Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

خرید اسباب بازی فقط از دید والدین

  • نویسنده موضوع barbod
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı کودک و خانواده
Konu Başlığı خرید اسباب بازی فقط از دید والدین
نویسنده موضوع barbod
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan barbod

barbod

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 13, 2017
ارسالی‌ها
18
پسندها
4
امتیازها
0

اعتبار :

بسیاری از مغازه های اسباب بازی فروشی برای ما بزرگ تر ها هم جذاب و جالب هستند چه برسد به کودکان. اما واقعا ما متناسب با سن و روحیات کودک و با معلومات و آگاهی اقدام به خرید اسباب بازی نمیکنیم و بسیاری از والدین، هنگام خرید اسباب بازی فقط از دید خود به آن نگاه می کنند و چون از نظر خودشان اسباب بازی قشنگ و زیباست، آن را برای کودک تهیه می کنند، بدون توجه به اینکه این اسباب بازی متناسب با سن کودک است یا نه یا اصلا ارزش آموزشی و رشدی برای کودک دارد؟ گاهی کودکان از یک اسباب بازی پلاستیکی و کم ارزش خیلی بیشتر از یک اسباب بازی گران و پیچیده لذت می برند. بهتر است والدین بدانند هر قدر اسباب بازی شکل غیراختصاصی تر و بنیادی تری داشته باشد، قوه تخیل کودک را بیشتر تحریک می کند.






بسیاری از مغازه های اسباب بازی فروشی برای ما بزرگ تر ها هم جذاب و جالب هستند چه برسد به کودکان. اما واقعا کدام یک از ما متناسب با سن و روحیات کودک و با معلومات و آگاهی اقدام به خرید اسباب بازی می کنیم؟ چقدر نظر کودک را می پرسیم و چقدر برای دل خودمان اسباب بازی می خریم؟ بسیاری از والدین، هنگام خرید اسباب بازی فقط از دید خود به آن نگاه می کنند و چون از نظر خودشان اسباب بازی قشنگ و زیباست، آن را برای کودک تهیه می کنند، بدون توجه به اینکه این اسباب بازی متناسب با سن کودک است یا نه یا اصلا ارزش آموزشی و رشدی برای کودک دارد؟ گاهی کودکان از یک اسباب بازی پلاستیکی و کم ارزش خیلی بیشتر از یک اسباب بازی گران و پیچیده لذت می برند. بهتر است والدین بدانند هر قدر اسباب بازی شکل غیراختصاصی تر و بنیادی تری داشته باشد، قوه تخیل کودک را بیشتر تحریک می کند.همیشه نباید اسباب بازی های خاصی خریداری شوند؛ والدین خلاق، خود برای کودکشان اسباب بازی می سازند. ساختن اسباب بازی در خانه نه تنها خلاقیت کودک را پرورش می دهد بلکه برای او بسیار دوست داشتنی تر و باارزش تر از بسیاری از اسباب بازی های گران قیمت خواهد بود. مخصوصا اگر هنگام ساخت آنها کودک هم در کنار والدین حضور داشته باشد. یک جعبه کفش، چند عدد آبکش ، فنجان های پلاستیکی، قاشق، اسباب بازی های داخل حمام، پیاله، صفحه های گردی که روی قطعات چوبی عمودی سوار می شوند و... از اسباب بازی های مورد علاقه بچه ها هستند.

ساعت ها وقت صرف می کنند تا بی خطرترین، خوش رنگ ترین، سرگرم کننده ترین و آموزشی ترین اسباب بازی را برای فرزندشان تهیه کنند ولی کودک کماکان بازی با ماهیتابه را ترجیح می دهد! این واقعیت نشان می دهد همیشه نباید اسباب بازی های خاصی خریداری شوند؛ والدین خلاق، خود برای کودکشان اسباب بازی می سازند. ساختن اسباب بازی در خانه نه تنها خلاقیت کودک را پرورش می دهد بلکه برای او بسیار دوست داشتنی تر و باارزش تر از بسیاری از اسباب بازی های گران قیمت خواهد بود. مخصوصا اگر هنگام ساخت آنها کودک هم در کنار والدین حضور داشته باشد. یک جعبه کفش، چند عدد آبکش ، فنجان های پلاستیکی، قاشق، اسباب بازی های داخل حمام، پیاله، صفحه های گردی که روی قطعات چوبی عمودی سوار می شوند و... از اسباب بازی های مورد علاقه بچه ها هستند.
 
بالا پایین