Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دیمن : چلنجر جدید کمپانی دوج و محدودیت های رانندگی در بزرگراه و هوای بسیار سرد

  • نویسنده موضوع xixer
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار جهان خودرو
Konu Başlığı دیمن : چلنجر جدید کمپانی دوج و محدودیت های رانندگی در بزرگراه و هوای بسیار سرد
نویسنده موضوع xixer
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan xixer

xixer

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 26, 2017
ارسالی‌ها
26
پسندها
2
امتیازها
0

اعتبار :

کمپانی دوج از تابستان امسال چلنجر نیرومند خود را با نام SRT Demon راهی بازارها خواهد کرد. این خودرو یک هیولای ۸۴۰ اسب بخاری است که سازندگانش برای اولین بار به عنوان یک خودروی درگ قانونی خیابانی طراحی کرده اند. خبر خوب اینکه کمپانی دوج با تمامی مشکلاتی که داشت با دادن اولویت به سفارشات قیمت دیمن را به قیمتی که MSRP پیشنهاد کرده بود نزدیک کرده است حتی قیمت را کمی پایین تر از ۸۶,۰۹۰ دلار هم آورده است. اما خبر بد اینکه شما نمی توانید از تنظیمات استاندارد دوج دیمن در تمامی مکانها استفاده کنید.
پیش از اینکه مشتریان بتوانند پشت فرمان این دوج دیمن قرار بگیرند باید فرمی را امضا کنند که محدودیت های برخی خودروها را به آنها یادآوری می کند و به نوعی یک تعهدنامه به حساب می آید. این متن در واقع توسط FCA در ۱۵ بند تنظیم گردیده است. و در سایت Allpar که متعلق به مشتاقان اینگونه ماشین هاست قرار گرفته است. و باید گفت که بسیاری از این بندها کاملا منطقی به نظر میرسد. یکی از بندها این است که رانندگان حق ندارند از حالت مسابقه ای دیمن در جاده های عمومی استفاده کنند. و همانطور که در حالت استاندارد خبری از صندلی شاگرد و صندلی های عقب نیست شما اجازه سوار کردن همراه نخواهید داشت مگر اینکه صندلی جهت آنها تعبیه شود.با این حال بندهای دیگری هم در این فرم گنجانده شده است که هر چند برای امنیت راننده و سرنشینان بسیار مهم و ضروری به نظر میرسد اما رانندگان آنرا به شدت محدود کننده می دانند. کمپانی دوج هشدار داده که هر چند تایرهای Nitto NT05R برای استاندارد خیابانی طراحی شده است اما برای رانندگی در بزرگراه ها توصیه نمی شود. در این فرم همچنین قید شده که مشتریان نمی توانند در هوای مرطوب و بارانی که خطر لیز خوردن ماشین وجود دارد و همچنین در هوای زیر ۱۵ درجه ی فارنهایت که امکان بروز انقباض در لاستیک ها وجود دارد از این خودرو استفاده کنند هرچند این موارد با نصب تایرهای کاربردی تر به جای تایرهای حالت استاندارد قابل حل خواهد بود.
اما همین محدودیت هاست که باعث جذابیت این دیمن می شود. دوج چلنجر دیمن اس آر تی ۲۰۱۸ جز اولین خودروها با اجازه ی رانندگی در خیابان است که امکانات مذکور را ارائه میدهد: تایرهای درگ رادیال، اس آر تی پاور چیلر، ترنس بریک، سیستم رزرو شتاب و حذف صندلی جلوی مسافر از جمله ی این امکانات است. کمپانی دوج همچنین اعلام کرده که دیمن جزء معدود خودروهایی است که در هنگام شتاب گرفتن چرخ های جلوی خودرو از زمین جدا می شود. و یک سیستم Air-Grabber که به نسبت سایر خودروها کارکرد و ساختار پیچیده تری در داخل کاپوت دارد. همچنین بر اساس NHRA رول کیج ها باید طبق استاندارد مشخصی تقویت شوند تا اجازه استفاده از حالت مسابقه ای را داشته باشید اما این مسئله جلوی رانندگانی که مشتاق به استفاده از حالت مسابقه ای در مکانهای غیر مجاز هستند را نخواهد گرفت.

منبع : مجله ماشین
 
بالا پایین