Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آموزش اکانت پرمیوم الکسا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سایر موضوعات
Konu Başlığı آموزش اکانت پرمیوم الکسا
نویسنده موضوع g-ads
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan g-ads

g-ads

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 18, 2017
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

اگر وبلاگنویس و یا وبمستر باشید از اهمیت رتبه الکسا برای جذب تبلیغات اطلاع دارید. برای داشتن سایتی سودآور بایستی رتبه الکسای خوبی داشته باشید. اما همه داستان الکسا به رتبه‌دهی سایت‌ها ختم نمی‌شد. الکسا دارای بخشی به نام Alexa PRO هست که دارای امکانات بسیار مفیدی برای سایت‌های تجارت الکترونیک و رتبه های برتر الکسا است. برای استفاده از خدمات اکسا پرو بایستی اشتراک ماهانه آن را تهیه کنید که هزینه اشتراک آن از 9.99 دلار تا 149 دلار متغیر است. با داشتن اکانت الکسا پرو می توانید سایت رقبای خود را به طور کلی آنالیز کنید که در این پست سعی داریم نگاهی اجمالی به این ابزار قدرتمند بیاندازیم.پس از ورود به پنل کاربری الکسا، می‌توانید منویی در سمت چپ صفحه مشاهده کنید که امکان دسترسی به امکانات و بخش‌های مختلف سایت الکسا را فراهم کرده است.

Workspace

Workspace میز کار و به اصطلاح داشبورد الکسا می باشد. این بخش شامل قسمت‌هایی برای وارد کردن کلمات کلیدی و سایت‌هایی است که می‌خواهیم در تاریخچه آنالیز وجود داشته باشند و بتوانیم به آنها دسترسی سریع داشته باشیم.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


Your site


در این قسمت سایت ثبت شده در هنگام ثبت نام را می توانید آنالیز کنید (به طور مثال سایت g-ads.org در هنگام خرید اکانت ثبت شده است) با کلیک بر روی آن، به مرور گزینه های موجود در این بخش می پردازیم.
Overview: بررسی کلی سایت.
Performance: عملکرد صفحات داخلی سایت.
Uptime: عملکرد سرور در این این قسمت ثبت و گزارش دهی می‌شود. (به طور مثال Down شدن سایت به تاریخ و ساعت)
Search: ورودی هایی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می‌شوند.
Social: ورودی هایی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت می‌شوند.
Link: در این بخش ورودی هایی که از طریق بک لینک وارد سایت شده اند را می‌توانید مشاهده کنید.

صفحه link خود شامل اطلاعات زیر است:
Website: سایت‌هایی که از آنها ورودی داشته اید.
Referral Count: تعداد بازدیدی است که از این سایت جذب کرده اید.
Percent of Link Referrals: درصد بازدید از این سایت را نمایش می‌دهد. (در مقایسه با دیگر لینک‌ها)

Direct: ورودی مستقیم به سایت را نمایش می‌دهد، به این معنا که کاربران آدرس سایت را تایپ کرده و وارد شده اند.
Engagement: مربوط به آمارهای Bounce Rate می‌باشد.
Subdomains: آمار بازدید ساب‌دامین‌ها را نمایش می‌دهد.
Mobile: آمار ورودی هایی که از طریق موبایل و تبلت وارد سایت شده اند در این قسمت قابل مشاهده است
Top content: صفحات محبوب با توجه به درصد Bounce Rate کمتر و همچنین تعداد بازدید آن صفحه
Location: موقعیت مکانی بازدیدکنندگان


برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .

Site Audits
آرشیو گزارشات الکسا و امتیازدهی بر اساس فاکتورهای سئو داخلی، کیفیت لینک‌های خارجی، امنیت، تگ‌های HTML و دیگر موارد، این امتیازدهی از 100 نمره و بر اساس حروف الفبای انگلیسی می باشد (A: بهترین امتیاز)



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید یک گزارش برای سایت g-ads.org ایجاد شده است. (با توجه به اینکه سایت جی ادز به تازگی فعالیت خود را شروع کرده است تنها یک سابقه برای آن ایجاد شده است.) با کلیک بر روی دکمه view می توان جزئیات تکمیلی را مشاهده و نواقص را بهبود بخشید.

SEO Tools

Competitor Keyword Matrix: در این بخش میتوانید با وارد کردن سایت خود و رقیبان‌تان، وزن و محبوبیت کلمات کلیدی را مشاهده و بهبود بخشید.
Competitor Backlink Checker: آنالیز رقابت در بک‌لینک‌گیری مربوط به این بخش است. به طور مثال: همان طور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، لیست سایت‌هایی که به زودفود و چیلیوری لینک داده اند قابل مشاهده می‌باشند. همچنین قسمتی برای دانلود فایل اکسل این گزارش وجود دارد که می توان آدرس لینک داده شده را نیز کلیک و صفحه آن را مشاهده نمود.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


Keyword Difficulty Tool: با وارد کردن سایت خود در این بخش می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود را مشاهده و مقدار محبوبیت آن را بسنجید.
Keyword Share of Voice: محبوب‌ترین سایت‌ها بر اساس یک کلمه کلیدی. به عبارت دیگر سایت‌هایی با بیشترین سهم از کل ورودی‌های گوگل برای یک کلمه کلیدی را در این بخش می‌توانید مشاهده کنید.




همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سایت های محبوب در کلمه کلیدی “موبایل” به ترتیب لیست شده اند.

On-Page SEO Checker: در این قسمت می توانید سئو داخلی سایت خود را مورد بررسی قرار دهید همچنین الکسا مطالبی جهت بهبود این موضوع به شما ارائه می دهد.
Competitive Research

Site Overviews: وارد کردن سایت مورد نظر و آنالیز آن. این قسمت در حالت رایگان الکسا نیز موجود است با این تفاوت که در اکانت پولی شما اطلاعات بیشتری در دست خواهید داشت که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .

بعد از وارد کردن سایت بخش هایی نمایش داده می‌شوند که به ترتیب به آنها می‌پردازیم، به طور مثال سایت آپارات را وارد کردیم و اطلاعات آن را مشاهده می‌کنیم.
Global Rank رتبه جهانی و Rank in Iran رتبه داخلی (در ایران) آن می‌باشد.
با کمی اسکرول به پایین موقعیت مکانی کاربران نمایش داده می‌شود.

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


در بخش بعدی اطلاعات مربوط به میانگین Bounce Rate، میانگین تعداد بازدید صفحات و میانگین مدت زمان حضور کاربران در سایت قابل مشاهده و اندازه گیری است.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .

در عکس زیر بیشترین و محبوبترین کلمات کلیدی که باعث شده کاربران بر روی لینک های آپارات در جستجوهایشان کلیک کنند را می‌توانید ببینید. در اکانت رایگان شما فقط 5 کلمه کلیدی را می توانید مشاهده کنید که در اکانت پولی محدودیتی وجود ندارد و شما تمامی کلمات کلیدی که با آن وارد سایت رقیب شما شده اند را می توانید مشاهده فرمایید.



و در پایان می توانید سایت هایی که به آپارات لینک داده اند را مشاهده و بررسی نمایید. در اکانت پولی الکسا شما با کلیک بر روی گزینه Click Linking more می توانید تمامی لینک های داده شده به سایت مورد نظر خود را مشاهده و آنالیز فرمایید.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


قسمتی هم برای ثیت سایت خود وجود دارد که می توانید دو لینک از سایت قدرتمند الکسا به وبسایت خود بدهید همراه به توضیحات و اطلاعات تکمیلی (مشابه تصویر پایین)




Site Comparisons: آنالیز و مقایسه چند سایت کنار هم.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .


Audience Overlap Tool: در این بخش می‌توانید یک سایت را وارد و سایت های مرتبط و به نوعی رقیب آن را مشاهده کنید. (رتبه جهانی این سایت ها هم ذکر شده است)



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .



Sites Linking In: نمایش سایت های که به سایت مورد نظر شما لینک داده اند (بک لینک) به طور مثال همان طور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید ما سایت دیجی کالا را وارد کردیم و سایت هایی که به دیجی کالا لینک داده اند در لیست قابل مشاهده است، قسمت Site آدرس سایت و Global Rank رتبه آن می باشد، بدین گونه است که می توان اعتبار لینک های داده شده را مورد بررسی قرار دهید همچنین از قسمت Page می توانید صفحه اصلی لینک داده شده را مشاهده نمایید.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .



Site Keywords: محبوب‌ترین کلمات کلیدی یک سایت که کاربران بیشتری را جذب کرده است در این بخش قابل نمایش است. به طور مثال سایت دیجی کالا با کلماتی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید بیشترین ورودی را جذب کرده است، در قسمت Keyword کلمه جستجو شده مورد نظر و در قسمت % of Search Traffic درصد ورودی را می توان مشاهده کرد، به نوعی این روش برای رقبای دیجی کالا می تواند کاربردی باشد به این منظور که بیشترین کلمات ورودی را مشاهده و استرتژی های خود را مبتنی بر این گزینه ها در سایت خود بهبود ببخشند.



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .



Find Sites: مرتبط ترین سایت ها با کلمه کلیدی انتخابی شما، به طور مثال: با جستجوی کلمه “فروشگاه اینترنتی” اطلاعاتی مانند عکس زیر را می‌توانید مشاهده کنید:



برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .



Top Sites: برترین وبسایت ها در رتبه بندی الکسا (بر اساس رتبه جهانی و محلی و همچنین دسته بندی مورد نظر) می توان مشاهده نمود که البته به تازگی در نسخه رایگان تنها 50 سایت اول را نمایش می دهد و در اکانت پولی آن تا 500 سایت برتر قابل مشاهده می باشد.
Alexa Browser Extension: برای نصب افزونه الکسا در مرورگر خود، می توانید از این بخش اقدام کنید.
 
بالا پایین