقاله سعی شده است تا بر اساس بخش support خود گوگل به مهم ترین و شایع ترین بروز رسانی ها به همراه اثرات آنها در وب سایت ها اشاراتی صورت گیرد.
[h=2]چه اتفاقی برای گراف های من خواهد افتاد؟[/h]در شرایط بسیار نادر ممکن است که در کنسول جستجو شرایطی اتفاق می افتد که ممکن است بر گزارش داده های شما تاثیری داشته باشد. به عنوان مثال وقتی که ما روش های جمع آوری انبوه داده های خود را تغییر دهیم و یا اینکه یک اشکال گزارش گیری به وجود آید شما شاهد یک اختلاف فاحش در چارت خود خواهید بود. در اینجا به بررسی برخی از موارد معمول که باعث ایجاد داده های غیر متعارف می شود خواهیم پرداخت.

  • [h=3]گستردگی محصولات[/h]
اول نوامبر 2016 – در حال توسعه : کنسول جستجوی گوگل در حال اعمال یک سری بروز رسانی های زیرساختی میباشد که از واقعه نگاری در برخی از گزارش گیری ها در طول چند هفته آینده جلوگیری خواهد کرد. البته بخش Search Analytics هنوز هیچ تغییری را به خود نخواهد دید. و ما به خاطر این صبرتان از شما ممنون خواهیم بود.

  • [h=3]گزارش های Search Analytics[/h]
20 ام سپتامبر 2016 – نتایج جستجو در دستگاه های موبایل و برنامه هایی که برای مرورگر ها در این دستگاه ها وجود دارد به صورت کم کم شروع به برابری با نتایج به دست آمده در کامپیوتر های خانگی کرده است. و این بدان معناست که اگر شما توانسته باشید سایت های خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید آنگاه میزان ترافیک ورودی به سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.
[مرتبط : راه های افزایش ترافیک ورودی به سایت]
28 جولای تا 5 آگوست 2016 – همه جستجوهایی که تا بحال انجام می شده است در تنها یک دسته یا گروه به نام گروه دسک تاپ نشانه گذاری شده بود اما از تاریخ 5 آگوست این عدم نشانه گذاری صحیح وجود ندارد و تمام درخواست ها در گروه های مرتبط با خودشان دسته بندی خواهند شد.
27 آوریل 2016 – ما یک تجدید نظر جدید در مورد استاندارهای مرتبط با کلیک و مشاهده را انجام داده ایم. و در نتیجه شما یک سری تغییراتی را در واحدهای کلیک ، مشاهده و نرخ کلیک خوری سایت خود مشاهده می کنید. یک بخش مشخص از این تغییر تاثیر زیادی بر روی برخی از خصوصیات سایت که مرتبط با برنامه های موبایل است خواهد داشت.

  • [h=3]ایرادات مرتبط با گزارش گیری های کراول[/h]
نوامبر 2016 – اطلاعات کراولرهای مرتبط با برنامه ها هر 3 یا 4 روز یکبار بروز رسانی خواهد شد و قبلا به صورت روزانه بوده است. و این کار به این خاطر است که بتوانیم کارایی سیستم را افزایش دهیم.
4 جولای 2016 – برخی از برنامه ها ممکن است یک کاهش شدید در تعداد صفحات ایندکس شده خود مشاهده کنند. و این رابطه مستقیم دارد با میزان ایراداتی که ما در این بخش در حال برطرف کردن آن هستیم. اما داده های جدید به شما تعداد صفحات ایندکس شده دقیق تری را نشان خواهد داد. اما اینن تغییرات تاثیری بر روی تعداد کلیک ها و مشاهده های شما نخواهد داشت.

  • [h=3]وضعیت ایندکس و صفحات ایندکس شده[/h]
20 نوامبر 2016 – بروز رسانی برای ایندکس های داخلی انجام شد. این تغییرات تاثیر بسیار کمی بر روی کاربر نهایی خواهد داشت.
15 می 2016 – دراین تاریخ شما با یک تغییر بزرگ در مشاهده داده های نامرتبط مواجه شده بودید.
5 و 8 فوریه 2016 – بروز رسانی بریا ایندکس های داخلی برنامه های موبایلی انجام شد. این تغییرات تاثیری بر روی میزان کلیک و مشاهده در مورد کاربران نهایی نداشته است.

