Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اشتباهاتی در مورد تامین آب مورد نیاز بدن

  • نویسنده موضوع aqua
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خانواده
Konu Başlığı اشتباهاتی در مورد تامین آب مورد نیاز بدن
نویسنده موضوع aqua
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan aqua

aqua

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 6, 2017
ارسالی‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

آب از اصلی ترین و مهمترین مواد تشکیل دهنده بدن انسان است.بدن ما در طول شبانه روز به میزان مشخصی آب نیاز دارد و در صورتی که این نیاز تامین نشود فرد دچار کم آبی شده و با مشکلات فراوان جسمی را مواجه می شود.مسلم است که ما برای ادامه حیات به آب نیاز داریم و به همین علت همیشه باید به میزان کافی آب بنوشیم.این سوال برای برخی بوجود می آید که آیا همه مایعات برای تامین آب بدن مناسب می باشند یا خیر؟برای رسیدن به جواب این سوال خواندن ادامه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.
تأمین آب بدن یک امر حیاتی
بدن ما برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشد نیاز به آب کافی دارد.آب از ترکیبات اصلی خون محسوب می شود.در واقع بیش از نیمی از حجم بدن انسان را آب تشکیل می دهد.محققین مشکلاتی مثل سردرد و احساس خستگی را از عوامل کمبود آب در بدن می دانند و اگر بدن شما با کم آبی روبرو شود با این چنین مشکلاتی روبرو خواهید شد.همچنین کمبود آب، یبوست یا عفونت ادراری به همراه خواهد داشت. احتمالاً شما هم زیاد شنیده اید که در طول روز باید هشت لیوان آب بنوشید. این نکته را نیز باید بدانید که نیاز بدن افراد به آب، بر حسب سن، وزن، میزان فعالیت بدنی و همچنین دمای هوا متفاوت است. البته مهم است که میزان آبی را که از طریق مصرف مواد غذایی کسب می کنید نیز به حساب بیاورید. میوه ها، سبزیجات، انواع سوپ ها و دسرها در ذخیره مایعات بدن تاثیر دارند. اما اینکه چگونه آب بدنتان را تأمین کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مطلب مناسب ترین و نامناسب ترین شیوه های تأمین آب بدن را عنوان می کنیم.
نوشیدنی های شیرین
اگر برای تأمین آب بدن و رفع تشنگی خود ، به مقدار زیاد نوشیدنی های گازدار و شیرین صنعتی را می نوشید باید بدانید که کالری زیادی نیز به بدنتان تحمیل می کنید. باید بدانید که هر لیوان (۳۵۵ میلی لیتر) از این نوشیدنی ها حاوی حدود ۱۰ تا ۱۳ قاشق چایخوری شکر است. زمانی که یک بطری نیم لیتری را سر می کشید بیشتر از اینها شکر و کالری بیهوده نصیبتان می شود. علاوه بر این باید بدانید که نوشابه ها و کلاً نوشیدنی های گازدار صنعتی به سلامتیتان و به خصوص به سلامت استخوان هایتان آسیب می رساند.

دستگاه تصفیه آب آکوا پروفیلتر - http://www.aquaprofilter.com
 
بالا پایین