Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

توقف تولید کیا ونگا به دلیل تغییر سلیقه ی مشتریان در یک سال گذشته

  • نویسنده موضوع xixer
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı توقف تولید کیا ونگا به دلیل تغییر سلیقه ی مشتریان در یک سال گذشته
نویسنده موضوع xixer
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan xixer

xixer

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2017
ارسالی‌ها
26
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

کراس‌اوور جدید برند کیا یعنی استونیک، دیروز شروع بکار کرد و خود را به عنوان ستاره ی جدیدی از این نام تجاری نشان داد. این خودروساز موفق کشور کره جنوبی معتقد است که این مدل همه چیز را برای جذب مشتریان جدید و جوان فراهم می کند و مشتریان کیا را مجاب می کند که این خودروی جدید را خریداری کنند. به گفته ی این خودرو ساز، ۲۱ درصد خریداران به دنبال چیزی که کمی بلندتر از یک هاچ‌بک باشد هستند و از طرفی به گفته ی یکی از مدیران کیا، مشتریان کیا بزودی دیگر قادر به خرید مدل ونگا نیستند.
بله درست است، منابع خبری به نقل از مدیر اجرایی بخش اروپای کیا، مایکل کول، اعلام کرده اند که تولید این مینی MPV دلنشین متوقف خواهد شد. این مدیر اجرایی کیا در صحبت هایی که در مراسم ارائه ی استونیک با خبرگزاری ها داشته، به این نکته اشاره کرده است که توجیه وجود یک نسل جدید از مدل ونگا در آینده، بسیار سخت است.
مایکل کول در صحبت های خود خیلی صریح اعلام کرد که در حال حاضر، مشتریان سگمنت B بیشتر به کراس‌اوور های کوچک علاقه دارند تا به مینی MPV ها. این تغییر سلیقه ی به وجود آمده، کیا را مجبور خواهد کرد که بعد از اتمام عمر این نسل مدل ونگا، این مدل را بطور کلی کنار بگذارد.
ونگا در سال ۲۰۰۹ رسماً شروع بکار کرد و با یک تغییر چهره در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه پاریس حاضر شد. این مدل یک MPV کوچک می باشد که بر پایه ی نسل قبلی مدل ریو طراحی و ساخته شده است. ونگا در مجموع با ۶ نوع موتور ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری بنزینی و دیزلی با محدوده ی قدرت بین ۷۷ اسب بخار و ۱۲۸ اسب بخار، در دسترس است. قدرت تولید شده در پیشرانه ی ونگا از طریق یک گیربکس ۶ سرعته ی دستی یا یک گیربکس ۴ سرعته ی اتوماتیک، منحصراً به چرخ های جلو منتقل می شود.
در سال گذشته کیا توانست تنها بیش از ۲۶,۰۰۰ دستگاه از مدل ونگا را در اروپا به فروش برساند که این تعداد، ۶ درصد از کل خودرو های فروخته شده ی این برند در اروپا، یعنی ۴۳۰,۹۴۵ دستگاه بود. از زمان راه اندازی ونگا در ۸ سال پیش، ۲۱۰,۰۰۰ دستگاه از این مدل به دست مشتریان رسیده است.

منبع : مجله ماشین
 
بالا پایین