  • [h=3]گزارش صفحات سرعت گرفته برای موبایل[/h]
13 دسامبر 2016 – در این تاریخ کنسول جستجو یک تغییر بزرگ و زیر ساختی را شاهده بوده است که تغییرات زیادی در داده های شما ایجاد کرده است.
19 سپتامبر 2016 – شما شاهد یک نوسان در مشاهده داده های خود بوده اید و دلیل آن این بوده است که ما در حال اسکن کردن پروسه های خود بوده ایم.
[h=2]گزارش داده های ساختار یافته[/h]اگر گوگل متوجه markup های استفاده شده در صفحات شما گردد، آنگاه می تواند از این اطلاعات برای اضافه کردن rich snippets و دیگر امکانات در جستجوهای گوگل استفاده کند. برای مثال همین snippet برای یک رستوارن می تواند قیمت ها و رتبه رستوران را برای کاربران معین کند.
[h=2]استفاده از گوگل وب مستر برای ارتقاء سئو سایت[/h]گوگل برای شما تعداد زیادی ابزار تهیه کرده است که به وسیله آنها می توانید به جنگ سئو سایت بروید. مهم ترین آنها Google Analytic میباشد که بهترین نوع از گزارش گیری ها را به شما عرضه خواهد داشت که حتی برای استفاده کاربرانی که اولین بار است از این کنسول استفاده می کنند کاملا کاربردی و قابل درک است و با آن می توانند بفهمند که وضعیت ترافیک سایت شان به چه صورتی می باشد. اما استفاده از گوگل وب مستر یک مجموعه ای از ابزارهای مفید برای بررسی وضعیت وب سایت به شما خواهد داد. در اینجا سعی می کنیم تا برخی از امکانات این مجموعه را که کاربردهای بیشتری دارد به شما معرفی کنیم.

[h=3]پس زمینه[/h]استفاده از وب مستر گوگل یک نیاز کاملا اساسی برای همه سئوکاران می باشد. برای اینکه تاثیر این ابزار را متوجه شوید نیاز است تا نقش این ابزار را در سئو سایت درک کنید. اول اینکه به شما کمک خواهد کرد تا سایت خود را به همان چشمی که گوگل آن را مشاهده می کند مشاهده کنید. این مجموعه ابزار به شما خواهد گفت که چه تعداد از صفحات شما ایندکس شده است ، چه لینک هایی به این صفحات وجود دارد ، کلمات کلیدی اصلی شما چیست و بسیاری چیزهای دیگر .
وقتی که شما بخواهید به صورت حرفه ای از وب مستر گوگل استفاده کنید آنگاه می توانید با بررسی سایت خود در آنجا و اعمال تغییرات مثبت مطابق با ابزارها ، از تکنیک های مهم و طلایی سئو نیز بهره ببرید. اگر شما تاکنون سایت خود را در وب مستر گوگل ثبت نکرده اید بهتر است که همین الان اقدام به انجام چنین کاری نمایید. وقتی که شما یک اکانت ایجاد کردید آنگاه به بخش داشبورد خود بروید و دراین جا شما می توانید سایت خود را اضافه کنید.
[مرتبط : 10 نکته طلایی سئو برای بهبود وضعیت سایت ]
شما در اولین گام باید معین کنید که صاحب سایت می باشید. بسته به نوع میزبانی شما ، گوگل طی تنها چند مرحله می تواند به شما این اجازه را بدهد که از وب مستر استفاده کنید.
[h=3]امکاناتی که شما باید حتما از آن بهره ببرید[/h]یک بار که سایت شما بالا آمد ، زمان آن رسیده است که شما وارد حساب خود شده و با رابط کاربری آن شروع به کار کنید. تمامی ابزارهای گوگل وب مستر بر اساس یک سری از امکاناتی کار می کند: چه صفحاتی ایندکس شده است ، چه لینک هایی را دریافت کرده اند و چه ترافیک هایی به آنها وارد شده است.
شما باید این اطلاعات را به بخش های کوچک تری تقسیم کرده و در مورد هر کدام از آنها مطالعه کرده و سعی کنید تا معانی هر یک را به درستی متوجه شوید تا بتوانید وضعیت خوبی را برای سایت خود رقم بزنید. و بر اساس همین داده ها شما می توانید یک پلان کاری معین ریخته و گام های بعدی خود را نیز معین کنید.
به عنوان مثال بخش درخواست های جستجو را می توانید به بخش های کوچک تری مانند زیر تقسیم کنید:

