Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آنالیز تاثیر پروتکل https در سئو 10000 دامنه مختلف

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مفاهیم حرفه ای طراحی سایت
Konu Başlığı آنالیز تاثیر پروتکل https در سئو 10000 دامنه مختلف
نویسنده موضوع cr@wler
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan cr@wler

cr@wler

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 18, 2016
ارسالی‌ها
24
پسندها
1
امتیازها
0

اعتبار :

آنالیز تاثیر پروتکل https در سئو 10000 دامنه مختلف
ما اخیرا در حدود ده هزار دامنه مختلف را برای پیداکردن جواب یک سوال آزمایش کرده ایم. استفاده از پروتکل https چه میزان در بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو موثر است؟ در این تحقیق ما دست یابی پذیری به این دو پروتکل ، redirection یا همان انتقال ها و وضعیت کده ها را بررسی نمودیم . و امروزز قصد داریم نتایج ودستاوردهای حاصل از تحقیق خود را با شما به اشتراک بگذاریم.
[h=2]دستاوردهای کلیدی[/h]
  1. تنها یکی از هر ده وب سایت دارای تنظیمات https بی نقص بودند.
  2. حدود 60 در صد از سایت ها اصلا این پروتکل را ندارند!!!!
  3. تقریبا یکی از هر 4 دامنه نسخه استاندارد این پروتکل را استفاده نکرده بودند.
  4. تقریبا یکی از 4 دامنه از مدل انتقال (redirect) نوع 302 به جای 301 استفاده کرده اند!!

اما HTTPS/SSL چه چیزهایی هستند و چرا باید مراقب آنها بود؟
در اینجا به این مسئله اشاره خواهیم کرد که چرا وب مسترها باید در سئو سایت آن را در نظر بگیرند. HTTPS در واقع نسخه امن شده همان HTTP می باشد. یا اصطلاحا می گویند که HTTP بر روی SSLL است. این یک استاندارد اینترنتی برای امن سازی ارتباط بین مرورگر و هر وب سروی می باشد.
اینترنت بصورت ذاتی یک فضای باز برای ارتباط میان مرورگر شما و هر سروری می باشد. وقتی که شما درباره یک مطلب خاصی در گوگل جستجو می کنید همه افراد همانند شما می توانند آن نتایج را مشاهده کنند : دولت ، همسایه و حتی همسرشما!
اما پروتکل HTTPS این مشکل را با رمزگذاری ارتباط شما با سرور حل کرده است. بدین معنا که تنها کامپیوتر شما و سرور مقصد می دانند که چه اطلاعاتی در حال ردو بدل شدن است. علاوه بر آن این پروتکل مکانیزمی را برای تضمین اعتبار آن نیز مهیا کرده است. بدین صورت که از یک آیکون سبز رنگ در مرورگر شما استفاده می کند.

(SSL = Secure Socket Layer) و در فرم جدید تر آن (TSL =Transport Layer Security ) پروتکلی است که HTTPS برای انجام دادن این امنیت از آن بهره می برد. البته با توجه به اینکه HTTPS و SSL دو مقوله جداگانه هستند اما مردم این دو را یکی می دانند.
[h=2]اهمیت HTTPS در سئو سایت[/h]سوال اینجاست که واقعا چرا باید این پروتکل را در سئو سایت رعایت کنیم ؟ جواب این سوال آسان است. زیرا گوگل گفته است که این پروتکل یک سیگنال رنک بندی برای بیش از 2000 فاکتور رتبه بندی آن می باشد.
اما دقت داشته باشید که این پروتکل تنها یکی از معیارهای رتبه بندی گوگل است و شما فکر نکنید که با رعایت آن به رتبه 1 گوگل تبدیل خواهید شد اما اگر شما با چندین سایت دیگر در مورد یک سری کلمات کلیدی رقابت داشته باشید و با فرض اینکه دیگر فاکتورها را به صورت برابر رعایت کرده باشید آنگاه این پروتکل تاثیر چشم گیری در ارتقاء رتبه سایت شما خواهد داشت.
در نمودار زیر شما به راحتی می توانید تاثیر استفاده از این پروتکل را در رتبه بندی صفحات گوگل مشاهده کنید.

چرا ممکن است وب سایت ها ترجیح دهند از این پروتکل استفاده نکنند؟
امکانات و مزایای سیستم پیامک صوتی انبوه

تنها یک دلیل برای انجام دادن این کار وجود دارد و آن هم "هزینه" است. بله درست است زیرا صرف نظر از اینکه ساعت ها کارمهندسی ، گواهینامه SSL و سخت افزار مجزا نیاز است . این کار بسیار هزینه بر می باشد. همچنین ایجاد یک ارتباط امن و رمزگذاری شده هزینه های پهنای باند و پردازش بیشتر CPU را نیز به دنبال دارد.
بهترین تنظیم پروتکل HTTPS به چه صورت است ؟
در اینجا به اشتباهات مختلف در مورد تنظیم این پروتکل پرداخته می شود اما پیش از آن معیارهای یک تنظیم درست را بیان می کنیم. معیارهای راه اندازی یک HTTPS بی نقص از لحاظ سئو عبارتند از :

  1. HTTPS ران باشد یعنی شما بتوانید به سایت خود با آدرس مثلاhttps://www.liositesaz.com دسترسی داشته باشید.
  2. آدرس های بدون https شما نیز بر روی آدرس امن شما redirect شود.
  3. آدرس های redirect شما همگی به یک آدرس معین ارسال شوند نه اینکه هرکدام به یک آدرس مجزای دیگر.

[h=2]برای ارائه محتوای خود همیشه از یک آدرس url استفاده کنید[/h]گفته می شود که اگر شما این نکته را رعایت کنید ضریب دسترسی کاربران برای یک محتوای خاص در وب سایت شما به میزان 95 درصد خواهد رسید و این بدان معناست که شما بطور شگفت انگیزی میزان رضایت گوگل و کاربران از سایت خود را افزایش داده اید.
[h=2]همیشه از لینک های پایدار استفاده کنید.[/h]منظور از لینک پایدار این است که شما اگر یک صفحه خاصی را به یک قسمت خاصی خواستید redirect کنید باید آن قسمت مقصد دارای لینک معتبری باشد. این کار باعث میشود که اگر لینک مقصد از بین رفت آنگاه مطلب شما به یک جای نا مشخص اشاره نکند یا در اصطلاح لینک شکسته نباشد. زیرا این لینک های شکسته در رتبه بندی گوگل نقش زیادی دارند.
همیشه سعی کنید که لینک های شما دقیقا به همان جایی که گفته شده است redirect شود . به طور مثال اگر می خواهیم آدرس http://www.liositesaz.com را به آدرس https://www.liositesaz.com انتقال دهیم نباید به آدرس مثلا http://liositesaz.com منتقل شود. این کار باعث می شود که سرعت سایت شما کاهش پیدا کند زیرا در این حالت مرورگر کاربران بجای دو درخواست باید سه درخواست بفرستد. و اینکه سرعت سایت یکی دیگر از فاکتورهای مهم در رتبه بندی سایت ها می باشد و با این کار شما دو برابر از سوی گوگل جریمه خواهید شد.
 
بالا پایین