Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سرهمی های بامزه و رنگی

  • نویسنده موضوع barbod
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı نوجوانان و جوانان
Konu Başlığı سرهمی های بامزه و رنگی
نویسنده موضوع barbod
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan barbod

barbod

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 13, 2017
ارسالی‌ها
18
پسندها
4
امتیازها
0

اعتبار :

لباس نوزاد باید حتما نخی باشد چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد. به علاوه ممکن است در اثر تعرق پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس‌های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید.

نگران نباشید برای لباس‌های رویی می‌توانید تا دلتان می‌خواهد لباس‌های بامزه و رنگی را انتخاب کنید. برچسبی روی لباس‌ها هست که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده. یکی از این مشخصات درصد کتان است. لباس نوزاد یا باید 100 درصد کتان باشد یا درصد بالایی از آن را داشته باشد. توجه کنید، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را یک‌بار بشویید.

لباس های سرهمی، عضو ثابت سیسمونی نوزادان هستند، چون این لباسها بدن نوزادان را گرم نگه می دارند و مانع سرما خوردگی آنان می شوند.لباسهای نوزاد، به خصوص لباسهایی که با پوست نوزاد تماس دارند، از جنس پارچه های لطیف و بدون پرز و بو دوخته می شوند و در آن ها از هر گونه برجستگی نظیر درزهای چند لایه، دکمه و … پرهیز می شود.
در لباسهای نوزادی اغلب از دکمه های قابلمه ای یا بند برای بستن لباس استفاده می شود تا برجستگی دکمه ها باعث درد در پوست لطیف نوزادان نشود. همچنین لباسهای سرهمی دارای درز دکمه داری هستند که برای تعویض پوشک نوزاد بدون در آوردن لباس در نظر گرفته می شود.
بعضی از لباسهای سرهمی جوراب دار و یا کلاه دار هستند که کمک می کند بدن نوزاد گرم بماند. این نوع لباسهای سرهمی در لیست سیسمونی نوزادانی که در فصلهای سرد سال به دنیا می آیند، قرار می گیرند.
بچه که زبان ندارد که بگوید سردش است یا نه. همین سوال همیشه مادران جوان را گیج می‌کند. برای فهمیدن این‌که آیا لباس نوزاد کافی است یا نه، به جای استفاده از دماسنج و این جور راه‌های سخت، به خودتان نگاه کنید. پزشکان کودکان توصیه می‌کنند لباس نوزاد همیشه یک لایه از لباس پدر و مادر بیشتر داشته باشد. نگاه کنید ببینید چقدر لباس تن‌تان است و آیا در آن لباس راحت هستید یا نه.
اگر راحتید، همان لباس را به اضافه یک لایه به نوزاد بپوشانید. مثلا اگر یک پیراهن تن‌تان است و گرمتان نیست، یک پیراهن به اضافه یک زیرپوش تن نوزاد کنید و اگر زیر پوش و پیراهن پوشیده‌اید، یک لباس آستین بلند به لباس نوزاد اضافه کنید.
 
بالا پایین