  • درخواست : درخواست ها این امکان را به شما خواهند داد تا متوجه شوید سایت شما در کدام یک از کلمات کلیدی دارای رتبه می باشد. این یک ابزار خوب می تواند برای شما باشد که متوجه شوید در کدام یک از کلمات کلیدی دقیقا چه جایگاهی دارید. و این همان مفهوم مهم را برای شما معنا میی کند که رتبه گرفتن به معنای کسب ترافیک نیست بلکه به معنای معین کردن جایگاه شما در صفحات نتایج جستجو می باشد. این امکان به شما خواهد گفت که شما در کدام یک از کلمات کلیدی مرتبط هم رتبه دارید و می توانید آن دسته از کلمات را نیز تقویت کنید.
  • مشاهده یا impression : اگر شما می خواهید بدانید که مردم سایت شما را با کدام یک از کلمات کلیدی تان مشاهده کرده اند باید از این ابزار استفاده کنید. همچنین این ابزار به شما کمک می کند که تشخیص دهید چه تعدادی از افراد بخش هایی از سایت شما را مشاهده کرده اند. و اینن خود ابزاری است برای تایید اینکه کلمات کلیدی تا چه اندازه در آوردن ترافیک به سایت شما کمک میکند.
  • کلیک ها : کسانی که در جستجوها به دنبال یک سری کلمات بوده اند چند مرتبه روی سایت شما کلیک کرده اند. این اطلاعات به شما کمک می کند که بفهمید که چه تعداد از جستجوگران به دنبال کلمات کلیدی شما بوده و به روی نام سایت شم کلیک کرده اند.
  • نرخ کلیک خوری : به درصدی از مردم گویند که در نتایج جستجو بر روی سایت شما کلیک کرده اند. اگر نرخ کلیک خوری سایت شما پایین است بهتر است به بخش متا دیسکریپشن های صفحات خود رفته و ببینید باید چه کارهایی را برای این منظور انجام دهید. شما باید محتواهای خود را به گونه ایی تولید کنید که بتوانید ترافیک بیشتری دریافت کنید. همچنین می توانید از تکنیک های دیگری مانند تبلیغات کلیکی یا همان PPC نیز استفاده کنید.
  • میانگین جایگاه : این مقدار به شما خواهد گفت که جایگاه سایت شما به ازاء هر کلمه کلیدی چه خواهد بود. شما با استفاده از این اطلاعات می توانید یک استراتژی مشخص را برای کلمات کلیدی خود تعیین کنید و بر روی آنها کار کنید.
[h=3]بررسی داده ها و میزان تغییر علایق در جستجوها[/h]اگر شما یک پلان سئو جدید دارید و می خواهید متوجه شوید که تاثیر آن چگونه خواهد بود یکی از بهترین راه ها این است که از امکان WITH CHANGE استفاده کنید. وقتی که شما در بخش درخواست های جستجو هستید دکمه مربوط به این قابلیت را فعال کنید با این کار به پلان جدید شیفت شده و می توانید تاثیر و کارایی آن را در طول زمان مشاهده کنید.
این اطلاعات می تواند در حالت های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد. ایا شما تا کنون محتوای خود را تغییر داده اید؟ اگر این طور است شما در این بخش می توانید تاثیر این کار را مشاهده کنید. شما با دنبال کردن مستمر این تغییرات می توانید در نهایت بهترین استراتژی سئو سایت خود را پیدا کرده و بر طبق آن پیش بروید.
رایج ترین خدمات پیامک های صوتی

[h=3]حفاری در کلمات کلیدی منحصر به فرد[/h]برای اینکه بفهمید که عملکرد سایت شما در یک کلمه کلیدی خاص چه میزان است کافیست وقتی که در بخش جستجوی درخواست هستید بر روی آن کلیک کنید. وقتی که شما بر روی آن کلیک کنید می توانید تشخیص دهید که کدام یک از صفحات شما از طریق آن کلمه کلیدی خاص رتبه دریافت کرده اند. این بخش نه تنها به شما کمک می کند که بفهمید ایا استراتژی سئو ایجاد شده به شما کمک کرده است یا خیر بلکه به شما خواهد گفت که محتواهای تولید شده خود را باید چگونه ایجاد کنید تا بتوانیدبیشترین میزان بازدید را دریافت نمایید.
[مرتبط : 3 روش آنالیز کلمات کلیدی وب سایت ]
همچنین به شما خواهد گفت که آیا این محتوایی که شما در حال تولید آن هستید می تواند در راستای استراتژی معین شده شما کارایی لازم را داشته باشید یا خیر. علاوه بر این می توانید تشخیص دهید که ارتباط خوبی بین محتواهایی که پیش از این ایجاد کرده اید با درخواست های هدف کاربران وجود داشته است یا خیر.
در نهایت بایستی به این نکته اشاره دقیقی داشت که شما با بررسی تک تک و دانه دانه کلمات کلیدی خود می توانید این توان را در تولید محتوای سایت خود ایجاد کنید که خصوصیات بیان شده برای آنها مانند متا دیسکریپشن ها ، عناوین و دیگر مسائل را به گونه ای برای آن صفحه خاص ایجاد کنید که برای دست یابی به ترافیک از طریق آن کلمه کلیدی مورد نظر بیشترین کارایی لازم را داشته باشد.

 
بالا پایین